Wednesday 15 June 2011

Keje alone!

kehadapan blog ku yang indah lagi cantik.. arini tasha wana n fatin CUTI. aku jadik lebih dewasa hari ni. kerna semua kawan aku dewasa2 belaka laka. hahaha... cite xsenonoh pun bnyk gak. hihihhihihi

sebelum aku cite pasal arini. meh aku cite pasal semalam. semlam aku lupa. wana ada cite sorang budak tolak troli ni dulu dia keje kat shell.. pakcik wana ni nak la isi minyak penuh.. boleh budak ni bongok g marah. dia cakp.." eh xpayah la isi penuh. miyak mahal sekarang" hahahahahahaha bengong glerkkkkkkk.. lantak la pakcik wana ni nak isi penuh ke setegah ke.. hahahha akhirnyer budak ni bagi pakcik wana isi setengah. marah sungguh dia pakcik wana nak isis penuh. sebb minyak mahal. apakah? pekerja macma ni pun ada dalm dunia ni? ahahahaha.. series kelako glerk. rasa nak goleng2 dgr. jnagan aku jadik cam 2 da la. hahahaha

ok sambung ke cerite arini. budak2 semua xdak jadik aku lebih matang dari biasa. xdak la pening kepala aku nak melayan dorang. hahahha.. aku duduk la semeja dgn akak tudung bercerita... bercerita dan bercerita dan bercerita..arini bnyk berkaitan BINATANG.. dia cite la.. dulu umah sewa dia dia tinggal setaun . sebb dia g kursus nursing. fine la. balik2 dia kemas la umah. kotak2 kat stor. pasut sekali ada beda bergerak2.ULAR k. BESO warne itammmm wooo.. panik ni panik. pastu dia panggil jiran dia. masalhnyer jiran dia pun takut .. jadi panggil la BBOMBA.. bomba datang berlumba2.. bile c bomba ni ketuk2 carik  c ular ni.. ular ni pun muncul. dia sembur air dari mulut dia... pastu bomba ni lemahkan la ular ni.. ular pun lemah.. pastu bomba cakp. " awak uruskan la ular ni" bengong betol pakcik bomba eh. kite panggil dia suh uruskan ular. dia lak suh uruskan balik. hahahha.. akhiryer mmg kakak ni la yang kena uruskan. jiran dia suh takuk kepala ular.. pastu kepala ngan badan jngan tanam bersama. supaya ular 2 xidup balik. macam 2..

secnd cite.. atas atap umah dia.. ada benda berlari2 ats atap umah dia. satu hari 2 dia nmpk la ekor biawak terjojol kuar dari atapppp... dia pun panggil la india depa umah dia... upe upenyer india makan BIAWAK upenyer!!! aku baru la tau.. pastu dia cite laaaaaaa.. india 2 tarik biawak 2. telur biawak masih melekat kat badan biawak 2.. GELINYER AKU!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku da xley dgr da. aku lari2 pg. tapi aku terdgr akak 2 cakp. biawak ni india buat masak kari. gilo la.. eee geli aku geliii...

cite ketiga.. LIPAS.. GELI X? aku xgeli la sangt. tapi bile aku dgr cite kakak ni aku GELIIIIIIIII. GELI GELEMAN KKK. euuwwww.. lipas boleh dijadikn ubat tok asthma.. anak sdara dia datng umah tanya" umah niada lipas x?" dia nak wat goreng . tok semput. n guess wat? semput dia ilang.. gilo gilo. sanggup 2 makan lipas. moga2 aku dijauhkan . xnak makn lipas.... jangan la aku tersesat dalm utan ke ap ke. darurat ke.. aku xreti makan bintang exotic ni.. nauzubillah. jauhka dari aku..

cite ke 4. BELUT. ank sedara dia mesti la xnak makan belutkan? tapi belut baik kalo ada sakit jantung.. lala abg dia g la masak belut tepung.. macam mana rasanyer nyer? kalo la ank dia 2 tau 2 belut? OMG. kalo aku da jerit. muntah2.. sedap ke belut ek? aku dgr ada belut masak sambal la.. sape nak masak kan aku belut??? weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

ari ni abg asam sebelah melakukan sesi luahan perasaan. dia cite la pasal someone yang pernah idup dalm diri dia..dia kata ari2 dia makan kat kedai ngan awek dia. sekali betol2 bertentangan dia pompuan yang dulu ngah makan gak. apa korang rasanyer ek? kalo aku xtau la.. kalo aku jadik pompuan 2? terhiris jiwa aku aku rasa. dia kata pompuan 2 baik. xlokek lansung. belanja ke apa ke semua pompuan 2 tanggung. sekli masuk duit  niaga dia ada la 80ribu. gilo. patot la xkisah nak belanja orang semua.. tapi sayngkan jodoh xdak?ada yang lebih baik mennti.. akuu ingt kata2 pompuan 2 tujukan kat abg ni.. " i mati nanti i nak dalm keadaan tenteram.. kalo i mati nnti u jangan datng. i xkan tenteram." wowwwwwwwwwwwww ayt xmau tahan. aku pun nak cakp cam ni la kat bekas pakwe aku. baek punyer hahahahha..

budak dia xdak. aku lak sorang kat kedai. kalo bnyk orang aku la yang bungkuskan jeruk2 orang . bukan nak panggil ili2. dia paggil" TEL TEL" nama lain tok MONTEL.muahahahha.. xpe ler bantu membantu,,

eh luper lak. tadikan ayh bos aku datng. dia datng bersama isternya.. bos aku xdatng k. aku ingt diadatng. sebb arinikan aku sorang. patot dia kena la datg hohoho... tapi xpe bapak dia da lawat aku. as usual bapa dia bagi rm10. duit makan.aku da tolak da. ari2 kan dia da bagik. xkan nak bagi lagik. fine la dia simpan duit 2 balik. da nak balik dia hulur lagi. dia kata dia ikhlas kerna Allah taala. aku serba salah glerk nak amik ke x. akhirnyer aku amek.. hooyeahhh. dapt wang dapt wanggggggggg!!!

ARINI pu boleh dikataka aku murah rezeki la. alhamdulillah. aku dapt beg telekung n cd alqurn dari akak tudung. sebb aku kan dok bagi dia "NOT YOUR BAG " 2. hihihihi.. thankzx akak! cantik k beg 2. lepas ni aku jadikan 2 beg telekung je weeeeeeeeeeee =)

arini aku berjaya jual satu lagi air tejun. im so hepi k!!! da 2 kali aku jual air terjun sorag2.. da la beso. naseb bek arini ada jiran2 yang bntu tolong aku. nak tutup kedai tadi pun adaorang bantu. alhamdulilla. apa la bos aku ni..bkn nak datng. marah ngan bos kejap. aku mesej n miscol dia xjawab lak. manyak main, maybe dia ada masalh? mana la aku tau dak? 

oh ada satu complain dari aku buat kakak kedai makan. makanan nyer tiap ari same dung. kan elok buat kelainana. makanan tengahari macam xdak lauk pu. makanan pagi sampai ke malam 2 je la pun. huhuhu.. macam mana nak berkembg lagi perniagaan. customer lari ooo.. da balik2 makanan same je. hhuhuhu..

eh lagi satu2 .. ank tokey kedai kasut n beg depan aku ni sangt comey!!!! tiap kali dia datng aku mmg usha dia jeee.. umo dia 3 4 taun kottt.. aku mintak gula2 satu dia xbagi.. kedekut. hahaha pastu mak dia dok ajr dia panggil aku kakak .. ok la dia reti. apstu kak ruby pun dia nak panggil kakak. mak dia ajar. no auntie k.. pastu aku ajar dia.. panggil makcik makcik.. pastu dia jawab.. bukan2 auntie. hahahaha.. pastu mak dia ajar la.. kakak comel.. dia suh panggil aku cam 2.. pastu dia cakap kakak cow meow.. hahahaha comel glerk k!!!! nama da shen shen  =)
ok lah sekian untuk ari ni

No comments:

Post a Comment