Thursday 15 September 2011

kali ke 3 PRN

hari ni kali ke 3 prn. weeeeeeeeeeeeeeeee.. pagi2 pelik ah gak xdak orang siot... aku saje jer la bertanya kat auntie kedai kasut. saya nak buat inai ni boleh x. dia kata boleh2. tunggu tasha datng. yahuuu auntie nak wat seni gne inai kat tangan aku punyer la gumbire. xsampai petang auntie da panggil. pagi dalm kul bape ntah. aku pun buat lah. comey gak dia dok conteng tangan aku.. TETIBE. abg khairul BOS KEDAI ASAM yang aku keje niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii datngggg... wah memng terbaik la kan. aku da la ngah duduk kedai auntie pakai inai. n bos datng? punah punah. (tapi aku sentiasa tgk ada pelanggan xtau).. n yang paling menarik sepanjng proses aku wat ukiran inai ni. xdak pelanggan lansung. memang "pagi yang sepi pi pi.. pak mat jual roti ti ti".. heheh
saat2 genting memakai inai adalh nak tunggu dia kering.




tadaaaaaaaaaa. siap daaaaaaaa

cibuk gak nak buat tasha ni . . dia nyer smart glerk
ok apa terjadi bile bos datng? aku pecut lari la. 110 km/j k. da same kelajuan di lebuh raya k(padahl depan  kedai auntie je kedai asam 2.) hahahaha.. aku sorok tangan!!! itu paling penting. aku malas nak dgr dia bebel. hahaha. aku nampk dia bawak stok bnyk glerk. aku pun tanya la dengan penuh terkejutnyer. " abg nak restock ke????????" dia jawab " xla. simpan stok untuk nnati".. ok. lega glerk aku dgr. aku cube sedaya upaya sorok kan tangan aku. hahahaha. nmpk nyer XBERJAYA!!!!! dia nmpk n dgn kerasnyer berkata        " patot la ko tanya nak restock ke arini".. pangggggggggggggggggggggggg.. satu pukulan hinggap di bahuku. xpasal2. hahahhaa. ada aku kisah? dia xkan marah aku nyer.. sebb kalo dia mara aku sape nak tolong dia jaga kedai masa pekerja dia cuti? hahahahahha.. disebbkn ketidak redaan bos gamaknyer. aku TER HIMPIT tangan ke dinding stall kotak itu. lalu punah la INAI SENI aku. hasil nukilan auntie kasut. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. berlari2 kambing aku g kedai makan membasuh inai. kalo xbes la xcantik seni inai 2. semua orang ingt aku basuh inai sebb takut bos datg. semua silap. hahahahha.. 

bile abg kerul da balik. aku g la ngadu kat auntie. aku suh sambung la apa dia wat tadi. xpayh la nak tekap balik yang dia dawat da. dia g rajin glerk dok buat balik dari awal. sungguh2 rajin.. upenyer time abg kerul datg. sesi inai mmg da bes. aku tau aku lebih berhati2. huhuhu. cian dia. xpasal2 . huhuh.. sedang buat2 aku terkalih tangan. again !!! terhimpit bahagian tepi!!! . auntie kata " u ni kasar la" hahahahhaa. xpasal2 kena sebijik muke aku. hahaha.. dia wat balik. hahaha cian glerk. dia kat "if u himpit lagi i suruh bayo double". hahahahahhaa.. 

da dibuat inai ni. terkaku la plak tangan aku nak ikat asam.. saleha.. mmg kaku glerk la. berhati2 aku buat keje. semua irang dok pandang aku je buat keje.. gelak2 siap. damn glerk. mmg saje jer.. auntie suh tasha tolong aku wat kje bile customer datg. hhahaha. terpaksa la tasha aku suh ikat asam. da tangan aku terkaku kan? apa nak dikata? nasib bek kejap jer inai ni kering. semua orang doknak cakp badan aku panas. 2 cepat inai kering. macam 2 hehhe.. 

semenjak aku dok keje ngan ecnsave ni aku da sangt sebati dengan GOSSIP. xoxo. PUNAH . rosak la aku. n aku pun da pandai gosip n ngumpat orang. xbek sungguh. aku nk insaf cepat2. selama ni mmg jarang beno la aku nak gossip. sebb aku mmg ada masalh kalo aku bergossip pasal orang ni. huhuh.. n da duk ecnsave kan. apa lagik? gossip mmg asam garam la. TERJERUMUS again n again. saleha. ini adalah masalah. aku ngan budak kedai handpne dok ternampk la sorang girl montel2 ni ngan balak dia. montel xkisah. bkn dosa. yang jadik dosanyer bile dia pakai baju macam sarung kaki. aduh. mmg dahsyt siot. mmg dapt la gossip hebat dari kami. moga aku dijauhkan dari berpelakuan bagini. hohoho.. kelako pun ada. laki 2 mmg macho ah gak muke dia. kecik je. sweet. AKU SUKE. mmg ada iras taste aku. hahahahaha. tapi itu mainan jer =) sekali baik punyer bijak pompuan 2 nak duduk ats laki 2 siot. kerusi ada satu jer kat kedai . mmg terbaik . memang terbaik. laki 2 cam nak ngelak. n then terus bangun. adoih. glerk tol. aku mmg xtahan tgk. apa lagik XOXO. HAHAHAHAHAHAHAHA. petang 2 budak 2 datng balik ngan laki 2. baju ok ckit dari pagi hehe.. dia dok tanya kat aku ada keje kosong ke? mana la aku tau. aku keje PRN je. oh luper aku macam ternmpk pompuan 2 nak cium p laki 2 masa kat kedai anpne n laki 2 cam ngelak. i like u adik lelaki . good =) huhu..

pastu arini pun aku mengusha mamat sorang ni. n dia macm perasan aku usha dia. adoih. jatuh maruah. sekali tanya la ira budak kedai anpne sape budak 2. upenyer kawan dia. SEBAYA. reject. ank ikan sekarang mmg bnyk comel ek? hahahaha. ini semua mainan aku jer. aku xseries dalm berkata2 tentang menda ni. jangan pandang serong k =)

pakcik kedai tudung dok bercerita pasal kedai dia bla bla bla. isteri dia. masalah dia. bla bla bla. dengar jer la. masuk lak auntie kasut dok bercerita. bla bla bla bla. mmg jadi pendengar setia je la aku. sales mmg teruk glerk la sekarang. semua tokey2 da runsing wooo. ada bnyk gak kedai da lingkup.. tutup kedai. ada lak kedai buang pekerja.  hohohohohoho..macam2 kes da la. semua sebb sales xbagus ma...

aku tgk sales kedai asam aku jadik takjub ckit la. apa yang penting adalah location. again location. so akuu pun tercakp la kat pakcik kedai tudung.. " bile saya da dewasa nnti saya nak bukk kedai asam" dia menjegilkn mata da berkata " abes ko x dewasa ke sekarang ni?" haih terkena. aku sambung la lagik " nnti kalo da keje ili nak bukk kedai asam . kalo xkawin rancangnyer mmg macam 2 ler"... pakcik kedai tudung berkata " apa lak xkawin. kalo xdak orang nak kawn ngan ko aku kawin ngan ko" bengong tollllllllllllllll. hahaha. sabo jer la aku. bnyk main itu pakcik. moga dijauhkan. amin amin. huhhu

oh luper nak bercerita pasal makanan aku makan arini. perlu ke? hahahaha. perlu ler. =p arini patot aku puasa. tapi sakit pert. so pagi aku makn magi goreng + ckit kuewtiow, tapi bkn ckit dia bgi megi 2. bnyk glerk. + terung n telur mata. favourite. aku lupe aku sakit pert. mana ley makn terung. angin. huhuhu. xabes makn. aku bungkus. buat makn petang dalm ati aku berkata2. MMG BETOL  2 makn petang akku. sah. n kakak cina kedai anpne celcom lak dok bagi aku ayam!!. aku was2 muler. pastu aku tnya. upenyer ayam ayamas. hihihi. masa 2 ngah pakai inaikan. so aku suh tasha makn . n suap aku. hahaha. tapi still xbes. masuk dalm polisterin pagi tadik. tgk betapa bnyknyer makanan untuk petang aku da berjaya kumpul? hihihi. pastu dia bagi aku lagik ayam goreng lakkkkkkkkkkkk. glerk la. penuh pert aku ngan ayammmm.. huhuh. rezeki jgn ditolak. maut jangan dicari =p...

satu lagi satu lagi. adaorang dok beli galaxy S II kat kedai anpne celcm. rm1800. AP la tapi. takjub glerk aku. aku pun bile nampk akak 2 blah terus menyusupblah dia. n tanya. berapa akak beli la. itu la ini la. macam da kenal lama. sekati aku jer. hahahaha. balik kedai auntie kedai anpne dok cakp. wah u cakp apa same itu orang. kenal dia ke? itu cikgu english sekolah sanekan? APAKAH? aku xkenal sape akak 2. dorang ingt aku kenal. hihi.. biasa la. aku tegur je sape2 aku rasa nak tego. hehe. tiber2 aku teringt bdak ASASI masa main pingpong kat puncak alam. dia x senyum2. budak junior aku takut cakp la ngan aku. aku tego la. " dik nape masam je senyum la ckit. "terus budak 2 senyum. hahahahahhahaha.terkejut junior aku aku cakp cam 2. aku tolong sampaikan je. xsalah. xdose pun.. =)

aku rasa masa berjalan sangt perlahan arini. sangt2 perlahan.. sampaikan aku xsabar2 nak balik. apa yang menanti ili di rumah? ada teman istimewa ke? xdak maknenyer hahahahahah... tapi slow la masa. hahahaha. nak balik tutup stall ngan kain. singkat la plakkkkkkkkk. xcukup kain laaaaaaaaaaaaa. kena gelak ngan bapak shen shen a.k.a suami auntie kedai kasut. huhuhuh..

penat woo keje rni. tapi puas ati. dapt tgk bnyk orang. bnyk ragam =)
p/s: saleha= haihhhhhhhhhhhhh
      kedai hanpne  tak sama dengan kedai hanpne celcm. 2 kedai berbeda





No comments:

Post a Comment