Sunday 31 July 2011

bermalam d shah alam =)

semalam ari apa? ari sabtu dak. 2 hari lagi nak pose woooooooooo... baju raya kena beli ni tau! disebbkan aku da berjaya jadi penggangur jadi aku ley la ikot keluarga aku g membeli dan membelah. destinasi kami adalah JAKEL.. ada apa dgn jakel? tentulah bajudan kain2 y berlmbk. aku kan gemuk. mana ley nak pakai baju y da siap2 ni. xmuat wooooo. aku pun melihat2 la baju y ada kat jakel 2. woo ada xxl. n agk beso gak! au pun menerai lak. harge? mak ai mahal sungguh. rasa cam xyah ada baju raya pun . ikhlas dari ati aku berkata2. hahaha.. 

aku try la xxl. okeh boleh masuk! alhamdulillah. xyah aku penin pk pk mana nak dapt baju raya. masalh sekarang satu je. mana nak cekau rm145? hohohoho.. setelah aku melakukan perbicaraan dgn ayah aku dia berstuju nak taja baju 2. tapi tunggu dapt pencen la.. sebelum abes aku dahulukan la duet aku.. nasib bek ada diskaun.. mak aku pun beli. jadik rm123. hihihi. i m hepiiii.. baju raya da dapt. tapi aku xberkenan lak warne biru 2. lalu aku menerai baju hitam. asal mpk kecik ckit ni? xpe la aku try. ok. da gumbire la. balik umah tadi aku tgk la baju itam 2. upenyer saiz xl! OMG. aku muat saiz XL dude! tapi ada certain part kena kecikkn dulu la masapose ni. moga2 berjaya. hahahaha

 mule2 nak cari warne kelabu. tapi xdk pun baju da siap warne kelabu y cantik. dia nak suh aku beli kain ela la 2. emm jadinyer beli la kain ela. korang rasa sempat lagi x orang nak jait tok aku? hihihiitu aku xtau. bio mak aku urus. akak ngan mak aku baju same. aku je lain. sebb kain 2 xcukup daaaaaa.. xkisah la . aku bkn nak jadik boria ank pulau pinang pun kan? =)

Mule2 ak g pkns tapi xjadik . jadi kami ke TESCO.aku juumpe baju arge rm39. aku gedik la nak try. ok aku xsangka muat gak. huhu.. mungkin belum puasa lagik byk la saiz aku dak.? tapi kain 2 macam berbulu la. so cancel la xjadik nak belik.

em hari ni lak pagi2 bute aku da kejutkan sekelian penghuni umah akk aku. nak g PASO TANI weih!!!! gumbire gilo. tapi jem nak mampus. bising semua orang dalm kete kata xyah g. mana ley. aku da berkobar nak g. tetibe tgk jem xnak g? no no no. aku sanggup turun  n balik nti baru amek aku. hahaaa. nak naik teksi atau bas xtau. so ayah akuu gak la kena mek kan? hujan pun seakan2 menyokog mak ayah n kakak aku. lalu hujan pun turun merintik2 kan dirinyer.. aduhaiiiii.. xpe jangan putus asa! keluarga aku mmg cam ni . nmpk ujan ckit jem ckit terus xnak g. ke mana perginyer semangt kite? ke mana pergi? jarang ah keluarga aku ni nak berjalan tempat2 cam ni. expo ke MIHAS ke. yang sesak2 bnyk  kte jngn arap lerrrrr....hihii.. nak cari parking satu keje kagi. hailah. tapi arini pasar tani shah alam mmg glerk bnyk orang. bayangkan lah toilet kena bratur macam nak beli tiket wayang. tapi tiket wayang laggik cepat dapt wooo....

yang paling aku terkilan ialah aku xberjaya beli susu kambung dlm botol yang ada perisa2 2. sebb da abes. series aku kecewa sangt2. sebb niat aku y utama p paso 2 nak beli air 2. tempat lain xdak..huhu. apalah malang nyer nasibku. oh oh o.oh luper aku cnang canangkan kat ayah aku ada kambing golek2 ka paso tani. dia sibuk kata nak.. suh aku beli.pastu aku kata la xdak pun. xnmpk hehehehehehehe. tapi mmg betol kmbing golek2kan diri dia tok dibakar. nmpk nyiurkan je. tapi aku bukn pun suke sangt kambing. nafsu makan je lebih hihih
susu kesukaa aku =(
.

kat pasar tani aku belik baju muslimah comel arge rm25 je. murah murah boleh la beli. mahe? idok ler teman mau .. n nak balik 2 aku pasan ada kete JPJ bergerk 2. kete ke? bantai la. aku pun terpk lesen aku. damn. lesen au damati sejak 3julai. gilo nak dekat sebulan gak aku memandu tanpe lesen. nasib bek xpenah ditahan pak polis setakat ni. kalo aku xnampk jpj ni da tentu taun depan pun lesen aku lum idup2..aku pun bharukan lesen aku kat ctu. 2 taun rm60. again enough 2 make me KAPAK N KAYAP. semalm da la beli baju raya nak 200 ni lak bharukan lesen. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aku bayo maxis broadband beraatus lagik. mmg comfirm gaji aku da abes ni. uwaaaaaaaaaaaaaaaa xdapt nak belik novel baru untuk dibaca. sape ada novel? meh aku nak pinjam . ishzx2..

da malam2 bute ni balik ler ke gombk. berjumpe dgn GENG ANK PERAK kat bintang 7. menyentap temn kuah durian n roti jalaaaaaaa.. waduh waduhhhhhh.. yang kelakonyer. yong zura hanya hanto makanan je. pastu dia balik. sebb laki dia xbagi kebenaran pg. hahaha. comel sungguh. pastu yong lida lak tetibe mengeluarkan pingan polystrene dari beg. da macma bes serbaguna da aku tgk. haha n yang terbaik yob atan da bertukar wajah. kurus n gelap giler. muke cam terbakar(dia polis n ada latihan kat sarawak slama 4bulan rasayer) .. balik dari ber jumpe aku lak g melawat umah  mia. buat lawatan berhemah menghntar sample kuih... rindu lak nak jumpe mia n mak dia.
  "da lama xberjumpe rindu rasa hati, inginku bertemu dgnmu.." =)
da beso2 adik mia. faiz da bes belaja dip 3taun. xkusangka. baby lak da xjadik baby. da membso. lama gak aku xjumpe mereka upenyer =)


balik2 umah aku tgk kaki kucing mak aku bernama putiy da membengkak glerkkkkkkkk. takut aku tgk. aku rasa dia kena gigit anjing la. anjing kat batang kali ni mmg jahat2 belaka k. macam xdak kejelain nak gigit kucing. gigit la ayam ke tikus ke. huhu. cian tau kucing kat batang kali ni semua mati di tangan anjing durjana. mati dgn menyayat ati kenkadang. pert terburai la itu la ini la. aku rasa kucin aku mmg semua y ilang dimakan anjing woo..
al fatihah buat arwah arwah kucing aku..

RAMADHAN TELAH TIBE.. AZAM??? aku nak berazam ramadhan kali ni aku akan g terawih dgn lebih kerap. doakan aku berjaya merealisasikan cita2 aku ramadhan ini.aku juga nak covr balik surah2 yang semakin lemah dalm memori aku ni. dosa aku kalo aku da hafal2 surah pstu aku lupe. inilah masanyer. berazam dan bertawaduk dan beristiqamah merialisasikan semua ini!!  surah apa ek nak mulakan dulu? al mulk atau as sajadah? emmmm . pk bile nak hafaz nnti je la. huhuhu. 

salam ramdhan dari ili nadirah saidon yang comel dan baik ati ini(ishzx malu la lak) hahahha.. semua orang jgn ponteng pose. buat2 lupe nak niat la. buat2 lupe pose la. dont dont dont k! =)

4 comments:

  1. ili,
    baju kt jakel tu mesti tak minta kurang gile2 kan?sbnrnye die boleh bg hmpr2 50% dr harga asal.mungkin weekend die saje nk carik untung lebih.

    ReplyDelete
  2. camat pose ili..jom shopin raya sesama!;)

    ReplyDelete
  3. yekeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... mayb baru lagi ko zati. ili dapt 15% jer. nasib bek dapt. huhuhuh

    ReplyDelete