Tuesday 4 October 2011

indahkan diri dengan berkawan dgn kawan terindah =)

hari ni aku nak bercakp pasal kawan. dalm dunia ni ada bnyk jenis kawan. kawan baik, kawan jahat, kawan prn , kawan pendamping dan macam2 kawan lagi ada...

aku clarify dulu apa 2 kawan bagi aku. kawan bagi aku ialah orang yang sanggup ada dengan kite susah n senang. kau memerlukan dia dan dia memerlukan kau. bkn kau je asek terhegeh carik dia  n dia lansung xkisah kewujudan kau. ini ayat bkn ayt paranoid xbertempat  ini hayat hakikat. orang xkan paranoid kalau kau xbuat somethin yang menyebabkan dia berpk macam 2. apa yang kite buat mesti mempengaruhi tindakan orang terhadap kite. kalau kau diam 2 hari ? paranoid ke saya kalo saya rasa bersalah n takut kalo saya ada buat salah kat dia? xkan?  kawan mesti la tertanya2... =)

apa 2 kawan y bek? kawan yang bek macam image di bawah ni.xkisah le laki ke pompuan ke. tapi concept still same. tiada lainnyer. aku ni jenis kawan jer dgn semua orang. ada bnyk gak kawan macam ni dalm idup aku.  i m glad. alhamdulillah . bnyk kawan aku bek2. =)


 tapi aku ni xley la jenis kawan baik ngamho nak duduk serumah sentiasa, nak ada same sentiasa sebb aku takut. aku takut kata2 aku, perlakuan aku ada menyebbkan sebelah pihak lagi terasa hati.. kite xtau ati orang kan?lagipun aku ni cepat rasa bersalah. sampai orang boleh cakp aku paranoid. nak wat cam mana? aku bkn saje. ati aku mmg cam ni... 2 pasal aku prefer kawan dgn banyak orang  kot compare 2 nak stick ngan sorang kawan yang ke hulur ke hilir bersama. sampaikan kalo ada yang siap nak g audition nyanyi same. pakai baju sepasang same. aku bkn type 2 kot. tapi aku respect ngan orang cam 2. sebb dorang boleh bersama2 tanpa sengkete mendalam n menerima sedanya. 

susah kalau berkawan sangt baik or sentiasa bersamae2 ni. kadang 2 makan ati. kadang2 makan jiwa. kadang2 kau xsedar apa ko cakp 2 salah sebb ko da biasa terlalu sempoi ngan dia sampaikan dia terasa ati pun ko xpasan. sebb kawan baik mesti la dia pure2 xterasa hati  je kan ngan apa ko cakp? xsemua tapi most. 
 kadang2 boleh je aku tersnyum n pure2 xdak pape terjadi. tapi ati aku siapa tau kan? kadang2 aku pun xpaham diri sendiri. punah punah. hahahahha..

kawan yang bek dia paham kau. macam gambar kat bawah ni =) tapi jgn la pandang.. malu hahahahahahah. aku rasa tiap orang pun nak kawan cam ni. tapi sebelum nak kawan macm ni ko jadi cam 2 dulu. xley la nak harapkan kawan 2 jer yang buat somethin bagus kat ko. but ko? xpenah berubah. xpenah nak paham dia. punah punah. 

kawan pun macam cinta gak. kalo ko sorang jer terhegeh2 nak berkawan ngan dia n dia buat dek je 2 maknenyer ko ngan dia xcukup kuat lagik tok jadik kawan. sebb apa dalm pemikiran aku kawan saling memerlukan. simbiosis hukumnyer.. bkn ko je selalu tego dia. bkn kau je selalu cari dia. n dia even xteringtkan ko n lepas 2 cakp2 pulak kawan datg dan pergi.. padahl ada kawan ko bkn cari dia pun n thEn cakp cam 2? ? memang makn kaki la kawan cam ni. ego sangt ke sampai nak carik kawan sendiri pun xley? =)
kawan jahat ni pulak cam mana? kawan y jahat iaalah kawan yang tikam kawan dari belakang. kawan yangmakan daging kawan dia sendiri. best sangt ke makn daging kawan? xsalah kadang2 kalau kau nak meluahkan rasa hati kau tapi jgn la sampai ko menyebarkan aib dia ke semua orang. cakp "c A 2 gedik glerk la. nampk laki semua nk ngorat ". pastu kawan punyer la nak meluahkan rasa hati dia kat ko. ko g sebar lak kat smua orang " ko tau x gayahhh peah 2 clash ngan pakwe dia sebb pakwe dia kata dia ni xlawa hodoh . bodoh lak 2. xsangka aku gayah yang dia 2 bodoh. aku ingt dia pandai. da pakwe dia cakp cam 2. mesti la betol kan? " ishzx2 ni semua contoh yang xbek.. n xpatot dilakukan k. hah lagi satu aku lupe. terbaik bile ko amek kawan baik ko nyer suami atau kekasih. ini paling sempoi. laki ko laki aku. xberagak2 iniorang. teringt cite apa ntah kul7 dulu. yang dia kawin ngan laki kawn baik dia  2. dahsyt. kalo boleh elak2 kan dari amek ex or bekas suami kawan baik sendiri woo. mmg la da cerai da clash tapi ishzx macam xbest ah amek sisa kawan baik. hahaha. jngan la aku jadik cam ni. aku suke kaco kawan aku. aku tau dia da tercrushngan sorang mamat ni. lalu aku pun suke kaco dia. bile aku around kawan aku aku col n mesej laki 2. hahahaha. best tgk muke dia. macm nak telan aku. tapi aku main2 je. aku xmek kawan aku nyer idola k. pegang kata2 aku.. moga xterjadi menda2 cam ni. xbek . nnti bile ko kena balik masa 2 mmg sorak soroi la kawan ko 2. serve u rite. muahahhahaha..

kawan prn? 
apa 2? kawan when needed la. bile ko perlu dia ko col dia. xperlu ko xcntact2 dia. ikut mood ko lak kan. agk2 ko rasa nak reply text dia ko reply la. agk2 ko rasa ko malas nak balas ko abaikan je la dia. pastu tetibe bile ko suke ko muncul la. buat macam xdak pape berlaku n xberitahu apa.  hahaha. mmg terbaik la orang cam ni. kental macam wall. =p sape orang macam ni? wa respect lu la der. kalo aku jadik cam ni mmg seng idup aku hahahahha

kawan pendamping?
berkawan semata2 untuk keuntungan . dia kaya kau damping. dia sengkek ko g. dia cantik ko damping. dia tersimbh air panas ko lari. hah cam 2 la kawan pendamping. mesti orang ingt kawan pendamping 2 jin ke syaitan ke. tapi kalo dari tgk ciri2 kawan pendamping yang aku cakp ni ada ciri2 da. hahahahaha. glerk jahat kau ili.  kawan pendamping ni jgn dibawak kawan sangt. aku sellau tgk dalm cite2 kat tv pasal kawan pendamping ni. huhu..

masa aku mula2 clash ngan ex aku. kawan2 aku yang bnyk bagi sokongan kat aku. seseorang cakp xpe ko ada kiteorang kawan ko. mule2 aku macam xberapa yakin. sebb aku da xbiasa idup tanpe dia yang aku sayang. tapi berkat kawan2 yang bek ngan aku. sokong aku. bawak aku g jenjalan unutk hiburkan hati seorang penduka ni aku sangt2 appreciate. love u  friendzx! tanpa korang aku xtau macam mana aku sekrang  fathin diyana roslan , shafiqahnurain ramlee, nur husniyah sulaiman. norshazira ibrahim. izzati abdul halim zaki n kawan2 lain..tq so much!

k la sahabt. nak masak makn malam. nnti mak ayah aku balik tgk xdak maknana mmg kena berleter la dgn hebatnyer. TC!

5 comments:

  1. wah, have my name there..

    ReplyDelete
  2. eh name koko ek ten? hahahahahhaa. =p

    ReplyDelete
  3. chantek,
    auwwww terharu i.insyAllah kita kan sahabat selamanya :D

    ReplyDelete
  4. Betol. Saahabt selamanya. Buat aku nk nyanyi lagu upin ipin jer. Muahaha

    ReplyDelete