Wednesday 7 October 2015

Project Bag Pack Korea Part 8

assalamualaikum dan salam sejahtera blogku,
ni ler minah korea jun guesthouse. hiii. comey2. pandai cakp english lak 2
DAY 5

kita sambung lagi. pagi2 kami da popek popek tanya dekat minah korea tempat tinggal 2. macam mana nak p stu la macam mana nak p cni la. kesimpulannya kami nak p nandaemun market. katanya market ni bukk pagi2 dan banyakkkkkkkkkk sangt gate. minah korea kata boleh jalan kaki ke sni. so kami pun jalan la kaki. dari kami punya hotel 2 kuar kat subway punya tempat, lepas 2 belok kiri lepas 2 terus lepas 2 nampk bangunan.

ok akan nmpk ni  di sbeelah kanan korang.di snilah K guest house. teruskan perjalanan

dari nun jauh di sana da nmpk bangunan ni SHINSEGAE.sila menuju je arah sana dan lalu sebelah bangunan 2.  
teng teng teng.

jalan depan sikit akan nampk la pasar 2. jangan g awal sangt xbanyk kedai bukk. so kul10 2 da bnyk la kedai bukak. bes2 xpuas jalan. kami jalan2 dan masuk ke kedai ni. apa ke nama kedai namil art n ccrafts. signboard biru. jual. sebelum jumpa jalan y penuh dengan baju suar askar anda akan jumpa kedai ni dlu. kalau jalan dari depan la. hehe. susah nak cakp. p cari sndiri. kedai ni quite murah gak la arge dia. berpatutan. nasib baik aku beli wallet 2. dalam 7000 won. bes! cantik! kalau x tiap malam termimpi2 haha.
d best 'oppa'. erk haha
kat cni kami beli 3 kasut sama. triple shoes. orang selalu couple ring. kami triple shoes. muahaha
beg beso yang best 15000 won
 bnyk gak la aku beli. aku paling puas hati dapat seluar dan baju askar walaupun sempit sikit. haha. kain dia kuar glerk. aku gasak2 sebb ketat pon alhamdulillah xtetas lagi. syukurrrr. seluar track suit cheetah aku beli aku try gasak2 da tetas. grrr. oh lagi satu dapt beg owl!!! dan bag pack baru jenama morphine generation y berwarne ijau. gumbire yoo. tp beg morphine 2 aku beli kat dongdaemun market ari2. xtahan tgk. arge 30 000won. xpa la. da minat. muahaha

 selain dari 2 aku beli beg untuk aku jer da bapa da. semua jenis beg aku nak beli. kadang2 aku pun pening ngan diri sendiri. beli satu ckup la dak? nak buat apa beli bnyk. itu omong kosong ja la tapi. beg tetap bnyk. hahaha. nasib bek aku beli kasut 1 jer. fuh.

tahniah la tok ayah aku sebb dapt cenderamata paling mahal kali ni. selalu mak aku ja dapt mahal. apa aku beli tok bapak aku? tali pinggang leather. padahal kat malaysia ada dak?? itu la namanya sengal. hahahaha. kat cni macam xnmpk sangt ada jual stokin. ke sebb aku da beli bnyk stokin ak da xkisah stokin? ada tapi xbes macm tempt lain. hehe.
shwarma. sedappp 2 plus water 11000 won

lapar2 melantak shwarma. nice one. ni dekat luar kawsasan nandaemun market. kebetulan lapor kebetulan terjumpa.niat hati nak makan roti bene coffee 2 tapi mereka xyakin. huhu(padahal sebnrnya nak minum coffee je kat coffee bene ) hehe

 pukul 2 kami pulang ke hotel. sebelum pulang ke hotel aku singgah cafe dlu.xtahan kome nak balik kome balik dulu. aku nak melawat caffe beli kopi. (padahal aku bkn penggemar kopi pun. cume bile sampai cni aku suke review pasal kopi). ok aku tanya dia apa paling best. dia bg ice choclate. pergh terbaikkkkkkkkkkk. menjilat jari.


tadaaaaaaa ni airnya

banyak orang

da 2 lepas solat 2.45 petang kami pon g ler ke itaewon untuk makannn. yihaaa di situlah tempat orang makan2. hihi.
LINE 4 dari Hoehyeon àSamgakji LINE 6 àItaewon exit 3. 

Lepas exit tu jalan sikit sampai jumpa fire engine building and then belok kanan. Jalan lagi sampai jumpa Salam Bakery belah kanan. Jalan lagi uphill sampai end of building tu masuk kiri. Jalan lagi sampai nampak Muree Restaurant belah kanan depan islamic center shop. 

mak ai nak p itaewon ni wa cakp sama lu penat woooo. tarak tipu wooo. tapi tarappa dapt cari muree restaurant da gumboire. haha
kami makan bulgogi, bibimbap, ramen ngan chicken apa ntah . semua 59 000 won. berbaloi dari aku makan sotong y xtau asal usul 2.  n bulgogi dia sedap gilos. aku sukas

side dish


ni kedainya

chak
jemput makan
lepas da makan2 kenyang kami pun p ler masjidnya. naik bukit sikit n akan nmpk da masjid. sila memakai pakaian yang mennutup aurat dan tidak ketat.
berjaya sudah jumpa masjid di korea =) 
kena sopan sikit gambo. maklum la kat masjid

hai
da kuat masjid g l beli jajan tok bawak balik malaysia. apa yang penting adalah halal. maakan eskem pakistan ni jual pun boleh tahan. dibuat main nyer aku. krooh kroohh.



choclate ni sedap . menyesal beli satu peket beso jer. 7000 won. patot beli 3 4 plastik(aku bujet xmuat beg, 2 xbeli bnyk)
da abis ke itaewon kami keeee han river untuk cruise. bujet nak berbasikal la bagai tapi xsempt. ku 6 baru bertolak. 
line 2 àGongdeokàtransfer ke Line 5àturun di Yeouinaru
sampai2 keluar dan kemudian ke arah kiri. anda akan nampk sebuah tamannn. kat cni nnti jgn tunggu tangkp la gambo dengan pokok2 yang cantik. sebb kami da lambt xdapt nak tangkp sangt. kami mencari2 di manakah terletaknya tempat nak beli tiket. okk orang turun je sampai jalan utama taman 2. masuk kanan terus je. da nak dekat hujung2  nmpk macam pelabuhan cruise dan sebelah kanan korang ada tiket feri. feri tok tgk pancutan air berlampu di han river pada pukul 8 malam adalah pada pukul 7.30pm. FEE: 15000 won. dia ikut masa
wani tangkp gambo


bunga bunga matahari anggun mekar di taman sari warna jingga suntingan hati,, bagai tanda kasih bersemi

apa aku buat?

ada orang main mainan yang sembur air 2. macam best ja. mesti mahal gilos
nice pic. masa ni kami sebut kimchiiiiiiii
sweet ngat


me depan love2
dalam cruise


bujet sweet la? puihh
nice one

kameee kameeeehaaa
 bagi aku naik cruise ni adalah best kalau korang tgh berbulan madu sweet hunny bunny. mmg best. menghayati panorama malam. berdua duaan bercengkerama di bawah cahaya bulan di tengah lautan. bagi anda yang pg ngan kawan2 prepare kamera cantik tok tangkp gambo plus download cite korea awal2. perjalanan dia take time 1 hour jugak xsilap. so bagi menghilangkan kebosanan boleh tgk cite korea. hahaha. aku mmg tertarik dengna konsep jualan kat cni. maksud aku kat ini. even aku dalm cruise air banana yang dia jual 2 arge tetap sama ok. 1300 won.

da penat jalan2 bersama letih. maka kami pun beransur pulang pada jam 8.30 malam dan sampai di myeondong around 10 oclock. actually dekat myeondong subway 2 sendiri macam2 ada jual okkkkkkkkkkkk. stokin murah2 okkkkkkkkkk. 1000 won jo. aku y bijak ni telah tertinggal 10 pasang stokin aku. rasa kecewa ngan diri sendiri. apalah nasibb apalahhh nasibbbb. lantak p la. kat cni kami beli ddeokboki for dinner.arge 2500 won jo. boleh tahan sedap gak. artikah kata dia diperbuat dari apantah. so boleh makan. sebb kalau nak pk bnyk sangt pengsan gak asanya. susah duk korea ni nak cari makanan betol2 ada tulis halal. mmg tak lerr.

lepas 2 myeondong market bukak lagiiiiiii. pg lagiii. rasa stress lak asek g ja. da 3 kali kotttt.
sedap


saya suka air oren dia! fresh gilos. xdak gula pon. dia tekan jer. tapi arge 3 000 won. nangis hahah
masa kami lepak2 makan kat tepi myeondong market ni adalah pakcik ni datang nak tanya pasal IS. aku macam blur2 apa pacik ni nak. kami pon apa lagi up la gak. ini adalah individu. itu bkn islam. islam xmenghalalkan benda macam ni. ada ke cakp masa 2? haha xingt apa kami cakp benaunya,

masa ni aku terkejaar2 nak beli kasut croc. beb murah ok kat cni. kalau kat malaysia rm350 gamaknya. cni baru 60 000 won gamaknya. xingt arge. siap tolak tax lagi. kalau ada beg pack nike yang akay beli kat hongkong ari2 aku da amek da hoii. 

oh masa ni jugak jumpa c apa ke nama laki 2. xingt gak. dia buat glutare xsilap aku,so dia suh kami tngkp gmabo dia bagai buat makanan 2. ikutkan jer la. tapi aku rasakan kejadian dia buat demo ni masa hari semalam. sudah salah hari aku haa. xpe laaa
dia pandai cakp bahasa malaysia. dia buat demo n masuk kan perkataan melayu. 

 ok sekian time kasih. jom tido


No comments:

Post a Comment