Thursday 22 September 2011

journey 2 d south PART 1

HARI PERTAMA


saya  g merantau. mambawa hati y lara ni.. lara ke? lara la gak =) kebenaran itu sesuatu yang menyakitkan. SUDAH . apa lak aku cakp ni? GILO. hehhe.. aku bertolak dari Batang kali ke batu caves. dari batu caves naik la train ke klsentrl. pastu g mid valley lakkk. da g mid valey baru g sungai gadut. kire la sendiri berapa stesen 2. oh xnk kire? k aku kire. 24 STESEN! from ujung ke ujung 2. gilo keletihan maa


peta ktm
masa nak belik tiket ke sungai gadut ni aku muler mepek. xingt nama tempat nak g. aku dgn yakin cakp BUKIT gadong la bukit gadut la. semua aku sebut. akhirnyer aku cakp 2 stesen lepas sremban. upenyer sungai gadut. haih punah ili punah. nak ingt 2 pun susah. padahal zati ada je mesej bagitau huhuhu.. oh lupe saya nak g REMBAU niiiiii.. rembau kat mana kawan2? negeri sembilan k. hehee. aku nak g umah izzati abdul halim zaki bersama ngan shafiqahnurain ni.. kami pergi dengan tekad dan azam untuk berya. yeah!!!
tempat y ingin dituju. sungai gadutt
masuk la tempat wanita ni. sekali ada laki daaaaaa. dia xpaham gamaknyer itu gambo pompuan. bkn laki. huhuhu
untuk wanita saje k!
1327 n than delay ke 1345.. haih.. ktm mmg cam nikan? perjalanan cepat ley jadik lambt. kurang berkenan d hati saya.. masa ni nak g mid valley dulu. nak cari subway yang akay idam idamkan. demimu akay!!
from kl sentral to mid valley
kelihatan menarik
sedapnyer air ats ni. rasa macm nak belik je tapi da terlampau ful. well sebelum makn auntie anne ni kan aku makn subway. xsesedap makan kat umah datin farah lerr.. hehehhe.. choc stick bawah ni mmg aku xley tahan. MESTI BELI!! 

nyami kkk


makan subway n auntie anne d mid
dalm ktm  ni kiteroang disajikan dgn bacaan skrip lakonan dari budak2 indonesia. dia dok cakp kuat2 pasal skrip cite apa ntah ngan kawan dia.. "hari ini kite akan belejar antonim ya. lawan kata.. bodoh lawannyer apa?" 2 kali lak 2 dia ulang. semuaperkataan kuar la. aku mmg xtahan nak gelak2 da. kelako glerk. hihihih


sampai d sungai gaudng kami dibawa zati 2 suatu tempat..zati kata orang kata cendol tempat ni sedap. bantai la makn. tapi aku kureng suke la. kat cni nak tambh free. tapi aku xnak la.. heheh.. pakcik kedai ni mulut ya Allah . bnyk glerk cakp. panggil kiteorang serikandi gitu. n selamt datng ke negori la. bla bla bla. hehehe. kelako lak aku rasa hihihi
cendol pak leman
malam 2 dok beraya umah kawn mak zati lak.. makan telur itik masak lemak u. sedap gak. pastu g umah lagi satu. time ni lak pert aku memulas!!! syabas bete syabas. terpakse la memalukn diri untuk g ke tandas. malu siot. kat umah secnd ni ada kucing same cam kucing aku outey. dia dok gesel2 kat kaki aku xbes2. punah2.
outey
balik umah tgk mak zati n zati wat kek carrot. ok aku duk umah zati aku jadik malu sendiri. xtau bnyk glerk nama kuih2 n maknn. malu siot.. bapa zati bertanya reti wat kek x? apa nak jawabni?????? tiap kali wat menda y naik2 ni mesti bantat. tangan aku xdak ong. hahahah. semua menda nak bantat kan diri bile aku pegang . so bkn salh aku kn? hihihihi. umah zatini gak ada bnyk glerk novel!!!!!! macm mana nak abes baca ni? terlampau bnyk sangt k. huhu.. ok aku lupe nak amek gambo! macam mana ley lupa? hailah


HARI KE 2


Pagi2 bute da bangun bujet nak g mandi kolam air panas ler. tapi akay xnk mandi lak. kecewa2. ishzx2. dia nak rendam kki jer. apa brang rendam kaki je ? hahaha. xjadik lalu kami terus breakfast di rumah thira d melaka. thira wa bakso. tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aku xley mkn bnyk2 nnti pert sakit nangis woo. thankx thira. sedap sedap sedap =)
bakso thira
after g rumah tirah. kami g ke bandaraya bersejarah. mg da ckap kat zati nak g cni. nak tangkap2 gambbo. kiching2. tapi gambo aku xbnyk pun. y bnyk hanya lah gambr2 suasana jer muahaa. malas nak tangkp gambo kat tempt2 ni. lagipun ari2 baju aku xglamour nyah. so rasa rendah dirikan? hahahaha. (mmg gedik ko ili)
peewitt


jam tingtong
jalan2 ler kami d kedai y bnyk jual menda2 ni. aku berkenan sangt da ngan menda ni. seluruh bdan dia magnet. ley lekat kat peti ais. tapi rm 8 satu. mahe gak. xpe la. lepas ni kan nak gdataran pahlawan. so bujet nak cari kat cane jer la heheh.
idamnku
ni clinik kerajaan xxsilp aku. tapi bak kata kawan aku macm tempat jual no ekor. hehehe
klasik
da puas berjalan. kaki melantak cendols semula. cendol semedang jerk kami ni. tapi cendol ni 100% lagik sedap dari cendol semalm. rasa macam ali rojaknyer cendol(lori mamak tepi padang puncak alam) pun ada. hihihi
bet suker ler cendol ni
meneruskan perjalanan berjalan2 lagi. ok suke apa papan tanda ni tulis. "sungai tercemar kehidupan binasa" weeeee






kami dok meneruskn perjalanan lagik. ke mana ntah . tapi depan dgn kapal portugis .. bnyk glerk cenderamata kat ctu. aku mmg kena belik. lagi2 magnet. nak kumpul letak kat peti ais. hihi. aku ni jenis kalo kuar berjaln macam ni mesti teringt nak beli apa tok mak aku kakak aku. lagik2 kakak aku da kawin2 ni kena beli lebih ckit la daripada selalu. biasa beli kopok satu da jadik 2. so mmg duit aku abes bnyk la kalo kuar jaln2. huhu. aku dapt baju melaka!!! gumbire glerk. hihi, xdak la mahal sangt. n xdak la murah sangt. untuk adik n ayah aku aku bagi makanan tok digoreng ni je la. cenderamata dari ili hahahaa. aku ada nak beli domu kun kecik. tapi nnti la tunggu keje. wang mana ada hehehe


domu kun
jalan2 lagik ke a famosa. aku ingt lagik. dulu kecik2 a famosa ni besoooooooooooooooooooo sangt.. tapi sekrang nape da jadik kecik? dekat ngan jaln lak 2. huhuhu.. penin gak pk. sebb pembangunan da pesat sangt ke? jadi aku nmpk a famosa ni kecik? ke sebb aku da beso jadi aku nmpk la a famosa ni kecik? oh sungguh pening la kalo aku dok pk macm ni.
mereka lagik dungg


xdak keje, hihih


sangt suke tulisan ni =)
da jalan2 kami g la nk nek river cruise, ingt best la sangt. sampai nak tetido2 aku. abes tiket aku rm10. walawh tol. xpe xpe. experience. mmg lepas ni da tau xnek la. hehee


suke view ni.~
da puas river cruise g umah rahmah. tersesat2 bagai. huhu.. sampaiumah rahmah n solat2. domino pun sejuk hihihihi.. sedapnyer orang taja makan niiiiiiiii. hahaha. baru cakp2 kat kete ngan akay spicy sambl sedap. sekali g umah rahmah tgkada?mg gumbira la kami ber2. bedalll. tapi spicy sambll ni jadik sedap hnya bile amek thin crust jer. tapi xpe la bantaiiiiiiii. orang belanja kan. thankzx rahmah!
nyamiii


baju ungu 2 la rahmah =)
kemudian kami meneruskn perjalanan ke rumh kak ju lakkk. jenuh mencari. dia kata nmpk masjid 2 la umah dia. then aku col la tanya. dia kata umah aku befote masjid. mmg kena laaaaaaaaaaaaaaaaaa. mana la orang nak nmpk masjid 2. mesti la terlajak. hahahaha. akhirnyer berjaya gak cari umhnyer.  mule2 xpecaye gak 2 umah kk ju. sebb macam ada satu kawasan n depn dia macma kilang grill. nk blah da. sekali budak2 ni dok nmpk tertulis "mohd elam n partner".. pergh kayo glerk suami kk ju ni. ada kawasan sendiri 2. dalm kawasan 2 ada bnyk chalet2 kecik n rumah. 2kiteorang pelik je la tgk umah chalett22 n sibuk mencari umah kkju. upenyer chalet 2 la umah kkjuuuu.. umah dia xwat lagi. so sementara waktu kena la duk chalet 2. comel n cute chalet 2 k =). most barang dalm umh dia ni baru amek pagi kiteorang dtg 2. mmg kena bahan la. lansir baru! sofa baru! tv baru! ok tapak kiteorang duduk 2 pun baru je wat sebenrnyer. hahaa. gilo la. kami la perasmi umah baru kj u. meja pun baru k.


langsir baru kak ju
aku baru bercakp2 ngan thira pasal domino punya starter box  ni.. upenyer suami kk ju pun beli menda ni!!! hahaha. mmg best la. apa saje aku ngidam semua dapt arini. kenyang sungguh pert ini. hihihi
terliur
kak ju bawak la kami lawat arnb dia y terlmpau bnyk ekor ni.. comel2. ada yang celak matanyer. so cute. kak ju mmg betol2 da jadik gadis desa da. panjat reban c arnb amek arnb la. kejo ayam sekeliling tempat la. kelako lak rasa hihihi


ni la KAMI =)
Dalam gambo ni kk ju perasaan dia ank dara pingitan gak. hahahahahahaha


comelnyer
ok sampai d cni saje dulu laporan saya hari ini. nnti aku wat part 2 lak. da xlarat rasnyer. muahahha. panjang sangt kan? penuh ngan gambo jer.. tc!

No comments:

Post a Comment