Saturday 26 September 2015

Project Bag Pack Korea Part 3



assalamualaikum dan salam

disebabkan aku pemalas maka da lama ler aku xmenulis.

jadi arini aku akan meneruskan langkah aku di jeju island..da abis folk village perjalanan diteruskan ke Jungmun-Daepo Jusangjeolli Cliff.  

Jusangjeolli Cliffs refer to the set of blackish, rock pillars of rectangular or hexagonal shapes on the east coast of Jungmun Tourist Resort. As if carved by stonemasons, the pillars are evidence of nature’s awesome power.

Most commonly expressed as vertical columnar jointing, the formations are created via sudden cooling of lava that shrinks in mass. The sight of waves crashing against the columns is both serene and beautiful.
On days with rough weather, waves can rise as high as 20 meters.tempat ni kami xrancang nak p pon. tapi sebb mr park ni superbb  dia plan suh kami g sini n kami amat bersyukurrrrr pergi ke sni. di sini scenery dia sangt terbaik. subhANALLAH. xtau cam mana nak cakp tapi aku ley kongsi gambar. tempat yang wajib pergi aku rasa kalau g jeju island.  FEE: 2000WON/PAX
itamnya awok

piezx yo

kat cni kami benti makan dulu. perut da berdangdut. artikah lak da muka lain macam. jadi kami kena benti makan. appa makanan kami masakat cni? seperti biasa sambal goreng che nor, serunding daging dan nasi himpit. alhmdulillah kenyang. makan dekat tepi cliff. ombak menghentam pantai kebaboomm. kedengaran suara manusia bersorak soroi. 

ALLAH MAHA BESAR. MAHA SUCI ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM
lepas 2 nampk la pulak air hallabong orang jual kat kedai2. 3000 won satu botol. tapi aku minum sikit ja. xmenepati citarasa hahaha. kat cni beli keychain sikit. 1000 won 1. banyak gak jual coklat hallabong kat cni. tapi xtau la halal ke idak ke. so mmg xbeli walau teringin. oh teringt mmber aku dia bagi gula2 kat pantry lepas 2 dia tulis 'saya tidak tahu status halal gula2 ini jadi makan atas risiko sendiri.' kelakor glerk minah ni. 

ok ok dalm perjalanan mr park bawak laju. jadi ada la perut yang bergejolak dan  mengeluarkan benda di dalamnya. hehe. mr park da risau asek tanya ok ke x ok ke x. lama jugak la nak sampai tempat seterusnya. Jeongbang Falls itu nama diberi. ok kat cni penat i turun bawah naik atas. tangga tinggi nauuuu. kat cni pon ada jual barang2 cenderamata. aku xtgk. sebb aku penat. wani cakp murah. ok mari tgk gambar lagi. entry fee: 2000 won/pax

piezx yo
nama saya ili.comel x saya hahah

nelayan2 perempuan bz bedah seafood mentah nak bg orang makan


cantik cantik cantik




lepas 2 kami bertolak pulang!!! dapat 5 tempat dekat sni da syukur alhamdulillah. tiba2 ternampk la pulak ladang horse. g lakejap tangkp gambo ngan dema hahaha.

kuda ni aku tgk da iras2 donkey ja

tangkap gambo dengan bintang kesayangan wani. muahahah

lepas 2 kami meneruskan perjalanan ke airport. kami ingt nak p ke batu naga 2. tapi xsempat. sedih2. kenapaaa ini terjadii.. tapi xpe la. dapat p 6 tempat 2 da berbaloi da. patut kat cni kena datang 3 hari. baru rasa puas!!!! tapi sayang duit la. sebb driver untuk 8jam 130 000 won. equal to rm450. kalau 2 3 hari da bape dak? tapi xpe best g cni. kome p la 2 3 hari ke sana. rsa nak ngulanggg jaa. kami bagi 10000 won tips kat mr park di atas jasa baik dia.  ok lihatlah gambar2 lagi. so berakhirlah hari ke2 aku di korea.=)
mr park! piezx yo

hei pramugara hensem! hahaa pemakaian depa ni lagi baguih dari pramugari 2
islam punya pemakaian 
awan awan terbanglahh

No comments:

Post a Comment