Wednesday 25 May 2011

ili nadirah , pasar malam dan econsave =)

Dengan tekad dn azam. aku g la ke kedai tok cari gam tembak punye dakwat untuk felt ... kupinjam kete omakku.. aku saje je l jaln2 kat pekan batang kali ni ha. TETIBE! aku nampk PASAR MALAM!!!! OH MY GOD! abeslah diet aku. abes la duet aku. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..aku lupa arini 25hb.. kat batang kali ni paso malam tiap 10hb n 25hb tau.. unik kan? hehehe.. sape kenal aku dia tau la apa HUBUNGAN aku ngan pasar malam ni.. pasar malam adalah terapi aku. bkn shopping complex terapi aku. I LOVE U PASAR MALAM!

aku pun mempark kereta kepunyaan omakku. n AKU LUPA KUNCI! tadi macam da konci da. mampus kalo omak den tau. huhuhuhu.. nasib baik xdak pape berlaku... aku pun berjalan menyusuri pasar malam. sebelah kanan paso malam ni kedai tau. tetibe aku teringt la jam mickey mouse aku yang ilang dan ingin mencari penggantiyer.. aku g la kedai 2.. xdak la berkenn sangt.. nak warne PINK macam dulu punyer.. tapi apakan daya. cian orang 2 nunggu aku piliy jam. jadi aku pun beli la JAM di bawah ini ..

nampak kelabu tapi itam k. hehe


cantik x? xcantik ke? ok xpe.... aku terasa ckit je. HAHAHAHA.. eh jap kenapa kuku aku itam 2? cepat tekaaaa.. PRINTER la punyer pasal . murka .

aku kembali berjalan di sepanjang pasar malam dgn ditemani hiruk pikuk pasar malam.. aku beli telinga keling. tau x? tau x? mesti la tau kan?hehe same rasa macam puncak alam punyer telinga keling ni.. aku bkn nyer suke tapi sebb sedap terpakse la pura2 suke. mauahahhaha.. jalan2 lagi nmpk la satay. OH LUPA CAKP mak ku yang pesan satay ni.. aku taya arge sebatang. 70sen kottttttttt.. huhuhu. terkezut den. puncak alam puyer 70sen gak. beso lagi. sedap lagi.. ASAL AKU ASEK BANDINGKAN BATANG KALI DGN PUNCAK ALAM? sedarlah diri ili. ko 2 da xduk punck alm (sediy2)..

 " mengapa ini semua harus berlaku... apakah ini semua kerna diriku" ~cebisan lirik lagu cinta 3 segi =)

TARAAAAAA  ni la telinga keling!
saytay mahe xsedap =(
ok . kemudian aku meneruskan perjalanan ke ECON sve. bapak ku suh beli tembikai! tembikai tembikai! oohhh tembikaii... da pukul 9.40 ni. masih bukak kah ecn save? aku terlalu ralit dengan paso malam tadi. sampaikan aku menganaktirikan ecn sve. i m sori ecn save, aku xbermaksud k.

kujejak kan kaki ke ecn save. "tap tip tap tip" (ni bunyi tapak selipar) . aku terlihat satu kedai baru. oh adakah kedai ini hendak mengambil pekerja? aku sungguh excited! aku excited! YES DIA NAK MEK PEKERJA! aku mengintai adik kedai 2 dan bertanya " adik kat cni ada kerja kosong ke?" adik itu berkata.
" ya kak. meh cni tulis nama".. aku pun menulis nama. n dia suh tulis alamat. mana aku tau. huhuhuhuhuhuh.. xpe la aku ingt o rumah 14 jala mahagoni je. bantai la..

AKU NI TERLALU JUJUR! mak aku da pesan xpayah la cakp ko nak benti keje dalm bulan 9 atau 10 sebb nak dapt keje.. AKU G CAKP! aku xreti la nak nyimpn. adooiiiii. masalh glerk aku ni. nape aku jujur sangt? macam mana nak dapt keje? orang mana mau pekerja yang kejap2 je ni.. huhuhuh.. aKU DAPT RASA AKU XKAN DAPT KEJE D CNI. ada kecwa la.. sebb aku tgk tempat 2 xpakai mesin cashier 2. aku suke la. kalo ada mesen aku xsuke. malas belaja. hahah. kedai 2 cam jual2 ubt2 traditional ni. eh ubt ke? xtau la tapi dia jual minyak telon la, pati halia la. kedia cam 2 la. upeyer dia ada 2 kedai. satu kedai macma jual telekung serkup. satu lagi kedi ubt2 traditional 2..

ILI PERLU KE KO LIBATKAN DIRI dgn ubt2 eve traditional pun buaat masa cuti ini? "ENTAH LA, ada jodoh ada la kot, xdka jodoh susah"... itu aku..

kemudian aku masuk kedalam ecn save(yang ni paso raya ecn save,. tadi yag kat bahagian luar2.) aku mengambil tembikai dan bayo. aku kuar... AKU NMPK NOTICe KEJE KOSONG LAGI! KAT KEDAI BUKU LAK! waaaaaaaaaaaaa.. aku da lama glerk aim kedai buku ni. dari ritu. huhuhu. ok macam mana ? aku pun g la tanya.. dia suh tulis nama gak. n on d spot iterview ckit. dia tanya la aku buat apa. bla bla bla. n AKU JUJUR AGAIN. XLEY LA XCAKP. aku takut nnti susah kan dorang kalo dorang xnak pekerja kejap2 ni. huhuhhu.. dia tnaya bile ley start. aku kata start bulan 6 la. sebb ak g kenduri. xkan nk mintak cuti. bengong kan aku ni? agak2 aku dapt ke keje 2? TENTULAH XKAN? hahahahahah.. dia tanya aku kalo nak g keje naik pe nti. ada kete x? lesen x? apa kena mengena keje aku mintak ni ngan lesen aku? aku kena jadi DREBAR pulak kah? woder gk aku. dia cakp k col nnti. alah xdapt la 2. hahahahaha

aku pakai selekeh je g ecn save 2. kalo aku tau nak ada keje kosong aku pakai macam ERA FAZIRA ke ziana zain ke fasha sandha ke?.. FASHA? xnak la. pergh demand. hahahahahha.. EMM dan arini gak duit aku dabes rm50. hohohohohoho

aku balik dgn byk benda berkurung di dadaku.. ahhh nape aku perlu cakp aku akan benti keje????? xdapt keje lagi da cakp nk benti keje. hampagas glerk aku ni..

KESIMPULAN: ECON SAVE.. kalau aku ada jodoh ngan kau aku akan dapt keje kat ctu. k sayang? eck2 saya lawat  awak lagi k? =)

No comments:

Post a Comment