Friday 11 September 2015

Project Bag Pack Korea Part 1

assalamualaikummmmm duniaaa..

aku hutang banyk cerita lagi pasal journey ak. uwaaaaaa. bandung xsiap lagi. thailand pon rasanya mcm xsiap lagi. tapi aku excited nak cite pasal korea. sebab apa? sebab super duper best beb!!

ok  bermula la perantauan aku dan 2 member (wani dan tikah) pada 24hb august 2015. hari sebelumnya kami ke kenduri kahwin kak zarena bersama amalina mat dawam, lepas 2 g jalan2. sampai la ke malammm. malam 2 kami tidoq kejapp ja sebb nak kena p airport kul 3.30 pagi. apalah nasib. ke pukul 4? lebih  kurang la. kami naik bus di paradigm mall, kelana jaya. nasib bek kami dapt bangun pagi 2. yerla masing2 da penat kemas malam barang 2. ngan terlebih kg nyer lagi. order 25kg jer masa ni aku rasa. xke berjenuh nak pk 25kg kg tok 3 orang ni. well baju aku ja da berat.korang kena la paham. aku ni gemuk. baju aku berat. hahahaha.  tapi series la macam xpcye lagi yang kami ber3 check in luggage 25kg tok 3 orang. sebb apa beli 25 kg ja? penjimatan.. mahal tol argenya. rm 95 tok 25kg xsilap  aku.
lepas p umah zarena kakak mereka2 ni nak cari apa ntah kat ikea. aku apa lagi nak meatball la. huahua. 
aku dan amal bz berpk

ok sudah lah bercakp pasal beg. jadi kami pun bangun dari tido bersiap dan pergi ke paradigm mall. dihantar oleh mak dan adik wani. hii. time kasih auntie!

DAY 1

sampai di klia 2 pukul 5 ke pul 4.30pagi ke. aku biasalah mana ingt. sampai kami lepak dulu. kire duit won dulu. bape won bagi aku semua.sebelum pg ni kami 2 3 kali ada duit kecemasan. risau xckup duit. ahahahaha.. mula2 bayo 1500. lepas 2  tambah lagi 200 lepas 2 tambah lagi 250. ok almost 2000rm. ni semua duit tok beli makanan dari malaysia. tok subway, flight j
ar kat hongkong. sebb aku xshopping sangt kat hongkong ada duit lebih. lepas 2 aku tukar lagi 1500(rate 3.33). lepas 2 aku risau dgr mak aku cakp nak kain silk. jadi aku g tukar lagi 140(rate 3.52). nmpk x perbezaan bahawasanya duit malaysia telah jatuh.nampk x?? padahal sebulan je beza aku rasa. ok jadi jumlah aku tukar duit adalah 1850. so kesimpulannya aku abis lebih kurang 2700 +1850= 4550. kurang 5k tok bag pack korea!!! yihaaaa.

superman nak terbg buat kali pertama
kami
wani poyo bye
ok belum mula jalan aku da cite pasal duit aku. ok lepas 2 kami makan sarapan. aku mkn mcd. hehe. masuk dalam kami solat dulu. tunggu la kapal terbg. lambt sikit bertolak. dalam kapal terbang as usual keja aku tido. tgk cite korea. lepas 2 bgn tanya ada xmakanan boleh beli. nasib bek ada. sebb wani da terlmbt beli. so xdapt nk pre order. dia kena sebelum 48jam terbg. kami makan nasi lemak pak naseer. aku admire nasi lemak air asia ni. hahaha. naik kapa terbang kdang2bergegar biasa la 2. sampai2 lebih kurang 3.3o ptg n ia drag masa kami pong pang2 kul 5 baru nak gerak ke gimpo airport. masa ni kami kena tanya la information center kat mana nak amek train. seblm amek train aku beli t money dekat 7 eleven. dengan gumbiranya aku terjumpa banana milk!!!! apa lagi beli laaa. minuman pertama ili di korea. hahaha.
gimpo airport korea


keluar dari arrival pg ke kanan. lepas 2 turun ke tingkat 1? well aku xbape ingt. korang p la tnya kakak information center 2. n then ada 2 yer train. so kenapastikan y korang amek tu train y betul. mula 2 nak solat dekat incheon international airport ni. tapi xkesampaian sebb masa mencemburui kami. oleh itu kami pon naik jer la train ke gimpo pukul 5 ptg. sampai di gimpo airport p la dekat kaunter check in dalam 5,45 petang. flight ke jeju xsilap aku pukul 8malam kot. lepas 2 g lari2 nak solat. kami g departure punya tingkat dan solat dekat kawasan tangga paling atas. dekat dengan farmasi. xdak orang lalu dekat situ. so on la  solat kat ctu. hii.





kami lapo sebnrnye. tapi xkan la kat cni kami nak kuar nasi himpit, sambal garing, serunding semua. oleh itu aku pun lari2 ke tingkat bawah cari kedai makan nama lotte. kat lotte ni ada jual burger shrimp. so apa lagi membeli blah la aku disni. set tok sorang arge lbih kurang 6000 won . jgn tukr duit malaysia. kalau tukar duit malaysia mesti rasa nak nagis beli. xdak la nangis sangt benaunya. hahha. masa ni jam da xmengizinkan untuk jalan macam puteri. berlari2 anak aku naik tingkat departure.wani dan tikah menunggu di sana.. mengahh. aku xsangka la upenya dekat sni boleh je bawak air dalam kawasan menunggu. kami makan dengan penuh semangt. sebb lapooo. lepas 2 ada ahjumma macam tertarik bile tgk kami pakai scarf sambil makan2 umpama duduk di pantai. dia nak bercerita ngan kami tapi baagaikan itik dan ayam. haha
ni ler lotte. shrimp burger !! sedap sedap

ni bentuknyaa
ni ler ahjumma 2. dia nak balik jeju gak

tong sampah dia sangt unik

wa cakp sama lu naik flight g jeju macam naik roller coaster. hahaha. mmg cuaca xbape elok. aku dgr pillot cakp hurricane 2. tapi aku tidokan diri aku. boleh rasa la yang kapal terbg jatuh 2 3 kali ke bawah. aku da penah rasa mcam 2 gak. so aku boleh cool lagi. hahha.alhamdulillah kami berjaya sampai kejeju.. nasib bek la orang 2 tolong angkot kami dari airport sebb barisan teksi panjng glerkkk. so ajushi ni angkot lakami naik kete dia pg ke monaco hotel.  sampai hotel mandi2 kami makanbekal kami

tadaaa ni makananye. sedap2, sambal garing untuk dijual, sesuai tok dimakan lagi2 kalau p negara luar. hiii

untuk harini itu jerla citenya. aku da ngantok. etah bile aku nak sambung lagi ni. sementara aku ingt baik aku tulis. nnti kalau aku da xingt nak tulis apanya. huahuahua.

ok malammm..

No comments:

Post a Comment