Thursday 25 August 2011

PRN worker!

"berikan cintamu juga sayangmu... percaya padaku ku kan menjagamu hingga akhir waktu menjemputku"


aku suke sangt2 lagu ni. lagu ni menghantui hidup aku wooo.. bergema kat telinga ni ha. 100 kali ulang pun aku suker. xbosn. lagu ni bkn lagu baru pun kn? tapi aku macam baru je dgr haaha

pengalaman 2 hari aku bekerja sebagai PRN(when needed) worker? apa perasaan? quite best gak. arini ko kat kedai kasut. eck ko kat kedai asam. best k! =).. pengalaman y sangt2 bererti buat aku. aku da ada experience jadi pekerja kedai JAMU! kedai FRAME! kedai KASUT! kedai ASAM! in 1 month. hiihihi.. ley tulis dalm resume ni hahahahha.

ada sorang budak tanya.. "kalau akk diberi pilihan atara kedai asam n kedai kasut mana satu akk akan pilih? " korang rasa? =) muler2 masa budak 2 tanya aku jawab la same je kot. but  ODW  nak bukk pose aku berubah pikiran dengan serta merta. better keje kedai kasut! hahahha bkn pe. aku baru makan secubit ayam marry brown tetibe ada orang nak beli kerepek pisang!!!!!!!!!! (p/s: marry brown auntie kedai kasut belanja aku.. weeeeeee..)warg bengang glerk guaaaaaaaaa. gua baru nak makan k!. lepas 2 sepanjang aku makan la orang nak belik. bnyk lak 2. aku abes makn lagik la berduyun orang belikk. nak je aku sekeh sorang2. (budak2 kecik y bnyk sekali) hahhaa. naseb bek aku ni penyayng terhadap kanak2. jadik xsekeh hahaha. nak solat? mmg da kul 8.15 kot aku baru solat. tergesa2 huhu. 

n paling aku xsuke pasal kedai asam ni lagi2 pada bulan pose ialah aku da bersubahat dgn orang y xberpose y membli dari kedai 2. serba salh glerk nak jual tau. xtau dia nak makan masa bile. perlu ke aku pk menda 2? ppperlu ili perlu. sebb aku rasa bersalah. rasa bersalah sangt.. situasi antara aku dan juga orang y xberpuasa adalah 

sorng lelaki ecnsave mmbeli kerepk.. aku bertanya. "umo ko bape?"" 21 taun kak".."ko xpuasa ek? da beso da." budak 2 mejawab "u uh." sambil sengih..

 ~adoih moga aku dijauhkan dari semua ini. amin~


kat kedai ni aku ternmpk la satu balang ni . stick wafer y panjang2 2. ya Allah penuh dengan debu2 makanan. stick 2 da pecah2. xsuke glerk tgk. da xsuke kena la aku buat. sape suh ko xsuke tgk ili. pdan muker. huuhu. kena asingkan y elok dgn y xelok. pastu buang y xelok. masukkan y elok balik. wahhh penat sehhhhhh. da la pose. tapi xpe. asal aku puas ati tgk balang 2 bersih! itu y penting. aku rasa kalo aku ada kedai asam mau kecian pekerja aku. sebb aku xley tgk menda2 cam 2.. sori la my future pekerja (bujt bnyk duit nak bukk kedai asam) hahahhaha

abg khairul xcall2 pun tanya sales dia. kalo pekerja dia keje ckit2 kol aku atau kawan aku tanya sales kedai dia(masa aku keje kat kedai jamu).. terharu aku. maknenyer dia pecaye aku. thankzx abg khairul! baru ati sedap ckit nak keje lagik kalo dia suh =)

keje kedai kasut abg budin lak? emmm ok. xdak la susah sangt nak carik stok. mula2 macam takut2. takut susah nak carik stok. tapi alhamdulillah sehari 2 cukup tok kenal stok d mana. weeee. kedai ksut dia bnyk gak la seliper cantik2. aku da tertarik ngan satu seliper. aku tanya la c nadia adik tokey kedai kasut 2. dapt x kurang kalo aku nak belik. dia kata kalo dia xbagi kurang. try la tanya abg budin. aku pun mesej la abg budin: "salam saya ili . y keje kedai abg arini. bekeas pekerja kedai jamu. kalao saya nak seliper danau ni arge 15 jadi 10 boleh x?" apa abg 2 jawab? aku berdebar tunggu. n jawapn dia simple je "OK JE" hahahaha. YES!!!!! aku da berjaya dapt seliper raya!!! weee.. 

3 n 4 september ni auntie kedai kasut lak suh keje tempat dia. auntie ni cmfirm dia bagi gaji ikut jam. masyhuk glerk wow. 12 jam x rm4? wowwwwwwwww kayo kayooo.. tapi.. mak aku bagi ke? orang nak raya aku lak nak keje. weeee

hehe auntie kedai kasut ni chinese. tapi saje nak menerai bertudung =)


aku da glerk nak keje ONCOL lak. lum jadik pharmacist da ada on col. hahhaha. xpe belaja tok future .weeee.

aku keje kedai kasut abg budin n kedai asam aku xtnya pun gaji bape sebelum keje. bkn pe. aku xnak bile aku tau gaji semngt aku jadik lemah nak kerja. da la dengan xsihatnyer. tau gaji ckit lagi aku lemah. materialistik gak aku ni kan? well terpakse bai. poket da kosong. huhuhu.. n aku berterima kasih kepada dorang y mempertimbangkan gaji sewajarnyer tok aku. thank u so much! 

moga ALLAH merahmati kamu semua. amin

p/s: auntie kedai kasut n kedai kasut abg budin adalah 2 kedai y berbeza k =)

2 comments:

  1. comel auntie tu.. boleh pulak nak try tdung..

    ReplyDelete
  2. a ah. mmg sangt cmel. dia mmg da biasa ngan kiteorang. so bile kite ajk2 dia ok je la. hehehe

    ReplyDelete