Friday 11 May 2018

PRU 14

Hai semua nama saya ili.

PRU ni buat saya kecewa. ini menyebabkan semangat saya untuk tulis blog datang secra mengejut. almost 3 years aku xtulisblog? wow da kenapa?bia betik. heheh

aku banyak pindah umah.start dr kuarterlepas tu ada la masalah sikit yang membuatkan semua rakyat kuarters bujang tekadkan diri untk dduk luar. kemudian aku pindah atas umah kedai.satu lori angkat barang aku.siapa yang tlg aku angkat barang? akim ngan shahidan.tq weih.aku da belnja bawalgorengkan? hahaha.sempatduduk sini kejap je asanya.  xsampai setahun kot. nak jd cite tokey umah tu kata nak jual umah lak.masyarakat.sebagai rakyat marhaein makanya aku pun cr la lg umah nak pindah. masa ni aku da start buat lokum.ok pasal locum cite kat bawah lak.hehe. sambungan umah aku pindah taman krishnan lak.pindah barang sikit2 kali ni.bpe puluh tripkereta xtau la.kali ni ak xkemas barang sangt.bia je dlm kotak sebb aku akan pindah lagi bape bulan kemudian. teng teng teng. pada bulan 12 2017 ditakdirkan aku berpindah di kejauhan sikit dari tempt keje aku.dulu g keje bngun 7.45 pagi pukul 8 aku da ley siap sapai sepital. tp bile da pindah masyaALLAH. asa jauhhh sangt.padahal 15minit je. but still effect la kan.ko da biasa kejap je sampai tetibe tukar. mmg terasa abis la. nak g keje masa memula duduk umah baru ni adalah sangt mengantuk. aku siap nak tetido lagi odw.ye la x biasakan. lama2 ok laaaaaa. sekarang ni da setaun lebih aku duk umah tu.alhamdulillah ok cume umah tu kejenya nak bocor sana sini je. masa nak pindah tu kena kerjakan umah dulu.duit bnyk abis wohh.  penin otak. ok abis pasal rumah dan pasal konon2 sibuk aku.

masa mula2 dukmah tu da nak raya.so aku pun buat la doa selaamtsikit sempena raya.ajak mmber2 datglawat kawasan. sedara mara.masa ni jemputan aku aku asa mcam nak ajk jemputan kawin. asa macam bnyk tp upenya xckup bnyk. aku tau aku ajak lg orang biaq macam kenduri kawin btol. hahaha.. apa makanan ada aritu ek? ada nasi lemak ayu terbaik. ayam golek slim terbaik. pau terbaik dimasak panas2 depan umah. siap ada khemah lagi weih. hahahaha

jap usha gambo. ada x
beria dak hahaha

team jiran tetangga

team ex prp hsr

sedara mara

team ex prpslimlg

ok continue pasal locum lak.
aku buat locum start 2016 kot. entah la aku pun xbapa nak ingat tarikh2 ni.aku ingat tarikh lahr aku ja. hahaha. so semenjak aku buat locum aku mmg xda masa lebih untuk memblogni.cukup2 je masa yang aku gune tu.haha. so start januari 2018 kot aku berhenti locum atas alasan yang tidak dapt dielakkn. semenjak hari tu aku duk umah je balik keje. ok nampk sangt tipu aku duk umah je .aku sebnrnye pg jalan sana pjalan sni. masih meneruskan activity travel aku..cuma i dont have time nak tulis kat cni. kenapa? da xkeje pon xda masa?hehehe.y berdosanya dalam hal ini bukan aku.tapi line internet kat umah aku tu. kadang2 aku terpk aku duduk kat ceruk hutan banat mana? apa ke teruk sangt line?padahal umah aku dekat je ngan jalan besar. so kekangn tu menyebabkan aku makin xda masa nak menulis. bile internet xda ni aku ada satu hobi baru. iaitu memasak. lahai. hahahahaha.sedap ke aku masak? xsedap pon. tp kalau kak linda makan makanan xsdp pon dia cakp sedap.y plg penting dia akan up benda tu bertaun2. hahahaha
ada x gambo deme
staff farmasi ahmad




aku ngah keje benarnye ni.... ngantok nya ya amat.2.25am sapa xngantok ui?
k la bye bye duluuuuu



No comments:

Post a Comment