Saturday 3 September 2011

RAYAKU bkn RAYAmu =p

post aku yang ke 100. weeeeeee. da lama gak la aku xtulis blog ni. adalah 4taun. ok aku mesti la tipu baru seminggu kot xtulis. hehehe. post aku kali ni pasal raya

da 5 hari raya ni.. tapi hari ni duk umah je. semalam baru pulang dari kampung ma..dulu sejak 6 7 taun lepas aku beraya kat umah sndiri d teluk intan. baru2 ni bapak aku da jual da.. segala jadual raya kami jadik bertukar la 100%. sebb yelah kalo ada rumah kat teluk intan lepas balik tapah balik dulu teluk intan. lepas g bagan datoh balik semula teluk intan. dulu? 2 3 hari sebelum raya da munculkan diri di kampung.sebb kena kemas kan umah kampung ler.bayangkan la 3 4 bulan xbalik teluk intan. sekali bile balik emm comformlah taik cicak, debu2 semua bertempiaran di rumah 2. penat glerk kot nak kemas umah 2 wow. tapi tabahkan la ati je la aku boleh wat. nak wat cam mana. xkan nak duduk dalm debu2 kampung. hihihi

raya tau ni adalah raya y baru jugak tok aku. sebb aku ada ABANG IPAR k. muahahhaha.. taun ni akak aku beraya kat belah dia dulu. taun depan turn sana la lak. xpe aku tau semua itu sudah menjadi biasa2 walau akak aku xdak.. ye lah dulukan akak aku duk d kejauhan. mana balik masa raya . so xdak masalh la kot. oh disebbkan aku da ada abg ipor maka duit raya aku pun telah di upkan. gumbira glerk hati beta hahahaha 

raya pertama kami tentulah di batang kali y indah dan permai. xdka orang pun kat batng kali ni. menipu la kalo xdak kan? da la 1 2 keluarga y xbelik sebb xdapt cuti raya. kecian mereka. ishzx2. sedang aku asyik tido tetibe aku terdgr bapaku bising glerk cakp" baju kelabu dia xdak. mana baju melayu aku lak. abes la xdak baju melayu" n bla bla bla. dia da carik di semua pelosok rumah. upenyer bapak ku tertinggal baju melyu kelabu dia kat gombk. ADUHAI. xkan la nak balik gombak lak kan? dia elok je nak beraya ngan baju kmeja n suar biasa. korang ingt mak aku nak bagi lepas? harapan la hahahah.. jadi bapaku pun mengajak aku g HARI2 tok membeli baju melayu. sebb aku nmpk baju melyu warne kelabu ritu n saiz pun beso. skli jalan2 tgk hari2 ditutup 3hari. alangkah sedihnyerrrrrr.. pagi2 bute aku menapak lak ke ecnsave . nak carik baju bapak aku ni. saleha. y ada baju biru berkilat2. itu pun namp sedat. well biasalah bapak aku pun berbadan beso. mana seng nak carik saiz. hihihi.. pg la pulak ke bb kim.. nasib baik ada!!!! tapi bkn kelabu ler. jadik itam bajjunyer.. lantok ler. dari bapak aku dok mepek nak pakai warne baju y xmasuk lansung ngan kelabu lagik susah. hahaha

bapaku lain warne. mana abg ipor aku? tangkap gambo ler hihihi

kami betolak dari batang kli ke tapah dalm kul 2 ptg. kul 3.30 da sampaai. glerk cepat. xpenah aku balik kampung sampai scepat ini. ini berlaku kerna ayah aku naik highway. selama ni xpenah nik highway pun hahahah.. xjem. alhamdulillah. da sampai umah atok opah. aku teringt opah aku. mak aku masak hati lembu masak kicap. opah aku suke bapaka aku cakp. ari2 makcik aku msak keras glerk. bile cakp kat opah. opah dgn suara excitednyer berkata "sedapnyer hati: expresi dia lagi aku xley tahan. comel. macma budak2 kecik dapt jajan. sebenrnyer opah aku kena strok beberapa ketika lepas. so dia punyer brain macam da jadi kanak2 ckit.  pantang orang silap abes la. dia mrah2. sebelum2 ni xdak plak. n y paling penting opah aku SANGT2 memeningkan KEBRSIHAN. dia jalan pun lemah lagik. tapi sibuk nak nyapu la. nak itu la nak inilah. basuh kain la. adoiii.. dia xboleh tgk rumah dia ada ckit sampah pun. maslah gak 2. sebb atok aku selalu jadi mangsa. atok aku pun bkn sihat beno. hehehe

kelurga blah abah
kucin ni sangt comelll
penat wow.. raya ke umah wak besah sampai kul 12.. xlart sangt2 da. nak wat cam mana. kata raya? berserah je la teman. huhu.. raya kedua g jalan2 ke umah keluarga abh lakk.. umah pakcik n makcik aku. kmbung perot siot. berat aku akan naik mendadak ni. aku jamin sangt2. kena diet balik ni. diet ke? hahahahahahaha. sambut birthday abg ipor aku gak. dia lahir 31 ogos. ank merdeka ler kirenyer. kek nyer secret recipe. sebb itu je yang bukak. tapi mmg akak aku carik scret recipe pun muahahhaha

3 beradikzx

 raya ke 3 lak?kakak aku da balik pulau pinang. g umah blah lakinyer.. kami pun meneruskan perjalanan ke ipoh. nak g ipoh la bujetnyer. sekali kawan mak aku xdak. sebelum 2 singgah la umah tok chu. bapak sedara abh. xpenah aku g umah dia. da xdak umah kat teluk intan baru la merasa nak berjalan2 jauh cam ni. kalo tidak harapan la nak g. jaminan 100% . sebb bile ada umah kat kampug. sedara mara akan datng umah. cmfirm masa ni pun aku masih bertungkus lumus tolong mak masak  bla bla bla kalo kat kampug. bagus gak ek. 2 la setiap apa yang berlaku mesti ada hikmah d sebaliknyer. =) paling xtahan sepajang perjalnan kat gopeng kat seri iskandar kat sitiawan kat manjung smua pun ada station NGV! bagus glerk. aku n bapak aku da batak habes la nampk NGV. nak isi gas jerr. padahal baru je isik 30 minit lepas.. penuh lagik tong ngv 2. nampak station ngv benti smedang hahah

sementara menunggu makcik aku yang dok sitiwan 2 pulang kami sekeluarga y kelaparan ni pg la ker tluk baik. usha2 kot2 ada kedai ikan bakaar. sedap woo. sekali kat marina island nmpk lak sign board ikan bakar. mmg terbaik la.. tempat blum bukk lagi kami da menunggu. muahahahha.. n kami orang first gak. suke2 hihihi.tempat ni nama pasir bogak. bergambo ler kami dgn riang gumbirenyer =)

macho x? macho x? hahaha
malam2 dgn ikhsan sepupu ku haziq maka aku telah pg ke umah kawan aku cik husni . dapt tgk safwa comel!!!! safwan mmg sangt comel. macam mana safwan tidorkan bear? dia pun bawak la bear. letak akt lantai pastu tepuk2 macam nak bagi bear 2 pengsan. hahahaha. kelako glerk. + bukk pc sndiri n nak dance lagu skeletal dance. coml sangt + dia tgk cite adnan sempit dan ada saatu babak adnan nak cium ngan intan 2. safwan tgk dan berkata apa abg 2 wat kat kakak? apa 2? apa 2? hahahaha mak ayah dia sampai xtau nak cakp apa. .bayk sangt soalnyer.. aduhai. parah2

husni safwan dan ili =)


balik dari umah husni makan la plak mcd. AJIK BELANJA K!!!! bagus tol sepupu aku ni. dia xlokek duit lansung. cume duit raya dia xbagi aku.. adik aku dapt. xadil. padahl 2 2 makan mcd gak. ches. tapi xpe. aku xkesah. aku da bantai duit dia bnyk masa makn mcd 2. naseb bek. hahhahaahhaahhhaha 

orang belanja =)
 xlarat la plak nak cite lagik. jadi aku sudahi post kali ni dengan ucapan SELAMAT HARI RAYA! maaf zahir batin k. sori la kalo aku ada wat silap atau salah. lagipun aku ni kan kasar orangnyer. mana la tau ada terasa hati ke. comfirm la terasa hati. hahahahahaha.. 

ikhlas dari aku~muk mintak pelempag hahaha







1 comment: