Sunday 2 October 2011

prn 4 n 5

ari ni hari ahad. bersamaan dgn hari aku keje PRN =) semalam pun aku keje PRN gak. keje kedai apa? gamogen  hehhe. apa 2 gamogen? g search kat google la. xreti nak terangkan. yang penting berkaitan ngan gamat. weee. akk 2 suh keje 2 hari. aku go je la selepas aku tanya mak aku ada hal ke x. xdak hal mmg ley jer aku keje. lagipun aku ngah sesak glerk ni. da lama sangt tanam anggurkan? sampai duit pun da kering cam ikan kering. hohohoh..

seperti biasa aku xtau la bape dia nak bagi gaji. ye la first time keje kedai ni kan. malas nak tanya. bior la dia nak bagi bape. aku xassume dia akn bagi aku rm30 macam kedai lain bagi. xdahal la. sebb keje kedai ni macm ko xwat pape. ko kena duduk  tgk kiri kanan. orang datg nak beli jual. orang tnya ko jawab. 2 je.. a little bit bosan la keje kedai gamogen ni. tapi tadik aku berjaya mempengaruhi orang beli REJUSOL. product gamat healin gak. gembira glerk kot. hahahahahaha... semalam aku tension je tgk sales. sampai malam xdak sape belik. pastu malam ckit ada la belik. lega. n tadi alhamdulillah dari pagi da ada orang beli. xdak la aku kalut sangt. huhhu. tengahari tadik bos datg bagi gaji. alhamdulillah. xkesah la rm25 sehari pun. dapt gak aku duit. darii aku duk umah nganga besorkan idung? hheheh

 masuk ke plot cerita seterusnyer:-

kakak kedai jeruk ni cuti semalam. patot aku kena masuk. tapi akk 2 tanya aku masa aku pasti aku dapt posting by october . jadik aku tolk la keje 2. so bos kedai assam kena la turun jaga kedai. sape lak nak jaga kedai? aku ingt dia xjadik cutik. aku bio je la n setuju je keje ngan akak gamogen ni. hehehhe.. da kul 10.30 pg dia xdatg2bukk kedai asam dia lagi. aku pun tolong la bukk kan. n msej bos kdai asam kul bape nak datg ni? pastu dia g col aku n cakp konak keje xrni. aku cakp la da keje kedai gamogen. tapi  aku main2 la cakp boleh jer . gaji double. hahaha.. tetibe dia col aku lagik n suh aku keje. dia cakp "kalo ko keje ley la abg g penang amek jeruk". aku cakp aku xkesah. boleh jer kot. tapi gentar gak la.nk jaga 2 kedai. n dia dok kol la akk gamogen ni tanya ley x aku keje ngan dia gak. BAI AKU KEJE 2 TEMPAT SEMALAM. rasa macam nak pengsan siot. aku berpk  cam mana dia nak bagik gaji 2 kat aku. full 30 or sekerat2 ke.. pk gak aku menda 2 . da nak balik 2 bos asam xbagik2 gaji aku. sampai la aku balik umah. aku da pening pale da. asal dia xbagi gaji aku. aku xdapt gaji ke? pent keje kot. xdapt gaji lak? pastu aku gedik mesej awek dia n tanya akk saya ni dapt gaji x? hahahahha akk 2 kata bos lupe bagi. dia kata kat akk 2 dia da bagi. upenyer duit 2 dalm  poket dia. saleha. hahahah. aku masih tertanya2 bape gaji dia nak bagi aku. tadik dia datg n bagi gaji. still same rm30. alhamdulillah. lega glerk..
Dekat kan kedai gamogen ngan asam? =)

 alhamdulillah. aku bersyukur glerk. da ada duit nak makn kfc, sarapan mcd n beli benda comel. hahahahahahha itu lah kegunaan duit gaji aku. berbaloi penat aku jaga 2 tempat. berbaloi penat aku tahan diri dari x serang orang yang ngutuk aku berbaloi sunguhh. huhuhuhu.. yahuuu ada duit nak shopin eck!!!

xdak keje menagkp gambo weeee
cite pasal orang yang ngutuk aku. aku xpaham la apa masalh pompuan ni. nak monopus ke? kalo nak monopus da kenapa dia panggil aku kakak? da meroyan ke? xnampk lak cam dia baru lepas bersalin. da sewel ke? emm ada gak tanda2 2. wah mulut ko ili. huhuhu.. aku ni jarang benar la nak merempan2 pasal menda kecik cam ni. tapi ni da melampau beb. 2 hari aku keje 2 hari dia bantai kutuk aku. mulut longkang sungguh pompuan ni. yang dia lak g bangang cite ngan orang yang bek ngan aku. mmg bangang la namnyer.  aku kenal dia pun x. aku idup dalm ecnsave ni dari dia dulu kot. yang dia nak carik pasal mendengki ngan aku pasal apa? aku buat dosa pe kat dia sampai nak fitnah aku? pontiank punyer pompuan. aku marah ni. (aku kalo marah mmg aku cakp aku marah) haahhaha.. patot la selama ni kalo aku datg lepak ecnsave pandang aku macam kau bagus sangt. kawan ko 2 ada la gak tego aku ajk makan. entah apa citer dia tabur pasal aku kat kawan dia yang lagi sorang 2. cite lagi bebnyk cite. bagi aku pahala bnyk ckit. kalau dia nak cite benda betol aku xkisah. ni semua salah. ok kalo xdak angin xkan la pokok bergotangkan? bak kata hazama. masalhnyerrrrrr angin 2 angin suwei. salah arah tiupanyer.. huh

punye la banyk aku cakp tapi aku xcite pun apa pompuan ni cakpkn? hari pertama pompuan ni gi la kat seorang budak comel ni n berkta" eh orang ganti kak A kat kedai sam ni mana ek?asek ilang jeeeee.. Kak A xdak pun ilang2. ada je duk kat ctu sentiasa"

budak C :  dia g solat la. kak A 2 selalu je ilang g mana2 ntah. masuk dalm la g tandas la. kite yang selalu kena tgk kedai dia, xilang apanyer"..

dia xpuas ati lagi gamaknyer. pastu dia cakp" tengahari tadik dia g makan sampai satu jam xbalik2.bla bla bla" (melampau kauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. aku rasa setengahjam je kot. lmbt2 pun 40 minit. )

budak C : " eh xla dia balik setengah jam la. itupun pasal bos kedai gamat 2 bagi dia balik"..

pastu dia cakp la lagik:  " eh boleh ke pek jeruk 2 siap2 macam 2?xbasi ke? x bla bla bla bla bla"..

budak C : " memg la selama ni dorang buat cam 2. "

minah B:  " xpenah pun kak A wat cam 2. xnmpk  pUun?"

budak C : " kalau dia rajin dia wat laaa cam2. kalo xrajin xbuat la".

sampai pasal aku pek jeruk rm2 rm2 pun boleh jadik buah mulut dia.. x ke mmg dengki glerk? mmg selama ni buat cam 2 kotttt. logik la. aku mmg kena wat cam 2. sebb aku jaga 2 kedai. satu kedai pun nak pngsan ni kn pula 2 kedai. cakp bnyk. mmg la aku xdak kat stall asam. da aku tgk dari stall gamogen. xjauh pun. sbelah je pun. kecoh glerk pompuan 2. kau da xsolat kau xyah la nak bising2 cakp orang itu ini. hak aku lak nak balik ke nak rehat ke nak lunch ke. bos aku bagik je. kau pedulik apa . aku mmg wajar ada rehat. ko cakp akak 2 dok berkedup je dalm stall 2 apanyer? sah sah dia selalu g jalan sane sni kot.. ingt aku nak sangt ke keje kedai asam 2? kedai kawan aku kot. da dia mintak tolong. aku on je la. ko susah2 nak gosip2 nak banding2 aku ngan kakak A pahal? aku ngan ko pun xkenal. bercakp pun tidak. sentuh? lagi la xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.. tetibe nak ngumpat aku. ni la namanyer orang otak xmaju jaya. mundurkan diri anda dgn mengata sesuatu yang xbenar. ni baru kisah semalam.


pagi tadik aku ternmpk dia. n aku cakp la thankzx ek. semalm solat. saya jaga 2 kedai. 2 pasal macam bz ckit. dia pun jawab la" a ahkan jaga 2 kedai bz la". masa 2 aku xkesah sangt la. xpe la. menda da jadik kn. aku juz nak dia tau perkara sebnr. tapi nmpk nyer dia bkn pompuan yang penah serik..soooo

kisah hari ni? as usual bos kedai asam 2 bile da jumpe aku bnyk la citer nyer. dia datng la kat kedai gamogen n duduk. macam2 la cite.. itu ini bla bla. macam2. pasal pekerja lama dia la. pasal gaji naik la. pasal nak jual kedai la. pasal bnykkkkkkkkkkkkk la. terlalu bnyk. da mmg aku baik ngan laki 2. kau nak cakp pe pompuan? ko jeles tgk aku bek ngan bos kedai 2 ke? ko jeles tgk aku baik dgn semua bos kat kdai ecnsave 2 ke? sebb ko xbek ngan dorang? ko jeles? apa2 ntah.

dia boleh g kat budak C n cakp " kakak gemuk yang ganti kak A semalam 2 mmg dengki tol la. dok hasut2 bos. sampai kakak A kena marah2. "- cipanzi glerk mulut dia.

budak c :" eh dorang mmg cam 2 la. mmg kiteorang sume kat cni bek2 macm 2, xbaik la cakp akk 2 cam2. dia baik la ngan semua orang kat cni"  -sejuk ckit ati aku

minah: " ye la da dia dok pandang2 kedai n cakp2 mesti la dia hasut 2. bos marah2 kak A lepas 2.kak A cite cam 2" - kak A ni pun same. suke cakp mepek2 bawak mulut . mmg nak hantuk kepala mereka ber2 ni jadikn 1.

buDAK C: " Kak A 2 mmg selalu kena marah ngan bos dia la. bos dia mmg macam 2. selalu marah2. bkn sebb kakak 2"


pergh watpe la aku nak hasut bos?ingt aku xdak keje ke? baik aku g makn marry brown dari aku hasut bos. bos dia 2 mmg bile jumpe marah je kejenyer. mmg macam 2. baran. jadik xtimbul la isu bile lepas dia cakp ngan aku dia kena mrah. mmg bos dia baran. slalu kena marah. bengong sungguh. 

elok jer budak C cite ngan aku pasal perbualan 2 dia datg n mintak nak pinjm selipar cantik aku. n berkata. " kak saya nak pinjm selipar akak. seliper ni sakit la kaki saya pakai". DIA CAKP SEOLAH2 XBERDOSA N CAKP KUAT2!!! sebb DIA BELIK KASUT KAT KEDAI BUDAK C 2. nak budak 2 dgr. kau pompuan kalo nak kasut sedap xsakit ko beli la kasut mahal2 ckit. ni kasut rm10 ko beli pastu ko komplain bnyk. cakp ngan orang kedai kasut macam dorang berdosa jual kasut sakit cam2 kaat ko. da la ko masa nak beli 2 3 kali tukar kasut. siap cakp kat auntie kedai kasut kalo xnak bagi tukar saya buang jer. mana manner dia g? buat malu jer.. 3 kali try kasut xberkenan da tukar lagik komplain. walawehhhhhhh.. demand tinggi duit xnak tinggi susah la. aku bkn hina sape2 beli kasut arge rm10 k. aku pun belik gak. tapi xdak la macam pompuan bujet bagus n gempak ni. n paling penting aku lupa nak cakp. DIA GEMUKKKKK gakkkkkkk. kalo cakp ngan aku mmg kena la. ko 2 pun gmuk. kecoh. bujet badan macam era fazira ke? wah again mulut ko ili.

selepas itu aku g la tanya akak A ni. cakp2 ngan dia. bla bla bla. aku tanya la bos ada cakp pape ke pasal ili? dia cakp macam suara tiinggi. dia cakp bos cakp ili boleh je dapt sales tinggi. nape akak xley?dia bengang la kot bos cok compare aku ngan dia. bos ni pun satu g compare wat pe? aku lak yang masuk dikata hasut bos. hampagas tol. tapi kalo tgk sales pun mmg kalo aku jual tinggi ckit dari dia jual kalo ari biasa sekalipun. cume bos xpatot la cakp cam 2.. haih masalah2. aku lak jadikmngsa keadaan. kalau cam ni la macam mana la aku nak idup keje kat ecnsave ni? dengan adanyer pembawa mulut n pompuan mulut longkang 2 mmg punah la idup aku . entah kat siapa lak dia canang2 cite pasal aku. aku buat keje ikhlas. cari rezeki. nak tanggung idup aku yang da macam agk papa ni. jadik jangan la nak rosakn periuk aku ni. kau nak rosak. rosakkn periuk ko jer.

tadi auntie da tanya2 aku sabtu ni lapang x. da beberapakali dia tanya aku menda ni. nak suh prt time. aku cakp la auntie kalo u nak carik orang lain pun xpe. u cari la. saya xkesah. sebb aku takut dia xdak pekerja lak kalo nak tunggu keputusan aku. sebb mak aku nak balik kampung jumaat ni.. aku nak duit . i need money badly. nmpk macam aku desperate sangt nak duitkan? yes i m. aku xnak mintak mak bapa aku duit. so aku kena usha lebih carik duit tok tanggung apa aku nak. apa auntie jawab bile aku cakp cam2? dia jawab. " i xmau orang lain. i mau u. u xdak xdak orang keje"(lebih kurang la ayt 2).. AKU TERBANGGA JAP. hahahahahhahahahaha.. sejuk ati aku. hahahahahaha

paling best ah duduk ecnsave ni bile ko baik dgn most bos kat kedai2 ni n ko tolong dorang.. mmg terbaik. dorang belanja ko makan. dorang bagi barang kat ko less lebih. macam2 la. n tadik. aku nak cuci la silver aku kat kedai depan gamogen ni. patot arge rm3. tapi aku mintk rm2. dia bagi jer. tapi suh diam2. alih2 aku nak bayo dia kata xpayah bayar laaaaaa.. u tgk kedai i tadi. perghhhhhhhhhhhhhhh jimat siot.. pastu alng2 aku suh la dia cuci gelang silver ke 2 aku ni. sebb aku cakp tadik. nnti i cuci lagik satu ni i bayar k. dia cakp xpayah lagi. segan glerk. dia niaga kot. aku hulur ah gak rm2. dia xbagi. da pakse dia amek rm1 jer. huhuhu. alhamdulillah rezeki2.

bersinar x nyah? hahahaha

pastu ko buat dapur cafe kat ecnsave ni macam dapur ko sendiri. mmg dulu aku keje kat ecnsave ni mesti aku je kena mintak pinjam barang. nak pinjm pisau potong buah la. nak pinggan la. mmg aku jadik mngsa. n dorang akn ckp. kak ili kan baik ngan orang cafe.. xpasall. huhuhuhu.. jangan la dapinjam barang orang ko xreti2 nak basuh. mmg kena la pandangan dan panahan mata dari orang cafe. huhuhu.. 

k la. setakt ni jer cite aku pasal prm 4 n 5 ni. kalo aku teringt lagi aku edit lagik =)

PRN= when needed

sape xsuke aku buat post ni sile xyah baca. sebb masa aku tulis ni mmg ak bengang ngan pompuan 2. 



4 comments:

  1. aku bace smpai habis ili!!! hehe bangge sekejap..baiknye bdk C tuh

    ReplyDelete
  2. budak c 2 mmg budak yang da lama kenal aku. dia cakp dia pun bengang glerk cakp ngan pompuan 2. sampaikan dia rasa nak marah2 jer. hahahha. budak c 2 cakp lagik. kite xsampai ati nak cakp kat kak ili . tapi kite kna cakp gak. hahahaha

    n tahniah johanna kerna selamt mmbaca cerita yang panjng n lebar nak mmpus ni hahaha

    ReplyDelete
  3. ai pun baca sampai habis tau chantek! haha byk2 sabar nyah.orang mcm tu kau cili je mulut die :D

    ReplyDelete
  4. tahniah. hahahahaa. aku mmg nak sili je. mult jahat.

    ReplyDelete