Thursday, 30 June 2011

gaji da masuk ke lum? =)

stelah dikire2 duit gaji aku. tambh insentif. tambah duit ayh bos bagi tambah duit zakat rm50 bos bagi ada gak seribu gaji aku. alhamdulillah. walaupoun xdapt lagik tapi aku da calculate hahahaha... agknyer bos nak masuk ka duit dlam bnk ari ni kot. eck ley cek. hooyeahhhh.. yeyeye dapt gaji yeye. sekali xdak? hahhaha nak wat cam mana. bos mesti bayr punyer dak? heheehe. oh budak kedai jeruk jeles. hahahaha.. cian dia. masing2 keje ada kelebihan dan kekurangan masing2.  tapi yang bertuah tetap rakan sekerja aku. semlm separuh  hari tapi macam aku yang keje dari awal hingga akhir ... commision dia dapt gak. xpe .. rezeki dia dak? =)

arini pose lagi. alhamdulillah... berjaya =) .. pert dasakit glerk ahhhhh.. lapo sungguh. aku order kuewtow goreng arini. abg chef masak sedap yang masak kan.. kenyang aku makan.. pastu aku dapt desert lak. sengkuang ngan santan dimakan bersama. xtau la apa. penuh semangkuk dia bagi aku suh bukk pose. bagus2. murah rejeki akak kedai cafe nnti ek =) tapi aku xmakn abes pun. ckit je makan. kureng menepati citarasa aku  hahahahahaha.. tapi thankzx akakkkkkkkk..

aku mmg xsuke tol la tgk cite aneesa i. rasa nak sepak2 je ayu raudah ni. xdak jntung ke? huhuhuhu

Wednesday, 29 June 2011

29 jun beb

arini aku pose. alhamdulillah. berjaya.. muke da letih nak mapuh da masa petang 2.. baru nak bukk pose ada pelaggan lak. ken la layn dulu. aku bukk pose dikaco ank kakak cafe ni. jenuh weih nak melayn!!! penin kepala aku. aduhai aduhaiii... ari ni rakan sekerja aku telah pulang awal. patot dia setengah hari ari jumaat. tapi gnti arini. sebb muke dia macam mengelupas. asek tukar pecuci muker la 2... muke dia pun nmppk putiy kemerah merahan. nmpk mcm masalh pencuci muer. tapi dia kata mmg muker dia cam2. entah la.. xtau mana yang palsu dan tidak palsu. muahaaaa..dia kuar pukul 3 . patot kul6 baru ley balik. tapi xpe la. minggu depan aku masuk lmbt lak. aku nak tgk wayang k .hahahahahahha

pasal telekung.. bos cakp ngan aku kurang arge rm5. tapi dia cakp ngan rakan skerja aku 5%.. xtau la betol x. dia macm nak marah aaku sebb bagi kurang rm5. ye lah da bos kata boleh. aku bagi je la. selama ni pun  2 arge aku bagik.. dia pun bagik cam 2. aku malas nak turun ckit2. terus je turun sebb sales semenjak 2 menjak ni xbagus. jadik aku pun xpuas ati n tanya bos. bos kata rm5. bkn 5%, see? huhuhu.. so bkn salah aku =) .. 

ari ni xdak la bnyk sangt orang belik barang. tapi semua ngah kayo agknyer. semua dok belik barang mahal2.. arge 95. arge 65.. arge 50.. beso2 la argenyer. ikut hati nak je tarik sale 2 tok eck. sebb aku yang jaga sorangkan. tapi xpe la.. eck rezeki lain. ehheeee ..

mari kite berdansa.. walaupun bkn eck dapt gaji. hihihii

Tuesday, 28 June 2011

opening day TENTEN jahat~

arini keje separuh hari~ masuk kul 2. hari ni gak tenten bukak. da macam ribut da aku tgk kwasan tenten2. aku sempat gak ah g ten ten 2. pening pale msuk. bnyk sagt barang. huhuhuhu.. bnyk gak menda dijual d tenten. sejadah kopiah songkok pun ada jual k. abes jualan aku cm ni. tadi mmg da teruk glerk da. sebb semua orang dok g tentennn. xdak sape g ecnsave. huhuhuhuh. nak bayo gaji aku tambh tapak pun xlepas weih. termenung bos aku memikirkan huhuhuhu..

semalam kan aku wat agr2 choc plus apa ntah 2. arini aku bawak la g tempat keje. abes orang makan wooooooooooo. gumbire ati aku.orang kata sedap lak 2. malu.... ada yang siap kata cam ni akak cuti je la. mesti ada agar2 sedap tok kiteorang. bnyk cantik hahaha .aku potong2 aku letak dalm bekas warne warni.. comel glerk bekas 2 k. aku baru belik kat kedai rm2. ni la dieeeeeeeeeeee... ada tempat nak letak straw lagik. comel2 sangt2. 

tadaaaaaaa ni la bekas aku belik 2. comeykan?
bos datang. wana dok cakp2 la ngan bos pasal sampai bile kedai bukak tok cuti raya. bla bla bla bla... pastu wana bukk la cite kata dia keje hanya samapi puasa. bos muke da lain macam. ahahaha.. aku pun cakp la aku pun lbih kurag wana. lagi la bos termenung panjg.. boleh dia cakp saya doakan ili dan wana xsambung belaja. sekati dia jeeeeeeeee. chit. hahaha. aku tanya la dia kenapa dia datg kedai arini. bukan bawak barang papepun. dia cakp xdak keje kat umah. dia datng la. hehe. dia nak kawin da k.. 23 julai. same tarikh ngan mak aku nak buat kenduri tahlil. hohohohoho.. jadi aku pun suruh la bos tangguhkan dia punyer kawen. bengong x? hahhaaha.. aku rasa bos ni kawen dgn bekas pekerja dia gak ni. ayah dia pun kawin ngan pekerja dia. ishzx2. jap lagik adik dia pun kawin ngan pekerja. kite tengok je la. muahhaaha

oklah berakhir sudah cerita hari ini. kite bersambung eckkk. doakn sale aku lebih seratus eck k. da jahanam sale hari ni. mak kau yag kena belik tok tiggikan sale. ahahaha

Monday, 27 June 2011

hari ini kawan saya datng umah~

hari ni hanya dapt masuk umah kul10. masuk2 g bukk tenet. hahahaha. kawan aku nak datg ni. xpe kot... smept. dia ckp pun at ipoh lagi. sekali dia tepon da ada kat tapah. tetibe tepon lagi da kuar tanjung malim. aku punyer pudding blum siap2 masuk bekas lagi. glerk pantas. merempit agknyer mereka ni. hahaha.. masak? em lagi la belum. mak aku balik dari kedai pun lumm. lalu dengan sepantas kilatmak aku memasakk. aku tlg la gak secubit 2 hahahaha. apa lauk ari ni? ayam masak lemak cili padi yang xbape cili padi , terubuk bakar  sayr kangkung.. dorang seng ga nak carik umah ni. kalo orang lain alah jeuh aku nak menunjuk arah huhuhu..

terbaik la terubuk. kami makan xsudah2. mmg la bnyk duri. tapi sedappp. so kena la makn gak. mmg favourite aku pun terubuk ni. nyami2.  abes membantai kami pun solat lerrrrrrrrr..

da nak bukk pintu baru aku teirngt. aku kena hidang  dorang makan pudding. siap letak smarties lagi. bebudak ni la. haaa. sedap ah gak bile ada smarties. pudding choc dgn susu tambh buah dgn smarties. terbaik dari ladang. aku la rasa terbaik. sebb aku suke. orag lain aku xtau la kan hihihihi..

gamber ni nmpk xsedap. yang zati makan nampk sedap muahahaha
kami kami kami

ternmpk kaki upzx



mereka amek rosella =)
masa nak balik menangkp gambo ler plak.. n mereka petik bunga rosella kat umah aku ni tok dibawa balik.. bawa ler bawa ler

ili c pelarian

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA~

nama saya ili nadirah. saya berasal dari gombak. sekarang saya menetap d batang kali.. semalam adik saya menghadapi masalh diarrhea n muntah2 n bla bla bla di sekolah barunyer itu. sabtu masuk ahad da balik rumah. oh silp bkn bali rumh dulu. g sepital dulu. doctr bagi cuti 2 hari.. yang jadi masalahnyer aku terpakse bermalam di rumah orang. MENGAPA? kerna kunci rumah xdak. aku berazam untuk mengopy kunci itu nnti. xperlu lah aku tinggal di rumah orang lagi. xpasal2 aku jadi perempat. pagi2 da bangun jalan kaki balik ke rumah . bujet mak aku da sampai la. emm xdak maknenyer. tercongok aku mengadap langit yang biru. tettapi ohh panasyerrr.. aku menunduk kan kepala. kerna terlalu panas. da la ujan lak 2. aku pun dibasahi ujan panas di luar umah(xdk la ujan lebat pun)... begitulah kisah mencabar aku semalam dan ari ni. hhhahahhha

KESIMPULAN : 2 pasal aku xtulis entry semalam. heheehe

masuk hal kerja.. aku kerja di kedai ubt2 traditional atau kata nama lainnyer JAMU d econsave.  sebenarnye aku xpatot keje kat ctu. aku ni kan gemuk. kena la carik orang yang cantik2 promote. lagi2 jamu. hahha nak wat cam mna... nasib bek aku pandai buat ayt kat customer . kalo x xbergune la bos amek aku. makan gaji bute muahahahh.

bos aku datng petang semalam n dia terus cakp: " ok kite buat sekarang" apa maksud dia? buat apa lagik? masukkan barang semua kat satu tapk. giler la..bertungkus lumus bos aku semalm buat keje 2 huhuhu.. tempat aku n wana kecikkk je. jaln masuk tok aku pun kecikkkkkkk je. semua tempat dia letak frame dia. sampai xmuat2 la. huhuhu..da makin mengecil kawasan jajahan aku. semua orang dok pandang2 tgk2.muahahhaha.. tapi boleh tido woo kat tempt kecik ni. terlindung hahaaha.. walaupun bz mengarrange benda 2 tapi alhamdulillah sale ok. xmengaco sangt.

semalam aku murah rezeki lagi. alhamdulillh .. abg kedai jeruk belanja makan. dia dok cite lagi pasal budak uitm kena tagkp ngan polis masa tgh tutttttttttttttt... tut 2 apa? paham2 la sendiri. macam2 kes. aiyoo..balik dari makan 2 manager cleaner pun nak belanja makan..  hah belanje la aku belanja .. bagus bagus. sales aku pun bagus arini. dapt la insentif rm10. insentif barang lagi dapt la rm11. alhamdulillah. bersyukur glerk. tapi bos aku masa dia nak balik dia cakp ngan aku "ili madu tualang xdak insentif da tau, xdapt untung bnyk. lalu aku telah xsengaja bertanya "abes penat la selama ni saya dok promote bos?" bos pun berkata " yang da lepas2 ni ada je insentif. nasib bek. kalo x aku melakukan pukulan cakaran kambing kat bos.

oh lupe ckp blackberry mak aku yang aku pakai aku da berjaya rosakkan. kena format. kena bayo rm80. no money2 .. so tuggu la sampi aku kje nnti. semua andpne mak aku bagi aku aku berjaya rosak kan. dulu communicator. sekarang blackberry lak. hahahaahaha... nasib bek mak aku xmarah sangt. ye la nak marah watpe da menda 2 nak rosak. (maslahnyer semua nak rosak kat tangan aku kan? ) huhuhuhu

kemarin aku rasa nak benti keje kan? semalam aku rasa xnak lak. sebb dap duit bnyk hahahhaahaha... xsabar glerk nak tunggu gaji weih. aku nak g shoppin. yuhuuuuuuuu nak shoppinnnnn.. aku nak beli barangan felt aku yang da bes n aku nak belik gak macam2 hadiah tok diri aku kerna da berjaya kerja kat ecnsave. muahahahahhaha.. xsabar nyer nak dapt GAJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yang terakhir. kawan aku terkantoi ngan aku. nape perlu menipu? apa bagus sangtke nipu 2? huhuhuh. xpaham den..
byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Saturday, 25 June 2011

ati aku panas

aku  ngah xdak mood glerk ni. emo glerk ni. aku rasa nak sepak je semua orang.
xpuas ati aku. nape ku jadik cam ni? sbb aku tgk orang gado. hati aku pun panas. aku pun nak gado. kenapa orang 2 gado? sebb pasal aircon kat ecnsave xdak . semua bengang. panas persekitaran panas dalaman. antara faktor2 yang menyebb kan aku panas..

lagi satu. aku ingt aku da xnak promote kat orang. macam ngok. kalo aku promote. tabur kata n ayt manis. dorang xbeli time 2. time aku xdak dorang beli. bkn beli kat aku. beli kat orang lain .  orang lain dapt insentif.. itu aku panas glerk. aku penat k promote kat orang. orang lain dok diam nganga, tapi dapt. orang promote ? x. damn la. aku mmg da panas berasap2 tadi. tunggu nk balik je aku ingt..

aku ngah makan. xley ke tolong tgk customer. customer tgk2 barang. g la tanya nak apa. bengong tol.. panas jiwa aku. aku da siap panggil da. buat dekkkkkkkkkkkkkk je. ingat aku cakp ngan tunggul ke? aku yang ngah makan la g tgk customer nak apa. panas betol la. damn glerk. damn damn. aku mmg ngah hangin ni. nmpk orang nak belik bkn nak tgk oraggggggg 2. nak tanyaaaaaaaaaaaa.. nak tunggu sampai orang 2 cakp saya nak beli. cam 2 je. ahhhhhhhhhhhh tensionnnnnnnnnnnnnnnnnn

aku nak benti keje! nak benti!!!!! tension.

pastu aku termesej lak laki bongok. asal aku mesej dia? aku pun bongok. pastu dia lk xjawab mesej. mmg sakit jiwa la akuuuuuuuuuuuu. tambh tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. panas. pastu aku g col dia lak 2. apa aku da buat ni? ni la masalh aku. bile aku tension aku xtau nak cite kat sape. selama ni dia je tempat aku luah. damn la. bile lepas col dia tanya perkembangan . bla bla bla. sape nmpk dia kat scol menengah andalas tolong bunuhkan dia tok aku k =) statemnt berani mati 2. n glerk dahsyt result dia... betol keputusan dia 2. walaupun aku rasa tercabar tapi itu yang terbaik tok dia. bile terbaik ttok dia terburuk tok aku. sebb result aku hampagais. itu damn. kalo aku jumpe dia aku nak sepak tempurung kaki dia. bio patah!. jahat x? hahahahaha.. aku tanya dia da ada awek blum. dia kata mnaa adamasa nak cari . bz. nanti da ada saya bagitau awak. bagi la tau aku. dia ngan pompuan 2 aku terajang masuk jamban je kang. dierzx la pemusnahkan idup aku. jadi aku akn musnahkn idup dia. jahatkan? aku pedulik hape. aku ngah angin ni. angin nyerrrrrrrrrrrrrrrrrrr

sabar ili sabar...sabar k. yang 2 maybe bkn rezeki ko. n kedua tolong luperkan laki 2. i tried beb. agk2 da nak 2bulan gak xcntact dia. but suddenly dis happen. n i jusz remember him.

Friday, 24 June 2011

habes madu SEPAH xpenah HABES2!!!!!

Arini SEPAH MENANG!!!!!!!!!!!!!!!!!! terbaik laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aku suker sepah dari dulu lagi. alwak dorag terbaikkk. tapi sejak akhir2 niiiiiiiiiiiiiiii AKU MAKIN SUKER GLERK kat SEPAH ni haaaaaaaaa.. lawak dia makin havoc n baik punyerrrrrrrrrrrrr.. semenjak dorang boleh jadik perempuan ni. kelako glerkkkkkkkkkkkkkkkkkk.. hahahah.. kecian JOZAN xmenang tapi nak wat cam mna SEPAH MEMANG TERBAIK!! layan kot jadi juara raja lawak ni ha hihihi

meh ler tengok video sepah di 

pusingan pertama? bengong glerkkkkkkkkk.. kisah shuib n c mamat g merompakk.. ada ke orang nak merompak dia puasa. pastu nak batalkan puasa kat umah orang yang dirompak. makan kurma lak 2. shuib xbes2 "OMG OMG umah ni ada gambar DAFI" hahahahha . BENGONG SUNGGUH.... c jef kesayangan aku lak dok imitate c ustazah baiyah 2. eh ke mashitah? aku da xingt. aku rasa baiyahhh... kelako betol. siap nyanyi dance2 lagikk. hahahha.. TAPI MMG TERBAIK LA BRO!!!!!!!!! "kurma ini mmg manis tapi perangai kamu tidak manisss" quote terbaik!!!!!!!

pusingan kedua? c sepah ni mmg bengong la. hhahah.. kisah suami isteri.. tapi mmat jadik boboy.. YA ALLAH. mmat ni mmggggggg xreti nyanyi ke? hampagas glerk nyanyi mmg larik tune terus hahaha..yang
 xtahan tgk c jep cium dahi mmat laaaa.. yang c DAFI masuk lak jadik BF c pompuan ni(shuib) .. siap pluk2 cium2 lagik. akhirnyer berjaya jugak c shuib jumpe c DAFI ni. tiap kali show tiap kali gak nama DAFI muncul hahahahahaha

i m in love with JEP SEPAH! SAGT2 SUKER DIERRRRZXXXXX!!!  JEP pandang saya cepat ! hahaha
MENANGIS aku tgk SEPAH menang.. SEPAH SEPAH~~


oh jep..

APAPUN TAHNIAH BUAT SEPAH! walupun aku xtgk siaran lansung tapi nasib bek ada GUATV.COM! terbaik ler.. dia upload cepat glerkkkkk. tpi PALING UNTUNG NABIL LA!!!! xyah kongsi duit ngan sape pun k! dia punyer sorng 150 000 2... mintak ckit nabil!

tapi benda paling aku xusuker tgk adalah C PAKCIK SALLEH YAACOB N BINI BARU DIA. damn hate it. apa perasaan isteri2 dia yang lain bile tgk dia ngan bini baru dia tgk live maharaja lawka ni? xdapt terima tol aku. moga aku dijauhkan dari semua ni. amin. amin. nauzubillahhhhh

DA DA.. SELAMT MALAM!!!!!

dua mnjadi satu?

aku xdak mood nak keje tengahari buta tadi. mak aku nak g gombak. eck ley terus hanto adik aku g klang. mereka angkot sekali kad astro bawak g gombk...da la malam ni MAHARAJA LAWAK FINAL. aku nak tgk live kot. tension sungguh eh. sampai xley nak bercakp ngan orang. muke macam bengong. n menangis. n makn macam orang glerk hahahaha bengong kan? hahahah .. aku geram sangt. aku xley marah orang aku nangis la. hahahahaha.. lepas 2 petang2 ckit da elok. hihihihi...tapi malm ni tension balik. duk sorang umah sambil termenung . patot aku ngah tgk maharaja lawak ni. BENCI!

emm lantak la maharaja lawak 2.

tadi bos aku datng membawa berita yang agk mengejutkan. dia duduk depan aku nak cakp. "SAYA SEWA SATU TAPAK JE SEKARANG" gilo gilo. DIA NAK TUTUPP satu tapak lagi n squeezekan barang2 dia yang berlambk 2 dalm satu tapak. gilooooooooooooooo ini kegiloaannnnnnnnnnnnnn..barang dia sangt banyak kot. n mayb frame2 daxdak lepas ni. apa nak dikato? berserah sahaja . weeeeeeeeeeeeeeee.. aku paham la kenapa dia nak tutup. sebb sale da makin teruk. apa lah batang kali ni. hihihhih... sewa setapak 1800. dua tapak 3600. tiap hari kena bayo rm120 tok tapak. pekerja rm60. da 180. blum masuk lagi insentif n commesion kiteorang kalo jual barang. gilo gilo. sales pun dapt lebih kurang 2 3 ratus je. mau gak bankrap bos aku. tapi bos aku ni bkn satu kedai kat batang kali ni je dia ada. dekat puncak alam. dekat saujana utama. dekat manjung. dekat kelantan. amek semua. bnyk x? hihihi.. tapi kalo tempt kecik sagt cam mna aku n wana nak duduk. ? oh oh oh. macam mna? lantok ler.. pk taun depn. lalalala

bos kata ari senin ni nak arrange tapk. AKU CUTI k. bos muke gaye macam nak suh aku tunda cuti. apakah? no no no. aku puyer kawan seperti izzati n cik fa nak datng jauh2 berlepak di rumah aku. mana ley aku x cuti. nasib bek bos paham. muhahahaha. cian la c wana kena arrange tempat 2 ngan bos . tahniah wana. bersabarla hahaha... nape aku gelak kan orang? ini tidak baik same sekali hihihihi..

oh luper taadik orang JPA col. dia cakp dik email adik bagi 2 xnmpk la. kelabu je. huhuhuhu. jadi aku mmg kena pos ler hihihii..

 k la ku nak mandi manda bersama kitkat. take care semua! byeeeeeeeeee

Thursday, 23 June 2011

gaji masuk sales xhebat pun

JANGAN KAU PANDANG BIBIR YANG MANIS.. KERNA ITU BISA MENGHANCURKAN~

setiap kata2 manis yag lahir dari bibir yang cantik bukannyer semua boleh dipercayai.. kadang2 itu mmbinasakan =p

nape plak aku dok cakp menda ni? i have no idea bout this. hehehhe

tadi akak ruby dok col abe tudung depn ni. lalu dia pun nak bercakp ngan aku. dok duduk jauh pun cibuk tanya target da capai lum. kelako glerk k.. hahahah

aku dapt tau arini gaji masuk. gaji termsuk awal plak. boleh x bos aku masukkn gaji aku terawal gak? heheh hari 2 bos ada gak tnaya nak ke saya bagi advanced gaji? smpena nak beli adiah ari bapa. xyah la bos. hahahah.. walaupun gaji kerajaan da masuk tapiii sales tetap ckit .. xpe la tunggu eck lusa atau tulat.

tadi aku ada jual plaster. glerk ah. satu kotak rm18. kat farmasi rm 9 je kot. rasa bersalah glerk kat akak 2. huhuhu..tapi nak wat cam mana? da bos kata 18 kan? huhhu..

aku lepas ni xley pakai suar jean da g keje. suar aku londeh macam nak tercabut. pastu nmpk tayar spare part lak 2 kalo suar da londeh. haih kecian la ko suar jean. jgn nangis k. ada sape nak sedekahkan suar jean kat aku? hihihihi..

arini gak aku dapt makan free. akak restore bagi. ada lebih hahahahahahhaha.. aku bz ngaco orang je arini. semua orang aku kaco hihihi..

k la aku nak meraikan malaysia meng dengan makan nugget adik aku masak. daaaaaaaaaa

Wednesday, 22 June 2011

minda aku berpk pasal KAHWIN

SEPATOTNYER jam sekarang aku sedang tido. well eck kan nak keje. pastu tadi aku sibuk dok cakp aku penat kn? tapi tetibe aku terpk.. dan aku terus berpk.. kemudian makin terus menerus memikirkan nyer... persoalan aku:

MACAM MANA ORANG YANG MASIH BELAJA BOLEH BERKAHWIN? lagi2 yang masih tahun 1 tahun 2 belaja.. macam mana bleh berkahwin? xsusah ke? 

FINE.. dont talk 2 me bout JODOH. already know bout that. ketentuan Allah kan. but anything else?

xke susah nak habiskan masa tok belaja? nak bahagikan masa tok suami? kalo termengandung? nak ngandung lak.. pastu? lahirkan anak lak.. da ada ank? nak bahagi masa tok ank lak? macam mana orang boleh buat ek? xsusah ke? kepala aku masih berpk pk.. aku jadik pelik gak kadang2. macam mna orang yang dakawin boleh tempuh benda2 ni..

APA DORANG PK ek? boleh x aku selami perasaan dorang2 ni.. apa dorang pk.. aku nak selidik hati sanubari dorang. aku nak suluh ngan lampu suluh. mmg itu bukan dosa.. of course beb. itu pahala lagi. nikah dan kahwin. buat benda baik.. tapi perasaan INQUIRI aku sangt kuat sekarang ni.. emmmm

semua benda pun depend on individu dak? kalo dia rasa dia bleh maka dia kawin la.. betol ke? idea? emmmm still xdapt bayngan n hakikat..

yang muda2 da kawin... nnti xke bosan kalo da lama sangt kawin? PEMIKIRAN APAKAH INI ILI NADIRAH?

KEPADA STUDENT YANG DA KAWIN.. BAKAL KAHWIN.. GOOD LUCK BRO SIS. ALL D BEST! BARAKALLAH!

OH KEJAPPPPPP!!

aku nak cite CKIT. aku geli dgn orang yang nak kawin dok cite2 kat fb "biasa lah lagi 14 15 17 hari nak kawin". bla bla bla. menunjuk dia da nak SANGT kawin.. doa nak kawin n nikah beria2 bagitau orang .. ahh annoying glerk bro sis. moga aku dijauhkan. 4 u mayb la menda 2 xmenggelikn. kau excited overdose. for others? euwwww. annoying. for me la... orang lain not sure lak. hehehe.. aku allergic. moga aku dijauhkan. aku xley cakp orang nnti aku kena.. nauzubillah~


SELAMAT KAWIN SEMUA! SEBELUM KAWIN NIKAH DULU K! HALALKAN YANG HARAM =)

~

hoh penat glerk arini. sangt2 penat k. penatnyerrrrrrrrrrrr. nape aku penat? sebb aku sorang arini? yap. sebb aku meroyan? yer jgak.. aku dok tawaf kedai 2 bape kali ntah sambil dgr ipod dan menyanyi melalak2 macam orang glerk. tadi xdak la rasa penat sangtttt.. sekrng da balik rasa penat nak mampus. hohohoho..

arini kak ruby tudung telah bertolk ke riyad.. moga dia selamt sampai ke sane. suami dia da termenung2 da.. teringt dkat akak la 2. hihihihi.. yang afiq lak masa balik dok kata umi mana umi.. adoiiiiiiii sedih la plak aku dgr. aku sempt la tangkp gambo ngan akak ni.. nnti aku upload ek.. males nak transfer gambo.. penat. muahahahah.

oh lupa. tadi bos aku suh masuk duit dalm bnk lepas keje... wahahhaa.... aku xlart nak tunggu orang depan masukkn duit. xtau la bape jutaaaaaaaaaaaaaaaaa dia masukkn duit. lama nak mmpusssssssssssss.. mesein sebelah oorang semua da abes masuk duit dia xabes lagii. panas sungguh jiwa raga aku. huhuhhuhuhu..

aku ingt nak kutip duit minyak ngan topup kat bos la. puas ati aku. jahat x? hahahahahha.. ecok mak aku nak amek adik aku kat pulau pinang.. sampai ke malam la 2..aku asek kena tumpang orang je balik keje. serba salah lak asek tumpang orang je. susah la xdak kete niiiiiiiiiiiiiiiiiii.. ahhhhhhhhhhhhhhhh.. mak aku suh aku belaja naik motor. apakh? da la kat depan ecsave 2 pak polis mmg selalu tunggu. aku ni kalo da takut mau gak aku benti kat polis 2 cakp mintak maaf saya xdak lesen motor. hahahhaha.. ataupun dia suh tunjuk lesen aku tunjuk la tapi lesen kete.. mak aku suh ckap kat polis kat umah saya kete xdak motor je ada. so kena la naik motor. bijak kn mak ku? hahahaha

oh

k la.. aku mau krooohhh krooohh. letih xterkire. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tuesday, 21 June 2011

sale paling corot

aku saje la mengatal nak check yang lalu lintas 2. ada 2 kali orang search email aku. adiegurz88. siapakah? hohoooho.. masih menjadi tanda tanya. huhuhu

yang paling penting arini sale aku sangt2 merosot. paling teruk la. papun ku berjaya jual madu n mh cofffee. weeeeeeeeeeeee...  apa nak jadi ni? makin lama sale makin merosot. whi gaji kerajaan cpt la masukk. xlart da nak tgk sale ckit macma ni. huhuhu. eck lagi la aku xtau cm mana. aiyoma aiyopa. huhuhuu

kakk tudung eck nak g riyadh dah. bye2 kak ruby. taadi dia dok bercerita pasal pengalaman dia kena hanto patient dari arab ke malaysia.. kcian sungguh. da la 8jam dalam kapal terbg. nnti dia da g aku xtau la nak cite apa kat cni. muaahahahah..ni da jadik macam blog dia plak. semua cite dia aku masuk ke cni. hehehe. begini ceritanyer.. ada sepasang suami isteri g la menunaikn umrah. c isteri nyer meninggal after umrah kat sane.. c suami ni lak masa ngah boarding jatuh pengsan. pastu masuk ospital. kena tebuk leher 2 la.. so 3 bulan la dia duk kat hospital makkah. nak bawka balik lepas 3bulan tapi dia da tua. so takut pape jadik. ank dia nak datng amek.. tapi xley. orang kapal terbg cakp mesti sorang medical assistant yang iring dia. takut pape jadikan.. akak ni jauh dari pacik 2. xpenah pun tgk muke pakcik 2.kirenyer doctr dari spital hubungi akak ni la. sebb akak ni kebetulan nak balik malaysia. dia pun stju la nak iring pakcik ni. orang sepital xbagitau la plak pakcik ni ada delirium(betol ke ejaan)? so dia meracau2 la panggil nama bini dia masa nak berangkt 2. akak 2 da xtau nak buat apa da. dalm kapal terbg 2 3seat passenger diluruskan dan letak pakcik ni. pakcik ni macam diletak dalm kotak berkaca 2. katil khas la tok pakcik ni. macam 2 kerenah pacik ni... nak air xmau straw. nak teguk. da dibgi teguk tersedak. marah la akak nurse. hahaha.. xsabar glerk akk nurse ni dalm perjalanan balik 2. xbes2 tanya pramugara yang disediakn special tok dia 2. pakcik ni dok kuar2 kan tangan la dari bekas 2. lambai2 kat orang. kelako aku dgr. hehehe.. macma 2 la... adoi. tapi sekrang pacik 2 d ameninggal after 2 bulan di malaysia. huhuhuhu al fatihah buat pacik ...

arini gak aku dok berckap arab ngan akak tudung ni. cara dia cakp macam hindustan la plak. lain beno dari cara ku belaja kat malaysia ni.. contoh.. ismi anti? maksudnyer siapa nama kamu?
kalo ka malaysia ma ismuki? ismi kat malaysia selalu gne tok = nama saya..  macam2 la lain nyer.. banyak orang panggil kasir kat cni. kat sane katirrr.. xbape paham sagt aku. hahahahaha

k la glamour akak ni kat blog aku. skrng masa tok tido. eck aku keje sorang. aduhaiiiiiiiiiiiiii

Sunday, 19 June 2011

hepi father day 19/6/11

sayu. hati ini makin sayuuuuuuuuuuuuuuuuuu~ i dont like this feelin. saya xsuke teringt awak. aptah lagi merindu? pg la jauh2 rindu. pg la. dont let me c u. nak ingt apa orang y xpenh kisahkan kite? dia seng ati bergumbire kt sane. entah2 da ada pengganti pun. yang ati nak rindu2 asal? pang karang hati ni. nak? xnak kan?jangan merindu k! aku yang sedang menghadapi sakit jiwa.. aku xkisah nak tulis menda ni kat cni. sebb aku tau dia xkan baca =)


nak g keje tangan aku yang luke semalm kena bucu file. tajam. pastu berdarah kembali. adoiiii. meleleh2 darah lagik. pg keje pun lambt pasal menda ni. huhuhh. teruk gak luke aku ni. patot nyer kena jait ni. poyo x? hahahaha

tengahari aku g kenduri sat kat dewan. weih ingt au ponteng keje ke? aku mesti la ad awaktu rehat aku. cume selama ni xpenh gne je. yang xdak waktu rehat jgn sibuk2 k. aku ak rehat sekati aku la ak g mana pun. jgn la persoal. yang dia 2 g jalan sane sni  je mas akeje xpe lak? huhuhuhuh..lupe cite semalam da orang tampar aku. mmg la dia xsegaja. tapi hormat la orang ckit. sakit dol. aku tua dari ko kot. xdak hormat. cakpngan aku pun kadang2 maacam siot. macma dia bagus je. tapi aku sabar. aku malas nak cite panjang. tadi lak kena libas dengan kain lap. bucuk kot kain 2 .agk2 la. sakit xyah cakp la. hormat la orang ckit. aku xsuke orang xreti hormat orang lain. series dont like. huhhuhu stop XOXO

ari ni father day .. aku bagi agr2 buah tok ayah aku weeeeeeeeeeeeeeeeeeee... n in d same time untuk kakak nurse yang nak g QATAR 2. licin abes aku nyer agr2 dorang makan. aku bawka je. makan x. mlas la. umah aku bnyk lagi hehehe. n cari2 adiah tok abah.. apa nak bagi niiiiiiiiiiiiiiii.. penin pk. ingt nak bagi tasbih.. dari kayu koka.. orang kata khasiat kayu koka ni bayk. macam2.. nak beli dari kakak nurse. bujet la. sekali tgk dia macam da merekah tau... xcantik. so xjadik la beliii. so aku pun pk nak bagi cincin. cincin bapak aku da ada bnyk.. lalu pk lagi. dompet2222.. ok aku pun mendapt idea. aku amek 3 dompet. buat tunjuk kat bapak aku. pilih la mana dia nak. pinjam dari orang depan. hahahahahaha.. salah satu dari dompet 2 aku balut. bua present. nnti da bukak aku suh la dia pilih hahahaha. bengong kan? da la aku amek sisa2 pembalut  bos aku. bos au bagi ayh dia hanpne.. dia kata handpne ayah dia da lama. so dia pun belikan la yang baru... bagus bos aku. kebetula eck birthday ayah dia.. besyer dapt anpne . xdak sape ke nak bagi anpne? hehe bagus gak hari bapa ni.. ada india beli kat aku frame air terjun. alhamdulillah. nak bagi present kat ayah dia. wan marah tol ngan orang india ni smapai muke dia jadik merah glerkkkkkkkk.... haha kelako glerk aku tgk muke dia kemerah merahan aahahhahahaa...

arini encik khairul abg kedai asam sebelah asik kacau aku je. kenyit2 mata la. rasa nak sepakkkkkkkkkkkkkkkk je muke dia. suke sangt kaco aku. pastu panggil aku tel tel.. aku cakp la"apa ni panggil orang tel2. xdak nama lain ke?" lepas tu dia ikut aku dia panggil yang yang yang.. rasa nak terajangggggggggggggggggggggggggggggggggggggg jer. awek dia ada depan mata pun sibuk nak kaco aku. aku tau la aku cmel macam era fazira.. huh. ari 2 sibuk kata nak belnja nasi ayam gemas. xbelanja2 pun. hampagas tol.. da la bawak fitnahhhh pasal aku kat bosss. entah apa la dia cakp ngan bos aku. sabau je la. nasib bek dia kawan bos. pakwe kak ila 2. kalo x aku da lekuk da.. kak ila 2 d ajadik cam kawan aku gak. kami asek bercerita je... macam2 ler dia dok cite.. dia baek. orang penang. heehe

oh kedai sebelh ni ada la sorang kakak ni masuk keje. cian akak ni. laki dia tinggalkan dia da almost 8 years, xdak nafkah. g ngan pompuan lain. xpedulik ank2. duit pun xdak . cian glerk. smapaikan nak makan pun xdak duit k. huhuh sedih woooo.. aku dgr cite macam aku nak nagis la plak. ape laki n jahat sangt. apa la salah akak 2. kalo yer pun bertanggung jawab la ckit. moga semua ni xterjadi pada aku. aku xtabah. aku hanya pandai berpure2 tabah =)

abg jeruk bagi la wang ckit buat bekalan akk 2. dia xley tgk orang susah. sebb dia penah idup susah. muke je macam singa. tapi ati dia baek jugak kadang2. KADNG2 je. dia suke bnyk merepek ngan kedai aku. kalo nak beli meda semua mesti nak ada resit. xkire la berapapun arge barang 2. resit aku semua abes kat dia ni la. hadoiihhh,..

 k la aku nak tido malam ni. eck ak kena jait. buat felt. nak kena  uruskan jpa punyer hal lagi. macam2 huhuhuh.. all d best ili. cuti yang xbape nak cuti. macam 2 la rutin aku. huuhu. selamt malam smuaaaaaaaaaaa

Saturday, 18 June 2011

sabtu target hampir xcapai =(

balik umah bujet nak buat la agar2 buah. akak nurse nak g riyad da.konon2 agr2 ni untuk majlis perpisahan dia la. hahaha.. suh la bapak aku bukk tin buah n bla bl bla. sekali tangan aku terkea gerigi tajam pada tin buah. aduhaiii... mengalir2 darah pekat ku. huhuhu.. aku paling riso kalo darah aku xbeti ngalir n luke aku xsembuh. takut kne diabetes. huhuhu. takut glerk. nnti kena potong tangan woo.. aku rasa dalm gak luke aku ni.. ley sampai ke tulang. macam poyo je kan ayyt aku? hhaha.. arap luke aku sembuh eck. amin amin

pg keje pepagi bute da nmpk c budak comel shen shen. ari ni dia macho wooo.. ada dinner kat kampung dia. dia nak balik kmpung. cian auntie xdapt balik. kena jaga kedai. huhuhu..

ari ni sale amt memilukan. takut glerk xleps target. series takut. xpenah2 sabtu ahad xdapt target. tadi nyaris2 gak xdapt target. nasib bek la ada pacik peyelamat yang beli madu tualang dari aku. penat tabur ayt k. madu tualang insentif khas ada gak. hahaha. gumbire. alhamdulillah. kul10 bos dok col wana. kol aku xdapt bateri abes. huhu.. bos kata da nak sampai. apa ke kesnyer? orang kul10 da tutup kedai da bos. hahahah..

arapan aku moga eck bnyk la orag beli barang. da letih da nak promote. huhuh. bile ler manusia2 ni nak dpt gaji ek? copat la dapt gaji copat laaaaaaa... bile orang dapt gaji ati aku gumbire =)... aku benci betol dgr orang cakp eh kat nsk n yst arge beda ni 18 je. nape cni mahal. bla bla bla bla bla bla bla... tapak kedai aku 2 kalo nak tau 3600 k. barang mana ley arge kurag melampau. kena la balik modal. saleha2.

 k da la. aku nak uruskan agr2 ni. take care semua malam~

Friday, 17 June 2011

chow meowwwwwww

hari ini adalah hari main2 aku. huhuhuh. aku bnyk main k bnyk sungguh. hehehe.. kejap kejap g sane. kejap2 g cni. g sane g cni. hahha.. berjalan je keje.. aku pagi2 bute da kelaparan. g jalan3 dalam ecnsave.. xdak makanan pun yang berkenan kat ati aku. ini adalah masalah. aku da lapo glerk ni. lalu aku pun g la kuar dari ecnsave. g kedai sebelah dewan kakak aku kawin ari2.. aku pun membeli la nasik lemak. time 2 da xingt diet da k. p mapuh la. hahahaha..

tengahari lak.. aku ngan wana saje je la kacau manager cleaner 2 makan. cakp la pacik belanja la kitaorang makanan. sekali dia g cakp kat akak 2. 2 nasik ayam. hahahahahaha xke gumbire ati aku? aku damkan pagi nsi lemak. tengahari ckit makan nasik ayam lak? kemanakah pgnye diet akuuuuuu??? rrezeki jgn ditolak . maut jangn di cari k =).. itu la tagline aku semenjak keje kat cni.. murahkan lah rezki aku Ya Allah. amin amin. 

macam2 cite da duduk cni. mesti aku akan rinduka suasana keje kat cni bile da bes nnti. dorag sekarang panggil aku kakak "cho meowwww(verssi shen shen) sangt comey dia cakp chow meowwwww.. meow 2 macam bunyi kucing la. hahaha.. 

chow meowwwww= comel

tadi dia nangis glerk2 baik punyer. bapak dia g la tunjuk mainan kat budak kecik ni. kedai asam sebelah ni kan jual mainan budak2 kecik ni kan.. pastu budak ni nak la. bapak dia kata xleyyy..pastu bawak budak 2 pg. xke budak 2 nangis? alahaiii.. nangis kuat glerk. bapak dia susuh nak pujuk. pastu suami akak tudung ni dok bagi la sebekas gule2 suh dia amek.. dia nmpk bekas gule2 terus benti nngis. tangan capai gule2 comel sangt2 k!!!!! hahahah.. dalam nangis3 2 dia bukak la gule2 2. pastu bapak dia dukung bawak g kedai asam 2 balik tgk maianan... pasatu bapak dia tanya mau x. (gate glerk g tanya lagi) pastu budak 2 kata xnak.. lega bapak dia. bapak dia kata kna biasakn dia tgk menda 2 nant dia xdak la nak. hahahahha. kelako pun ada hihihi

ank pompuan tua auntie kasut ni umo 7taun. glerk hebat da baca .. dia baca "sabunn madu tualang" lancar glerk. xdak eja2 da. terbaik la.. xsangka aku umo dia 7taun sebb sangt hebat huhuhu...

oh ad satu cerite megenai perjalanan keje aku.. bos aku dok pk agknyer. kiteorang punyer sales menjunam ooo. kalo dulu tiap ari ley dapt insentif. tapi sekarang harapan la.. huhuhu..amat mengecewakan k. bos kedai kasut yang jua merangkp kawan bos aku dok penin pale pk. dia dok cakp antara semua kedai dia ada. sales kat batang kali paling teruk. paadahal kedai sewa paling mahal. huhuhu. nak wat cam mana. da orang batng kali xbatak nak g ecsave agnyer. kalo ada bnyk orang pun masing2 dok g masuk supermaket ecnsave 2 ha. xdak jalan2 lawat kedai aku ni ha. amek kau da jadik kedai aku da. hahahaha.. aku ni ada muker bos ke? tiap pelanggan datng asek kata awak bos ye? apakah? huhuhu.. xpe 2 doa kan ? =)

emm bos datg dgn berkata saya membawa khabar gumbira.. hahahaa..  mengong bos aku ni. upenyer dia nak bagi intensif. siapa dapt jual mh coffee dpt isentif rm2 sekotak.. wowwwwwwwwwwww.... terbaik siot.. mayb sebb sales teruk kot. dia nak bagi kiteorang semngt. huhu. asala bos xbagitau awal2? kalo x aku da kumpul byk intensif da ni. huhuhuh.. pastu madu lak. aku dok ckp2 ngan bos. pasal madu. pastu dia dok cakp madu tualang  pun ada intensif. bos ni betol2 buat aku angin k. aku da bes jual semua maduuuu yang kecik n sederhana baru dia nak cakp ada intensif? pastu dia ketawa riang dan kata "yes yes yes" sabar je la aku... huhuhu..

ari ni masa bos muler2 ckp mh coffee dapt itesif maknenyer aku da dapt intensif rm2!!!! hooyeahhh gumbire x terkire la aku. hahaha.. pastu ada la sorang macik ni. kawan aku da g kat dia. pastu macik 2 pandang aku  kata dik ari 2 adik cakp yang mana ek  yang minuman herba 2. aku pun d alupe. mesti la minuman kesihatan. pastu aku terang la kat dia. bla bla bla.. sebb macik 2 mmg tertumpu ngan aku. dia pelanggan aku before ni... so duit intensif 2 sape punyer? dia beli ngan aku. aku da pein da,. aku riso kawan aku 2 terasa ke apa, nak cakp apa. da macik 2 dok tanya2 kat aku.. sebb ari2 aku rekomen kat dia. n ari2 dia berjaya makan pujuk aku belik collagen. dia cakp la collagen   ni buat orang xngantuk n bla bla bla.. 2 yang dia nak beli minumn herba lak. so aku bersalah ke kal duit intesif 2 aku punyer? huhuh. aku da penin pale daaaaaaa. masalh sungguh.. yag kawna aku ni aku belum abes kre duit dia da sibuk totop kemah.. penin. siap macam hmpas2 barang nak tunjuk protes . tebar kemah pun agresif glerk. macma marah la seng cite. macam xpuas ati. tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. penin la cam ni. huhuhu aku xsuke la orang nak bermasam muke pasal benda ni. huhuh. nyusah tol la. adoi.. biasa nyer lepas tebar kemahh dia tungu. tgk apa patot. ni x blah cam 2 je. marah la 2. adoi. xtau nak cakp pe. selama ni mmg aku yang promote barang. dia xdak promote sangt. sebb dia xbape reti dia cakp. fine la. nak cakp apa. bile bos buat cam ni xtau la apa dia rasa. sebb intensif 2 masuk dalm gaji aku. maknnyer kalo aku dapt promote bnyk. gaji aku lagi tiggi la. huhuhu. penin nyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. masalh tol la.. benci benci.. 

eck nak keje lagi. keje oo keje ooo keje ooo keje.. selamat malam dunia!

Thursday, 16 June 2011

kamis~ 16/6/11

ok selesai luahan perasaan. now keje~

arini stok baru sampai. bos aku cakp nak sampai malam. alih2 petang da menjelma da.. nasib bek la aku xp merayap kedai  lain2 masa bos datng. ye la kata nak datg malam kan? nampk glerk suker berjalan hahaahaaha..macam2 la dia bawak.. frame berbagai2 jenis.. aku penin kepala bile dia suh aku masukkan semua tasbih n ayt gantung 2 kat tempat yang kecik.. mana nak muat bos oiiiiiiiii. penin aku dok pk. muke series je. pelik bos tgk muke aku agknyer. hahaaha. lantak la bos nak cakp pe pu. aku penin pk mana nak letak..

pastu aku sibuk la tanya bos" bos2 arge tok pekerja berapa ni?, bos bos arge pekerja ni berapa lak?" abes semua aku tanya. hahahahah.. pastu aku cakp kat bos. "saya  pk nak beli yang mana ni kalo da dapt gaji. kena pk dari awal. kopi mak dara sedap. collagen sedap. semua sedap" hahahahaha.. hampagas kan aku ni? pekerja mesti  la dapt murah kan? ppastu bos pesa lagik.. " ni tok diri sendiri je gne k. tok orang lain xley. siap bagi amaran lagi. kalo awak da benti keje nak buat niaga barang ni arge da jadi lain tau. xdak maknenyer aku ak wat niaga.. myb penah ada kot pekerja dia yang amek pastu jual kat orang lain dgn arge dia. mana la aku tau kan? hehehe

aku susah jiwa la kalo orang asam sebelah ni xdak pekerjalagi sorang. cepat la dapt pekerja woiittt. budak kdai sebelah ni da la immunisasi xbape elok. asek sakit. pastu kiteorang la kena bantu. xkisah nak bantu. tapi takut bos kiteorang lak marah. sibuk jaga kedai orang kedai sendiri xterjaga. huhuhuhu.. tapi abg kedai asam janji nak belanja nasik ayam gemas tok kiteorang!!!! hahahaha. sile make it realiti abg asam . araso? hihihihi.. semua orang suh aku carikan pekerja ni. siapa aku nak cari ni? buntu sungguh. huhhu. n tadik kakak kat ecnsave suh carik rumah sewa lak. aku ni mmg ada muke agen ke? agen umah sewa . age pekerja? huhuhu

asal makin lame pelanggan ecn save makin ckit? orang makin xdak duit ek? kecian peniaga2 ecnsave macma aku ni. nasib bek la aku bukn bos. huhuhuhu.. kalo x abes la. gugur rambut aku.

ada la sorang macik cleaner ni... aku sedih sangt tgk dia dok sapu2 sampah. dok mop2 lantai. da tua kot. teruk sangt da kejenyer.. sedih oo tgk. sape xsedih? patot da tue2 duduk umah je.. xpun kalo nak cari duit buat karipap ke anto kedai. jangan jadi macik cleaner.. sakit badan2 makcik nnti. duit ke mana kesihatan ke mana. huhuhu.. keje 9am-11pm.. gaji 800.. huhuhuh. ciannyer macikk. aku nak tanggung macik ni aku pun xdak duit.. yang siap demam2 pun ada. huhuhuhu...

balik2 umah usha la makanan. bapaku da abeskan ikn bakar. jadi aku hanya makan. roti kepit ngan terung sambal. sedap gak sandwish aku buat ni. hihihihi

k la eck aku nak dapt result ni. wish me luck k. all d best tok aku. aku arap aku lulus je. aminnnnnnnnnnn

mmg semua laki cam ni ke?

arini.. aku ada satu statement yang aku sangt2 da xtau nak cakp apa pasal menda ni.. " lelaki miang mmg gatal nak mampus, da berbini sibuk pasang lain, niaga harte pompuan.. bergantung pada pompuan" jgn la laki aku jadi cam ni. aku doaaaaaaa sangt.. moga di jauhkan.. mmg semua laki ke cam ni? aku da jadi sangt negatif terhadap lelaki ni.. series aku cakp.. da ada bini kott. ko pasang pompuan lainnnnn. pompuan 2 kuarkan duit niaga ko kot... sebb 2 ko pasang lain? nak senang? adoiii.. jauhkan la aku dari jadi orang camni. cian glerk kat pompuan cam ni. entah dia tau x laki ni da ada bini, da ada ank. sampai biler boleh simpan menda ni? mmg seng buat orang jatuh cinta ngan kite, tapi bkn seng nak melupakn seseorang k. jangan la bunuh hati pompuan terhadap laki. aku ni pun da serik.. moga dijauhkan dari aku. amin..

aku mmg susah da nak percaye ngan laki ni. susah sangt.. bile orang trust kite, kite gnekn sewajarnyer.. jangan khianati trust 2. kalo sekali boleh terima lagi kot. kalo da berkali2? muhasabah diri muhasabah diri.. 

mmg semua laki gatal ke?

yang xtahan 2 bile da pasang 2 pastu rahsia bocor. mesti la kena pilih salah satukan? pilih la.. jangan la tamak sangt.. ko nak 2 2. yang 2 sayang yang ni kasih. apakah? pastu glerk talak.. kata nak kejar sampai akhirnyer. kentut eh. belum kawin da buat orang cam 2.. moga dijauhkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

lagi satu2 kite beria la bawak dia jumpe mak ayah. sebb dia pun nmpk series. tapi agk pelik pulak bile dia xnak kenalkan kite ngan mak ayah dia... itu maknenyer apa? laki 2 xseries pun. xpayah la pasang angan2 tinggi2. buang karen je. kalo betol dia series. both part da jumpe mak ayah masing2. bercinta bagai nak rak la konon2. bertaun2. tapi xnk bawak jumpe mak ayh. entah papeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. 

ah aku benci ah. 

Wednesday, 15 June 2011

Keje alone!

kehadapan blog ku yang indah lagi cantik.. arini tasha wana n fatin CUTI. aku jadik lebih dewasa hari ni. kerna semua kawan aku dewasa2 belaka laka. hahaha... cite xsenonoh pun bnyk gak. hihihhihihi

sebelum aku cite pasal arini. meh aku cite pasal semalam. semlam aku lupa. wana ada cite sorang budak tolak troli ni dulu dia keje kat shell.. pakcik wana ni nak la isi minyak penuh.. boleh budak ni bongok g marah. dia cakp.." eh xpayah la isi penuh. miyak mahal sekarang" hahahahahahaha bengong glerkkkkkkk.. lantak la pakcik wana ni nak isi penuh ke setegah ke.. hahahha akhirnyer budak ni bagi pakcik wana isi setengah. marah sungguh dia pakcik wana nak isis penuh. sebb minyak mahal. apakah? pekerja macma ni pun ada dalm dunia ni? ahahahaha.. series kelako glerk. rasa nak goleng2 dgr. jnagan aku jadik cam 2 da la. hahahaha

ok sambung ke cerite arini. budak2 semua xdak jadik aku lebih matang dari biasa. xdak la pening kepala aku nak melayan dorang. hahahha.. aku duduk la semeja dgn akak tudung bercerita... bercerita dan bercerita dan bercerita..arini bnyk berkaitan BINATANG.. dia cite la.. dulu umah sewa dia dia tinggal setaun . sebb dia g kursus nursing. fine la. balik2 dia kemas la umah. kotak2 kat stor. pasut sekali ada beda bergerak2.ULAR k. BESO warne itammmm wooo.. panik ni panik. pastu dia panggil jiran dia. masalhnyer jiran dia pun takut .. jadi panggil la BBOMBA.. bomba datang berlumba2.. bile c bomba ni ketuk2 carik  c ular ni.. ular ni pun muncul. dia sembur air dari mulut dia... pastu bomba ni lemahkan la ular ni.. ular pun lemah.. pastu bomba cakp. " awak uruskan la ular ni" bengong betol pakcik bomba eh. kite panggil dia suh uruskan ular. dia lak suh uruskan balik. hahahha.. akhiryer mmg kakak ni la yang kena uruskan. jiran dia suh takuk kepala ular.. pastu kepala ngan badan jngan tanam bersama. supaya ular 2 xidup balik. macam 2..

secnd cite.. atas atap umah dia.. ada benda berlari2 ats atap umah dia. satu hari 2 dia nmpk la ekor biawak terjojol kuar dari atapppp... dia pun panggil la india depa umah dia... upe upenyer india makan BIAWAK upenyer!!! aku baru la tau.. pastu dia cite laaaaaaa.. india 2 tarik biawak 2. telur biawak masih melekat kat badan biawak 2.. GELINYER AKU!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku da xley dgr da. aku lari2 pg. tapi aku terdgr akak 2 cakp. biawak ni india buat masak kari. gilo la.. eee geli aku geliii...

cite ketiga.. LIPAS.. GELI X? aku xgeli la sangt. tapi bile aku dgr cite kakak ni aku GELIIIIIIIII. GELI GELEMAN KKK. euuwwww.. lipas boleh dijadikn ubat tok asthma.. anak sdara dia datng umah tanya" umah niada lipas x?" dia nak wat goreng . tok semput. n guess wat? semput dia ilang.. gilo gilo. sanggup 2 makan lipas. moga2 aku dijauhkan . xnak makn lipas.... jangan la aku tersesat dalm utan ke ap ke. darurat ke.. aku xreti makan bintang exotic ni.. nauzubillah. jauhka dari aku..

cite ke 4. BELUT. ank sedara dia mesti la xnak makan belutkan? tapi belut baik kalo ada sakit jantung.. lala abg dia g la masak belut tepung.. macam mana rasanyer nyer? kalo la ank dia 2 tau 2 belut? OMG. kalo aku da jerit. muntah2.. sedap ke belut ek? aku dgr ada belut masak sambal la.. sape nak masak kan aku belut??? weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

ari ni abg asam sebelah melakukan sesi luahan perasaan. dia cite la pasal someone yang pernah idup dalm diri dia..dia kata ari2 dia makan kat kedai ngan awek dia. sekali betol2 bertentangan dia pompuan yang dulu ngah makan gak. apa korang rasanyer ek? kalo aku xtau la.. kalo aku jadik pompuan 2? terhiris jiwa aku aku rasa. dia kata pompuan 2 baik. xlokek lansung. belanja ke apa ke semua pompuan 2 tanggung. sekli masuk duit  niaga dia ada la 80ribu. gilo. patot la xkisah nak belanja orang semua.. tapi sayngkan jodoh xdak?ada yang lebih baik mennti.. akuu ingt kata2 pompuan 2 tujukan kat abg ni.. " i mati nanti i nak dalm keadaan tenteram.. kalo i mati nnti u jangan datng. i xkan tenteram." wowwwwwwwwwwwww ayt xmau tahan. aku pun nak cakp cam ni la kat bekas pakwe aku. baek punyer hahahahha..

budak dia xdak. aku lak sorang kat kedai. kalo bnyk orang aku la yang bungkuskan jeruk2 orang . bukan nak panggil ili2. dia paggil" TEL TEL" nama lain tok MONTEL.muahahahha.. xpe ler bantu membantu,,

eh luper lak. tadikan ayh bos aku datng. dia datng bersama isternya.. bos aku xdatng k. aku ingt diadatng. sebb arinikan aku sorang. patot dia kena la datg hohoho... tapi xpe bapak dia da lawat aku. as usual bapa dia bagi rm10. duit makan.aku da tolak da. ari2 kan dia da bagik. xkan nak bagi lagik. fine la dia simpan duit 2 balik. da nak balik dia hulur lagi. dia kata dia ikhlas kerna Allah taala. aku serba salah glerk nak amik ke x. akhirnyer aku amek.. hooyeahhh. dapt wang dapt wanggggggggg!!!

ARINI pu boleh dikataka aku murah rezeki la. alhamdulillah. aku dapt beg telekung n cd alqurn dari akak tudung. sebb aku kan dok bagi dia "NOT YOUR BAG " 2. hihihihi.. thankzx akak! cantik k beg 2. lepas ni aku jadikan 2 beg telekung je weeeeeeeeeeee =)

arini aku berjaya jual satu lagi air tejun. im so hepi k!!! da 2 kali aku jual air terjun sorag2.. da la beso. naseb bek arini ada jiran2 yang bntu tolong aku. nak tutup kedai tadi pun adaorang bantu. alhamdulilla. apa la bos aku ni..bkn nak datng. marah ngan bos kejap. aku mesej n miscol dia xjawab lak. manyak main, maybe dia ada masalh? mana la aku tau dak? 

oh ada satu complain dari aku buat kakak kedai makan. makanan nyer tiap ari same dung. kan elok buat kelainana. makanan tengahari macam xdak lauk pu. makanan pagi sampai ke malam 2 je la pun. huhuhu.. macam mana nak berkembg lagi perniagaan. customer lari ooo.. da balik2 makanan same je. hhuhuhu..

eh lagi satu2 .. ank tokey kedai kasut n beg depan aku ni sangt comey!!!! tiap kali dia datng aku mmg usha dia jeee.. umo dia 3 4 taun kottt.. aku mintak gula2 satu dia xbagi.. kedekut. hahaha pastu mak dia dok ajr dia panggil aku kakak .. ok la dia reti. apstu kak ruby pun dia nak panggil kakak. mak dia ajar. no auntie k.. pastu aku ajar dia.. panggil makcik makcik.. pastu dia jawab.. bukan2 auntie. hahahaha.. pastu mak dia ajar la.. kakak comel.. dia suh panggil aku cam 2.. pastu dia cakap kakak cow meow.. hahahaha comel glerk k!!!! nama da shen shen  =)
ok lah sekian untuk ari ni

Tuesday, 14 June 2011

selasa xdak orang ~

igt x semalam aku cakp aku jumpe duit seratus dalm dompet aku? tadi aku baru ingt. upenyer 2 duit tabung aku yang aku da pecahkan!!! OMG aku da gne duit tabung aku. patot masuk bnk. kesilapan sungguh la. huhuhu..xpe dapt gaji 100 tolak tepi2. tiggalla gaji aku 600 je. sedihnyerrrrrrrrrrrrrrr. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

arini keje xdak orag sagt. nasib bek la ada kakak n abg yang da jadi pelanggan tetap tempat aku ni dok beli telekung n sejadah tok hantaran. aku ingt dorang da kawin. upenyer belum lagi.. ayt abg ni " da kawin belum nikah je" ahahaha/ pam pam sendiri ler. hahahah.. beria aku ingt dorang da kawin. sebb ari2 dok beli frameyasin. n bunga 2 buah. nak letak kat umah katayer. aku tertipu.. abg ni muke dia buat orang gentar je. garang nak mampus. dari first aku jumpe dia tegang je muke dia..polis upenyer.. baru tau tadik.

 masa nak bayar duit kakak 2 boleh dia kuarka sekepul duit rm50 yag bnyk glerk dari handbeg dia..!!! byk kot. dia kuar macam 2  je. gilo opo. orag kidnap duit baru tau. huhhu.duit dia lagi kalah dari tokey kedai asam sebelah aku ni.. kalah bos aku gak k! ishzx2 dahsytt2... aku mintak sekepig dia xnak lak bagi. bongok x? hahahahah.. apapun kakak 2 mmg terbaik la. sebb apa? sebb selalu beli barang dari kedai aku. ahahahaha

dia tiggalkan barang dulu sebb nak masuk ecnsave.  punyer la lame kami tunggu dia kuar ecnsave. enta apa ler dia dok cari dalm ecnsave 2. kami da pacak tiang nak tebar kemah baru dia datng. pastu aku xlupe promote songkok n sampin. muke akak 2 terkejut je dgr ada sampin ada songkok kat cni. kelako glerk.. pastu korang tau apa abg 2 jerit dari jauh? " spender xdak jual ke dik?" hahahahaha. bengong sungguh. hahahahaha..

mak aku lak xdak keje. datg ecnsave kul6 sibuk kata nak jadi jurujual tok sehari. sejm nak 25 ringgit. bnyk cantik. hahaha . xdak sape pun nak amek mak aku. hahahaha.. akhirnyer dia kena beli barang dari akunyer kedai. weeeeeeee. itu yang terbaik. sebb ari.2 macam ni sale xbnyk woo. kirenyer mak aku membantu gak la. hihihi

oh lupe.. aku ada la wat tempahan tok sorang budak tolak troli ni.. nama dia ngan awek dia. smalam ke tadi dia xlash ngan awek dia.. ada ke patot dia g BAKAR nama dari felt yang aku buat tok dia 2????????? penat glerk kot aku jait. dia g bakar. hampagas. kot iye pun nak bakar, bakar la nama pompuan 2 je. nama dia xyah la bakar. ni x bakar 2 2 depan pompuan 2.. budak ni ada iras2 perangai aku. bakar benda 2 depan2 muke dia, baru puas ati beb. bakar belakang2 apa barang?  hati je terbakar. tapi belum tentu puas.. nasib bek la dia bayo benda 2. kalo aku buat free tok dia mau gk aku ketuk otak dia sebb bakar apa aku buat hahahah.

sabar la dik. cinta 2 dusta je. mainan dunia je. bile sayang macam 2 sanggup buat. macam2 cakp. tapi bile da xcinta? macam2 alasan bagi nak mitak clash. hehehe. adat der. no worry la .ingt satu je ' wat u give u get back punyer la'..

eck aku kerja berkeseorangan. apalah yang akan terjadi?

Monday, 13 June 2011

aku confiuss

inilah masalh orang yang xreti wat keputusan untuk diri sendiri.

adakah vios? myvi 1.5? atau saga fl 1.6? ak da confius glerk ni. asal bnyk sangt kete baru masa aku terpk nk membeli. xdak ke kete lain nak kuar lagi? boleh tolong aku bagi lagi pening. huhuhu

kalau tanya mak ayah aku? ada ke mereka jawab alza? adoii. itu mereka yang nak pakai. bkn aku. hahha. pastu nak bagi kete persona kat aku. xmau aku. makan minyak macam minum air. huhuhu..

jadi?
risalah myvi - smart gak warne ni

tapi kuning ni pun menawan ati aku

terlalu terang. mata ku ley bute.. aku suke pink myvi LE yyg dulu. smart

ini la spec2 dia.. elegance cam power je huhuhu
 Harga MYVI termasuk insuran :-
RM44,926.00 (M) Standard
RM47,726.00 (M) Premium
RM54,908.00 (M) Elegance
RM47,926.00 (A) Standard
RM50,726.00 (A) Premium
RM57,908.00 (A) Elegance

jadi apa kesimpulan? aku pun xtau. hahaha. sepupu aku baru order myvi . aku nak usha kete dia dulu nnti. ari2 beria kata nak beli saga fl 1.6 alih2 order myvi. ni mesti kes bingung same macam aku gak ni. cam mana niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

ati aku da berkenan myvi. tapi ada masalh ckit.


  1. butt myvi kecik. xmuat nak masuk arte keluarga aku kalo balik kmpung. itu comfirm. xpayah cite arte keluarga aku. arte aku pun xmuat masuk. hahahhhaha
  2. banyak sangt kes myvi yang terbalik2. aku takut. dia ringan sangt myb? 
  3. macam kete viva, aku risau dia nyer organ luaran macam pintu contohyer macam bekas tin biskut bunyiyer. huhuhu. ke manakah keselamtan dan kualiti dititik beratkn d stu? ada gentar ckit,
  4. bnyk kawan2 aku yag membangkang pembelian myvi oleh aku.. kerna myvi kecik. heheheh..
  5. aku takut pakai setaun 2 bunyi sane sni.. aku ni da la ganas. orang kata sape ak pakai peroduamacma viva n mmyvi kena orang yang berhati2 dan lembut2 sebb dia sensetif. betol kah? aku da outkan honda dari senarai pun sebb mak aku cakp orag macam aku xley pakai. honda xtahn lasak(dari penglamn mak aku la.. pakai mg sedap cume leceh xley lasak n akan rosak rosak rosak )

kenapa plak bkn vios?
vios warne apa yang ada ek? 2 warne ni smart..
  1. sebb aku segan nak pakai kete cm ni masa mule2 masuk keje. aku dok pk apa la orang akan cakp nnti. masuk je keje da pakai vios. nape perlu pk pasal orang ili? sebb itulah ili. terlalu pk orang lain more than herself. huhuhu
  2. aku nak simpan duit dulu kot before beli kete mahal2 macma ni. juz want to enjoy myself first before aku beli benda2 macam ni. bio la aku selamt beli rumah duluu sebelum aku beli kete ni. y rumah jadi priority? sebb 2 ASET. makin lama arge makin naik =).. mak ayah aku da sibuk suh beli rumah kat batag kali ni. aku keje pun blum. dah hogah aku beli rumah. hahahaha, kelako glerk. kakak aku xdka lak mereka suh beli. padahal akak aku yang da keje. aku y lum keje ni disuruh beli. iyoma aiyopa.
  3. tapi aku dgr cite vios jimat minyak. advantage d ctu =)
apa jadik dgn saga fl 1.6?
warne putiy? dont like. aku suke yang warne biru 2, bile malam kena cahaya mantap glerkkk.. ililike d mata.. garang..
  1. kalo da 1.6 aku agk mesti dia nyer minyak dahsyt glerk. macam persona da la kirenyer kan? huhuhuh.. 
  2. saga jalan jauh xsedap. akak aku pakai saga. compare 2 saga n persona jauh berbeda.. tapi tgk la minyak mana y lagi hebat makn? huhuh..
  3. aku takut nnti bile aku da pakai saga tetibe aku gedik rasa nak tukar vios lak. huhuhu

so which 1 ILI NADIRH SAIDON?. bape bulan je lagi kalo xdak aral. arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh xtauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

percutian 2 hari 1 malm d batu caves

hari percutian aku jatuh pada hri senin.. iaitu hari ni =)

apa aku buat rni? masak.. pastu? g ecsave jap (even cuti, aku rindu kat ecnsave k. ili dn ecnsave xdapt dipisahkan) hahahahaha. pastu g DIY.. macam2 aku amek kat DIY ni. macam orang baru dapt gaji. (Sebenarnyer baru jumpe rm 100 dalm dompet aku, ingt da xdak duit, haha)..belikan hadiah tok damia n jiran kedai aku.. kakak nurse merangkap tokey kedai tudung depan kedai aku 2 nak g QATAR da.. rabu minggu depan. huhuhuhuhu.. dia apply jadi nurse kat sane. mahal woo gajii. dia da 5 taun keje kat arab saudi. pastu bulan 9 taun lepas balik ler malaysia.. so dia da glerk duit bile duk kat malaysia ni. tapi duit x masyukk bnyk sangt. so dia nak korek duit jadik nurse kat qatar lak. gaji lagi tinggi.. lalu rabu ni dia akn pergi meninggalkan ank dan suaminyer hihihih. aku da pesan da. jgn lupa duit raya . hahahha.. kat ank sedara dia dia bagi duit raya bnyk glerk woooo. setiap orang bkn rm10. rm100 ke 50 dia bagi. glerk glerk.. heaven..

ari 2 dia cite dia nurse kat wad beranak.. kalo orang arab ni bersalin, dorang akan bagi tip tau kat nurse yang sambut ank dia. ada la 100 50 dia bagi.. glerk ah. tiap kali beranak. kalo sehari 3 orang beranak? x ke da jadik kayo? kalo bnyk? lagi la kayoooo.. orng2 kat arab saudi, riyad ni dorang lagi suke nurse dari malaysia n afrika. sebb dorang lemah lembut. compare 2 bangsa dorang sendiri.. ini apa dia kta lak. ada lak aku dgr cakp malaysia punyer orang lagi bagus dan rajin.. xtau la mana betol.. ==)..

apa aku beli tok akak ni? aku beli .. tadaaaaaaaaaaaaa..




ni tok diletakkan dekat luggage dia.. walaupu xmahall.. tapi menda ni bergne tok dia g luar negara tau. hahaha

tok mia aku beli beg dompet comey.. tapi da bagi dia. hahaha.. 

tok aku? macam 2 la. hahahaha..   ni gak tok teman sekerja aku                                      

ada 3. dua aku punya 1 dia yer =)
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
tomey x beg duit baru kite? =p
pastu aku g pasar lak.. kat pasar aku beli batery tok anpne lak, aku bli safi rania (tok bawah mata aku y circle itam sebb xcukup tido) n macam 2 lagi. x ke mmg 100 aku jumpe tadik abes? hihihihi.. xpe la. nnti dapt gaji aku tolak 100 awal2. simpan masuk bnk. =)

g pasor aku mule la membeli buah2... semua buah aku bantai beli. epal mangga .. nak beli pisang n betik xdka lak. senin depan ler.. oh mak aku suh la beli ciku.. aku pun cari2 la ciku. pasu aku nmpk la buah ni. mmg cam ciku. tapi aku pelik la kenapa berbulu. xpe la. betol la ni. satu bijik rm2 satu lagi rm1.50. mahalkan? dalm kete aku cakp la kat mak ayh aku aku beli ciku arge rm2 . bapak aku terkejut glerk. dia kata mana ciku 2? aku baling kat dinding tgk. hahahahaa.. da naik ats mak ayh aku tgk la ciku aku belik. upeyer aku bkn beli ciku. tapi kiwi. hhaaaha.. hampeh tol.. aku rasa aku baca tulisan kiwi 2 sebagai ciku.. aku da pk da. warne isi ciku coklat. da blur gak masa apek 2 kata satu ni warne kuning isi satu lagi ijau isi. tapi aku macam wat no je. mayb ni ciku mahal kot. upenyer salh belik. bising bapak aku. dia cakp kiwi n ciku pun xtau beza ke. hahahaha. salah brain aku k. mine setting xbetol. hahahahhaha..

malam ni aku tido batu caves. tiber2 lak desire nak g karok timbull. ape la kat batang kali 2 xdak karoke? kalo x mesti aku da g selalu huhuhu.

oh ari2 aku tempah bekas ipod mini n broadbnd case. cmey sangt. warne pun hot =)

kesayngan ku 


k la nak g tgk juvana ngn sepenuh hati =) 



Sunday, 12 June 2011

semalam punyer entry hahaha

sori.. semlam aku bz tgk af. ye la. PAKLANG aku kan menang.. gembira glerk sampai terus tetido.. hahahahhaa

semalm rakan sekerja aku bercerita.. upe2 nyer dia ank ayah. xpenah lepas... ye la ansk sorang pompuan dari 7beradik.. baru first time dapt rasa berdikari. cian lak dia.. dia g keje pun ayh di xtau mula2. dia duk umah akk(makcik) dia kat cni.. ehehehe.. macam2 kesah.. ye la ramai orang kna ramai peribadi. hihihi

semalam mak aku xnak mek aku. so abg ipo aku anto ler kete g ecn save ni.. dia parking bbaik punyer senget.. aku xtau la cam mana dia kuar dari tempat driver 2. aiyomaaaa.. aku nak masuk tempat driver xmuat k! dekat snagtn gan viva sebelah..  nasib bek la viva sebelah 2 kak ila punyer. awek tokey jeruk. bile dia bagitau tokey jeruk . habes aku kena jeling. dia buat muke yang mneyebbkan aku rasa macam nak sepak je diaaaaaaaaaaaaaa.. xlepas pandang kot dari aku. ngan sengih siot dia 2.. muke perli meyindir +buat orang rasa bersalah. bukan salh aku k. abg ipo akuuu.. siot glerk 2. masa nak balik aku nak letak barang dulu.. aku pun g la kete. dia nmpk sebb kete 2 betol2 depan pintu masuk. dia bantai gelak macam nak mampusssssssssssss. dia bujet aku nak masuk kete da... siot glerk gelakk kan aku. benci sungguh aku. 

aku malas nak layan dia aku buat keje lain. budak2 lain semua kata "ayokk ilii majuk, ayok".. asek kenakan aku jeeeeeeeeeeeeeeeeeee. benci tol.. pastu panggil aku " montel montel".. eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee rasa nak taekwando je.. kalo bek ssikit dia panggil" tel tel" hahahahahah.. aku xkesah sangt pun  sebenarnyer.. sebb da biasa pun kena buli ngan ornag cm ni.. cume geram hahahahahaha.. 

semalm dapt la itensif ckit. kawan aku nak tarik sales g kehadapan.. sebb dia arii sorang . sales dia kata xbape nak ada ari senin. hohoho.. tapi ak terpk kalo dia tarik sales 2.. dia tarik aku punyer komisyen k. huhuhu.. jadi terpkse la cakp ngan dia.. huhuh.. cia jgak. tapi nak wat cam mana. nnti komisyen bulanan aku xdapt ler bnyk huhuhu.. semlam aku salah tulis insentif. ke intensif.. pastu bos aku nampk. dia ckap mana belaja ni.. ini pun salh tulis. hahahhaa. tersalah ler. xsegaja..

semalma kak ila ada cite pasal rogol2 kat batang kali ni. gentar aku punyer kaki k. huhuhuh. takut dgr.. bahaya sungguh.. 

apa yag penting semlam. 12/6/11 PAK LANG aka hazama MENANG!!!!! I LOVE U LA.. bapak aku glerk 2 punyer xpuas ati hahahahaha.. 

Saturday, 11 June 2011

cerita xbape nak ada..

arini berjaya sound lingua pone. hahahahahha.. xdak la sound mana pun. hahaha . kalo 10kli aku ulang alik lalu booth dia.. 10kali la dorang promote.. aku cakp cam 2 kat orng promoter.. hahahahhaha

yang paling penting arini aku dapt intensif k!!!! cover yang lepas2 xdapt ritu.arap2 eck pun dapt. aminnnnnnnnn..

adik aku da balik penag. sob sob. terlupa nak salm dia. akak aku cakp dia nangis. hahahaha. xmacho la adik. hahaaha..

perkembangan terbaru aku rni. aku allergic terhadap AYAM KAMPUNG. membeso da bibir aku ni. xtahan tol. huhuhuh...

ok abes cite. hhahaa byer

Friday, 10 June 2011

10/06/11 stok sampai sudah

hai kawn2. arini aku kerugin lebih kurang rm100. kerna bos hantar barang lambt nak mapuh.. kalo x arini aku da dapt itesif k.. still xdapt tapi lagi bek dari semlm hehehe.da la xdak air gamat, actifast. haila.. bkn xxcakp. bos aku da luper..

aku n jiran2 semua bengang glerk dgn booth baru bukak 2. LINGUA PONE! rasa macam nak sepak2 je dorang. ganggu pelanggan kiteoarrang k. semua dok lari2 bile jalan depn kedai kiteorang..orang yang tgh usha2 jeruk pun berlari2 pg .. sebb dorang kco. menyampah glerk. orang tengah berbual pun dorang boleh potong stim tetibe promote barang. xbertauliah lasung. d ala pakse2 orang. dari tempat booth sampai la ke pintu depn dorang kejar orang.. bengang sungguh.. kecin jiran aku target xsampai. aku pun same.. heehe

budak kecik kedai kasut depan ni pun takut.. hahaah.. ada ke patot kaco orang masa orang ngah keje? promote2 barang? aishzx mmg xhormat orang lansung. kalo dia dok cakp ngan aku aku akan buat muke ketat je.. arini je da 3 4 orang orang dia duk promote kat aku. bengang toll.. jawapan paling bek aku bgi bile dia tanya nape xnak dgr. aku pun jawab  sebb saya mmg xnak dgr k. hahahaa. aku igt nak je jawab. tiada paksaan dalm beragama. so perlu ke menda ni nak pakse2 orang?

da bnyk gak kawan2 aku terkena ngan lingua pone ni. ada yang siap asek col2 la itu la ini la. sampai orang xtahan n beli gak.. kalo eck dia buat kacau lagi mmg aku sound la.t adi pun aku da terlepas sound cume xtau dia dgr ke x je.. aku ni kalo da target benci somethin mmg aku benci la.. contoh ketara aku xsuke  encik salleh y yang kawin 4 2. nauzubillah...moga djauhkan ..amin

 LINGUA PHONE promoter 2 pk macam dia je nak buat sale. orang lain pun nak buat sale. xdak sivik punyer orang. aku nak promote kat orang minuman herba n colagen pun xsampai aati k. sebb kecian dorang da kena tekan ngan mamat n minah lingua phone 2. AGGRESIF nak mmpus. orang xnk pun medesak2.. aku pang pang pang pelempang sorag2 kang. marah sungguh ni huh.

oh lupe nak cite ari ni aku sedih. ati aku sayu. aku terbaca mesj tarikh 080910.. yang adakat anpne aku. mesej dari ex aku. aku xtau la plak menda 2 xpadam. patotnyer menda 2 da terpadam.. glerk sayu. ye la bile aku baca mesej 2 macam nothin happen antara aku ngan dia. upe upenyer mesej 2 hanye pure2 dia je.. sedih woh teringt kenangan. lagi2 bile kenangan tu menyakitkan.. nasib bek ada kedai jeruk kat sebelh. aku bantai rasa semua jeruk. haahahahha.. + stok baru masuk? lagi hepii ooo. hiihih..

ecok ari sabtu. lusa ari ahad.. KEJE KEJE KEJE KEJE KEJE KEJE KEJE KEJE KEJE!! ISNIN? cutiii =) selasa? separauh hari.. yahiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Thursday, 9 June 2011

kelakar n murah rezeki. alhamdulillah =)

"begitu banyak cerita ada suke ada duka, kisah yang ingin kutulis bukan lah cerita biasa" hahahahaha

ok kawan2 pekabo semua? 

sebenanyer kan malam tadik aku mimpi aku kena g hantar apa ntah kat sepital slayang. pastu aku kena marah dengan pharmacist selayang.. n dia kata jngan ko jadik prp kat cni. kalo x fail la.. adoi.. takut glerk biler aku pk pk balik... n arini macam2 perkara berlaku k

pagi2 lagi satu frame bunga telah berjaya diretakkan xtau ler aku ke yang bg retak atau ada orang laggar. tau x bape harge satu? RM 90 k. gilo gilo. kalo kena potong gaji habesssssss.. pagi2 bute aku da wat muke tensen dah.. huhuhu...

dalm kul 10.30 tokei kedai jeruk col suh bukak dia punyer kedai.. aduhai.. pekerja dia cuti loo// mc sebb demam. huhuhu.. jadi aku n wana la yang bukk kedai dia. basuh senduk semua, layn pelanggan dia.. n bla bla bla.. aku da jadik pekerja dua tempat da. huhuh.. aku lari sepantas kilat macam era fazira bile nmpk orang kat kedai dia.. era faxira pun kalah k.tapi mana mungkin kan? era fazira kan kurus dari aku. hahahahaha.

sampai2 je bos ke kedai jeruk 2 dia da sibuk ajk g makan. lapo katanyer.. saje je kacau dia" jngn lupa tapau tok kiteorang!" sekali dia kata meh meh jom bawak la bali tapaua. apalagikkkkkkk. aku dgn sepantaas kilat berlari2 kambing mengikut abg 2 g belik makanan. hahahha. aku amek terung amek kobis amek ayam. mna pgnyer diet aku?????????? mana kawan2????? hahahha. orang nak belnja? xkan aku nak tolak. hahahaha. jadi lapo je dgr orang nk belanja. hahaha

pastu tetibe adaorang panggil dari belakang... tanya mana hafiz. dia da datng ke lum. mana ler aku tau. aku ckap ler bos xdatng lagik. ada nak tinggal pesan pape. muke dia cam bos ku ckit. upenyer itu ayah dia. tetibe lak bini ayah abg hafiz ni menerjah. tgk sales la. bla bla bla...xbape berkenn ler.isteri baru. huhuhuhhhu.. tapi ayah bos aku relax je. same macma ank dia.. dia diam je.. da nak balik 2 tetibe ayah dia dok bagi aku ngan rakan sekrja rm10 sorang. suh belik makanan. AMERIKA. dapt duit lak? rezeki glerkkk. alhamdulillah.
bersyukur aku.

petang lak???? bos aku datnggg.. dia tetibe tanya nak makan? jom . saya belanja.. hahahahahahahha. ADA ORANG NAK BELANJA AKU LAGIK!!!! rezeki glerkkkkkkkk. mana diet aku? manaaaaaaa????????? xtau la nak cakp apa. semua orag da tegor aku . ke mana ilangnyer diet aku. nak wat cam mana? orang da belanja 2.. huhuhuhuh rezeki itu datng nyer dari Allah.. jangan ditolak.. =) aku membodek kakak kedai makan suh buatkan aku mee goreng. patot xdak menu goreng petang 2. tapi aku da cocok dia + berkata kak bos saya nak belanja ni.. haha akak 2 pun setuju masakkan. thakzx kak!!! =)

bos aku datng bawa berita gumbira =). dia cakp aku cuti setiap isnin. n ari selasa masuk pukul 2. weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... suker2.. lalalalallalalala... nak balik 2 tetibe dia kuarka duit rm100! bagi aku 50 bagi kawan aku 50!!! REZEKI datng lagi!!!!! alhamdulillahhhhhhh... murah rezeki arini weihhh.. dia kta duit zakat bisnes dia. hihihihihihihi..xtau la nak cakp betapa gumbirenyer aku. aku akan usha lebih keras lagik!
arini dalm sejarah. sales aku sangt teruk. xdak orang datng.  tapi murah rezeki orang belanja tambh dapt duit.. glerk suker.. asik seyum aku sepanjag masa. macam orang meroyan pun ia. hahahahah

kawan aku dok beli kopok la air yogurt la. pastu aku yang kena minum sampai abes???????? huhuhuh diet ke mana kau? aunti kedai kasut da bebel2 kata asal u makan bnyk arini. mana diet. hahahahha.. aku suh dia marah rakan sekerja aku la. hahahaahhahah.. rezeki2...

balik lak rakan sekerja aku dok kebas satu plasatik jeruk dari abg jeruk. hahaha.. mana ley aku pun nak. lalu aku pun mengebas. hahahaha.. dia nak ckap pe? kitaorang da tlg dia. xley cakp pape la. xkesh pun nak tolong dia. tapi saje je gedik kebas jeruk dia. hahahaha.. bnyk gak aku makan kopok n jeruk akt kedai dia rni. hahahahaha. mana x ckit2 dia nak g toilet, g bunuh diri(isap rokok), g makan.. g sane g sni.. sambil pek tok orang aku makan la ckit. hahahaah

cerita glerk lawk ariini:
 kakak tudung depan ni dulu nurse.. dia dok cite la dia nyer kisahh. aku da nak mati ketawa. kelako glerk.. dia kata ada la sorang patient ni,, dia baru lepas operation.. sok dia kena baring superior. macam superman 2.  pastu yang akak ni dok ngetok2 balang oxygen. oxygen xmau kuar, nak bagi orang 2. sekali dia ketuk2. tutup oxygen tercampak ke ats n oxygen kaur dgn banyak memanct ke dinding.. bunyi macam bom. macam nak meletup. semua orng lari k. patient semua lariiiiiiiii.. patot patient opertion 2 xlartkan nak lari? sebb dia takut glerk agknye dia pun alri sama. hilanglah baringan superior yang perlu dia lakukan. hahaha. cian glerkkk

cerita kedua
kakak ni adasorang patient kena breast cancer.. dia physciatric gak. nurse dok kata "Awak makan x ubt physo awak?" dia kata " saya xmakan. tapi saya bagi ayam saya makan".. hahahahahhahahahahahaha.. kelako glerkkk " eh kenpa awak bagi ayam awak makan?" .. " sebb ayam 2 asiik panggil kak kak kak kak kat saya" hahahahahhahaha. padahal ayam 2 berkokok kot. dia ingt ayam panggil dia.. hahahahha. pastu nurse taya lagi." macm mana  awk bagi ayam makan ubt.?" .. "saya tumbuk2 pastu saya masukan dalm dedak dia, pastu dia makan la" hahahahahhahaha.. " pastu suami saya marah saya" .." kenapa dia marah awak?" "sebb semua ayam 2 mati!!!1" kahkahkah..

pastu akak ni pun cakp la kawan dia n husbnd g jenjalan. jumpe la pompuan ni, pompuan ni punyer breast kena potong sebelah.... pastu dia jumpe la nurse 2 dia cakp la. "nurse breast saya da kena ptong sebelah. saya letak limau mandarin tau dalm ni" pastu dia g kuarkan limau 2 tunjuk kat nurse ngan suami dia. hahahahahhahahahahahahhaha. adoiiiiiiiiiiiii.. macam 2 kes. moga xterjadik pada aku menda 2 macam ni .. aminn

cite last. ada sorang apek ni kena diabetis.. 2 belah kaki da kudung kena potong.. pastusepital 2 sepital laama.. kipas dia maccam nak tercabut... tgk2 apek 2 da xdak kat katil. xtau la cam mana dia ley terjun katil 2.. xian apek 2. huhuhu..

penat ketawa arini..

n apakh tafsiran mimpi aku tok semalam 2? emm xtau la.. yang aku tau arini alhamdulillah dimurahkan rezeki walau satu frame da pecah. huhuhuhuhu...

wahai orang BATANG KALI sekalian. datng le ke kedai aku untuk memmbeli barang2 agr sales aku naik hahahahhahah