Thursday 8 October 2015

Project Bag Pack Korea Part 9 - end

DAY 6

Yeahhhhhhhh kami bangun lambat. yeahhhh.. hahhaaaaaaaaaaaaaaaa. malam 2 tido lambt . kemas2 barang nak balik. well biasa la da dapt beg baru. so susun2 dalm beg baru la. itu aku hahaha.  kul 9 membangunkan diri. siap2 semua. kul10 am g nandaemun market. masa ni jumpe ler brooch yang dicari2 dan juga baju korea ke kita. running man. 10000 won 3helai kat cni. x jalan bnyk. dapat apa kami nak kami amek n blah. oh arge brooch di tepian jalan ni mahal la gak. brooch kecik 1 da arge 2000 won. itu pun mintak murah. krooohh kroooh. ada yang 3000 won 4000 won. habis beratus2 gak katcni.
tangkp gambo dengan mamat korea jun guesthouse lak. dia suka pakai acne patch. tempek2. aku pun p beli sebb tertarikhaha
auntie jun guesthouse. dia xpandai sangt cakp english

brooch berbagai2
uncle ni suka malaysia. abis semua suka malaysia la konon. entah malaysia tau kat mana x. haha
tokey baju. belakang 2 interprame lak
 da abis pong pang2 bertolak pulak ke dongdaemun shopping complex. kami wat apa kat cni? its shopping time!! padahal duit da abis. series duit aku da abis gilos molos topos. aku masuk sni aku da tertarik dengan kain burung hantu dia. terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. mmg cantik glerkkkkkkkk. arghhhhhh menyesal xbeli. tapi arge dia mahal la 1 yard. 10 000 won. muahaha. kalau nak buat bantal mmg xcukup ler. duit da xdak lak 2. tapi series aku nyesal glerk xbeli. grrrrr. xjumpa da hoii. lepas 2 jalan punya jalan orang kata kain silk sini murah, aku xdapat beli gak. sebb mana ada murah. mahal. tapi aku beli gak la kain. 3000 won 1 yard. dorang kat cni kirre by yard 1 yard= 96 cm ke? entah la. p google.n kalau bidang 60 mmg beso glerk la. aku p nak buat kain . auntie 2 kata oh boleh buat baju kemeja sekali. aku lagi la beli 4.5 yard muahaha.

lepas 2 boleh la pulak c artikah ni p beli lace bnyk2. rasa nak marah lakkk. aku da la xdak duit. dia p beli lak. marah sebb aku pun ikut dia p beli hahahahahaha. dunia dunia. dia lain la mmg bnyk duit. aku ni apa y ada. kasih sayang ja tinggal. huh. jarang la aku p travel n menghadapi masalah duit yang macam ni. kalau cam dlu aku p bandung aku ley p tkr duit dgn gumbira. tp ni macm xdak lak tmpt nak tkr duit plus rm kan jatuh. maleh nak jatuhkan duit aku lagi.  aku beli bnyk lace sangt gumbire hokey. lace aku beli aku da suh laikin jait kat baju. gumbireeeeeeeeeeeee.. lace ni bkn takat lace warne putih ok. warne macam2. 2 yang meriah. kat t shirt aku pun ada lace . hahaa.

tokey kedai lace murah
kat cni berjenuh gak la nak cari benda. sebb kami macam blur tingkat ni ada apa. blok ni ada apa. dia bnyk blok. a b c d. tingkat pon bnyk. mana kami rsa betol kami g la. kalau rajin korang p la cari aras2 nya. ini pun dapt maklumat pasal aras n blog dekat auntie jun guesthouse. hehe
kedai lace murah
aku mkn kat cni
auntie ni duk us katanyaa. berbual lagi kita
da abis jer kuar dongdaemun shoppin market 2 kami pon mencari ikan bakar tersohor, senang ja. ikan bakar ni mmg duk sebelah dengan shoping complec. jgan gado2. tanya orang kat ctu. da tau. tadaaaaa. bnyk kedai ikan kat cni.


sedap gak ikan bakar diaaaaaa
lepas 2 kami p dongdaemun plaza. xyah sibuk2 nak naik train bagai.  jalan kaki boleh. refer map aku bg pasal kawasan dongdaemun ari2. 

burung hantu!
ok tudung ni mmg serabut. cantik glerk dia punya rekaan. dongdaemun plaza

ni kawasannya
da abis tangkp gambo bagai kami pon pg ke tmpt setersnya iaituuuuuuuuuu hongik aka heloo kitty cafe. pergh bnyk glerk manusia. n stokin dia 500 won je hoiiiii. murah hoiii.

kedai murah2. area ni da dekat dengan hongik free market. 
 jalan2. tanya orang . orang 2 pun xreti nak terangkan. apatah lagi aku y nak paham ni. haha. peta y kami dapt mcm bengong2 ja. tp apapun sebnrnya senag je nak p. jalan je terus sampai anda nampk jalan yang ley seberang.dekat ctu ada mcd xsilap. xingt dan jalanterus ke kiri. lepas 2 g masuk simpang kanan. lepas 2 terusssss jaaaaa. pusing kiri nmpk hello kitty cafe. tersorok. kalau jalan terus xpandng kiri kanan mmg xnmpk ler.
kami jalan tanpa arah tuju. depan orang malaysia

kami jumpa jugak akhirnya!!! ni orang malaysia. dia pun sesat melarat. 
wassup yo

ni chines 2 beli. yo lor aku tangkp gmbo ja. xley makan. xtau halal x
ni kami punya. aku syak dia lupa buat bentuk hello kitty

tomey ngat

tangga

tadaaa


jangan bosna tgk gambo kami





dalam aturcara ada nak p ehwa university. ada mrket. tp xsempat. plus duit pon xdak daaaa.da lepas lepak kat cni kami pun gerak la kul6. sampai td kul4.30ptg. masa ni amcam da risau da nak solat kat mana ni. alih2 akhirnya kami solat dekat bawah eskelator. amannyaaa. xtau nak cakp apa. siap bahagi duit sorang 50000 won utk berdangdut di myeondong. kalau aku tau la duit lebih bnyk ni aku da beli da kain owl td. stress lak tetibe aku rsa. hahaha. padahal aku y pgg duit 2. hahaha. kami pon p la abiskan duit kat myeondong market. aku masuknature republic dan belli semua menda y ley beli. berjumpa di depan kedai tax free di myeondong market ni untuk claim tax. ingtkan dapt la trs duit. dia kata kena siap ada kredt card lagi. upenya esk nye bile g airport tempt tax da bukk.kul7.30 da bukk da. 
jun guesthouse bagi hadiah
sampai june guesthouse sian la keluarga depa ni. dok tunggu kami. janji kul7 8 nak sampai. alih2 kul 9 baru sampai. lepas 2 nak bertolak lak ke subway korea. wat d heck. naik teksi. beg beso glerk. berjenuh aku. patah badan. dekat seoul subway lagi la gila. naik tangga turun tangga. nak nagis rasa dengan beg berat ni hoi. jangan wat gilerk la kome. aku nasihatkan korang kalau nak balik ni better korang naik bus airport ja. jgn beli tiket pagi macam aku. dusta ja semua ni. dusta. kami gerak pg ke geomam. geomam ni guest house seterusnya. cozy guesthouse. 54 000 won. dijemput oleh minah salleh. omg. terkejut kita. upenya minah saleh ngan suami dia ni orang yang urus umah ni. tuan umah xreti cakp englishsangt. so mmg dorang y settlekan. even wassup pon dorang settle kan tok tuan umah. suami dia bisnes dekat korea. so dorang keep travel la. ala xtangkp gambo ngan dia lak. apapun tuan umah ada anak ycomel!!!! tuan umah juga perasan dia wong bin. dia suh kami panggil dia 2. kami cakp. no no. ajusshi. haha. lawak gak dia ni. 

DAY 7
malam 2 kami tido dengan lena. bgun 6 pagi tuann rumah hantar ke station. lepas 2 naik train sampai airport, Xjauh menda pon. Mmg sesuai pon tok orang y nak balik awal pagi. tapi 2 la kalau ko bnyk beg xyah la nak berangan. puih. seksa glerk. 

orang korea ni kat airport betol2 strict. tgk beg kite beso dia kata. ni lebih ni. huhu. wani kena tahan. aku lak da masuk msa 2. mmg terpisah ler kami. muahaha. dari cni kena naik train lagi ke tempat lagi 1. sampai sana aku p beli maknnn dlu. lapo hoii. da 2 makan dalm kapal terbg. duduk sebelh wanita jerman. dia kata dlu ji hyo penah jadi murid dia. yo la kot. mana ntah gambo dia. alhamdulillah kami sampai kul 3.30 ptang

cantik x kasut kami. hii

barang2 cosmetic
kasut crocs





mask aku beli
brroch melambak2

 balik dari korea ni aku makan bnyk2. kalau x nnti aku gastrik. hahaha. apapun trip korea mmg terbaik. rindu korea kot. bnyk tempat lagi nak g. weeeeeeeeeeee. tapi aku nk p tempat shopping ja kalau ley. hahahaa.

time kasih pada kawan2 trip aku ke korea. artikah dan juga hazwani!!!! awsome la. terima kasih jugak untuk tahan dengan sikap kita masing2. hahaha. terima kasih jumpa untuk kamera dan gambo2 yang bnyk dan comey2 ni. terima kasih jugak kepada blog2 yang memberi inspirasi. dan juga itinenary hasil garapan dari mmber2 aku punya yang awsemone. bnyk maklumat korang bagi. debakkkkkkkkkkkkk.. i love u all!!!!





No comments:

Post a Comment