Tuesday 6 December 2011

ili nadirah + 10.11.11 = slim river

gua da lama glerk xtulis entry beb. lama glerk. korang tgk la entry last tu bile. 2 bulan lepas kalo xsilap. dulu aku hanya seorang pekerja sampingan.. pekrja part time. sekarang aku da betol2 keje!!!!!! alhamdulillahhhhhh.. aku da keje wih (sambil menari). setelah hampir  1 2 3 4 5 6 bulan aku menunggu. dan terus menunggu dgn penuh kesabaran akhiryer aku dapt gak lapor diri. dapt keje pun secara tibe2. 2 minggu  tup terus keje. bile tarikh aku lapor diri? 10.11.11. xlawakn? aku xpaham nape kkm xletak jer 11.11.11 . boleh jadik memori terindah aku 2 weih. bkn seng nak dapt 11.11.11. aku rasa aku ada masalh glerk suke no cantik. tapi aku xsuke matematik. hanya no cantik je aku suke. hahahahah

mula2 lapor diri kat jkn perak. oh lupe bagitau. aku dapt perak. hospital slim river. 
slim river = sungai ramping. 
saya dibayar gaji oleh PKD batang padang. tapi berpraktikal di slim river =)

tapi mungkinkah aku jadik rampig macam slim river? aku xrasa yer hahahahaha.. pepagi bute g JKN PERAK di ipoh lapor diri. then pg ke PEJABAT KESHTAN DAERAH BATAG PADANG LAK. da nak pukul 4 baru sampai ke HOSPITAL SLIM RIVER. panjang sungguh perjalanan aku hari 2. takut gak weih nak mule2 masuk keje. mana xnyer. otak aku ni da berkarat glerk2 da. ye la da membeku duduk rumah almost half year kot. same la gak macam kalo k xsimpan ayam dalm peti ais selepas seharian. macam 2 la gak otak aku. basi basi basi. nak masak pun xley da. cume bezanyer aku bkn ayam. aku manusia. so sebagai manusia yang comel aku kena la menapak balik . ingat balik ckit2 apa yang belajar dulu.. 

mula2 aku dapt la duduk kuarters ngan prp2 yang masuk ogos dulu. masuk bilik kecil kat dapur. for me bilik 2 xdak la kecil sangt pun. cume kosong xdak perabot. aku xkisah sangt pun. sebb bilik aku kat puncak alam dulu lagiiiiiiiii kecik. bilik orang gaji pun orang gaji la. tiap pagi orang masak meusuk idung la baunyer. n xtahan setiap hari mesti ada orang masak telr. hahahahahhaha. kemudian aku telah diarahkn untuk berpindah ke rumah lain disebbkn rumah 2 da terlebih muatan la plak. even ada satu bilik kosong. ikut je la kan. kite ni menumpang. huhu. well prp xley nak mintak kuarters. nak duduk luar pun macam keselamtan xterjamin. condition pun belum tentu elok. aku malas nak amek risiko. so aku 

eh aku bebel panjang2 cakp pasal keje kan. tapi aku xbagitau pun aku kje apa kan? aku keje sebagai PEGAWAI FARMASI GRED U 41.. alhamdulillah. cita2 aku sejak dari darjah 2. aku ingt lagi. masa kecik2 kan ada kena tulis cita2. antara cita2 aku ialah nak jadi ahli farmasi. yang aku tau ahli farmasi bagi ubat. hahahaha. bapak aku da terapkan aku suh jadi ahli farmasi sejak kecik kot. 2 jadi. thankzx abah!!!!!!!. pelik gak dak. biasa cite2 orang nak jadik doctr. tapi aku darjah 2 nak jadik ahli farmasi. hehehe.. doctr? emm aku xley kot. aku xnak berinteraksi ngan anatomy manusia. aku xsuke. + doctr xdak life. alhamdulillah Allah bagi aku kesedaran awal2 . bile aku tgk one of my housemate yang dctr ni aku rasa keciann sangt. balik2 oncol oncol oncol.. xdak life. xdak cuti. erk tipu la xdak cutikan? tapi kalo  da oncollllllllllll je keje nak cuti apanyer. mmg penat. aku tgk muke dia aku lak jadik penat. well paham2 je la aku ni seorang yang sangt suke meghyati watak orang lain. terlebih emosi. hahahahahahha


aku arap sangt jangan ada orang amek gambo ni .copyyrite bawah aku ni. gua beli beb. sape2 yang gne 2  ley remove x? aku rasa xpantas bile orang gne gambo ni. bukn kedekt. tapi xmintak permission kot. huhuhu


berkaitan ngan keje aku? first. GAJI! aku xdapt gaji lagi. arap2 december ni dapt la gaji weihh. kakak aku macam ak memanggil2 da ketenyerrrrrrrr.. ye la dia cuti bersalin 2bulan je kot.  bkn lma. so aku kena la belik kete by hook or by crook. sepantas yng mungkin! n handphone aku yang paling bagus! boleh lakkkkkkkkk buat hal semedang.... dia xpaham ke aku xdak wang lagi? ko xpaham ke handphone? cube la dalami perasaan aku ni. haih. wang wang wang hadirlah dalm diri ini. duit makn pun da makin mnipis dan menipis dan menipis. PUNAH.  

~ini saje cite ili untuk arini. bnyk sangt nak cite xlarat lak orang nak baca. eh ada ke orang baca? xdak xpe. aku baca sendiri hahahahahha~

4 comments:

  1. dah mintak izin guna gambar.. thanx bnyk ili.. kejap je aku pinjam buat dp, nanti aku tuka balik ye :)

    ReplyDelete
  2. haha.senget.eyh ko nk beli kete pe??honda city?vios?myvi?jeng2

    ReplyDelete