Sunday 10 May 2015

THE KABIN, Kuala Selangor Part 1

YEAH itu tajuk besarnya. tanggal 24 dan 25 hb april aku tikah dan yana ke kuala selangor. amek off petang jumaat 2 dan kami ke kuala selangor. nak buat pe p sana? aku teringin nak p the kabin weih. nampk smart abis. jadi sebelum kami meneruskan ke tempat utama kami menyimpang dulu ke bukit melawati. adakah anda tau bukit melawati itu apa? peninggalan bugis xsilap aku. dari situ ko boleh nampk laut n mayb satu kuala selangor? hahaha aku pun xtau.tapi aku suka tgk2 tempat 2. okay ada beruk kat ctu. beruk ke? tapi warne dia itam.
hi semua

ni binatangnya. mawas ke?
lepas 2 apa lagi jalan2 cari makan la. tempat pertama ni namanya gerai mee udang banjir yer. ok udang dia xbanjir sangt tapi sedap cuma cair sikit. hahahaa. bnyk songel kau ili. tapi still sedap la. aku pasan gak orang order sup tulang. so kami pun order sup tulang. perghhh daging dia terbaik punya lembut wokkk..

mee udang banjir

sup tulang
lepas 2 kami p carik satay hut sebb satay hut ni kan macam glamor kat tanjung karang. sampai terlebih2 jalan la jugak. patah la balik kemudiannya. cadang nak makan kat restoren  dinding gelas besar  tapi xkesampaian sebb da makan bnyk tempat. 
terletak di sebelah hospital. jd kena tgk betul2. anda xperasan nnti macam kami(padahal da p 3 kali)

sate beso rm1.60. sate biasa rm 0.80. ikan keli dia bela besoo
lepas 2 kami meneruskanperjalanan makan cendol lak hoii. perut apakah ini?? tapi cendol durian borhan mmg terbaik hoii. cendol durian. aku craving for durian sekarang. arghh sedapnya cendol duriannnn. cendol ni ko nak cari ko boleh lihat dia duk tepi jalan kat tanjung karang2. da dekat dengan sempadan kuala selangor. 

cendol DURIAN borhan. jgn lupa singgah na

Ada orang xmakan durian. jadik kami makan cendol durian dulu!!!
 ok sebenrnya ada beberapa tempat lagi y sedap contohnya macam warung ibu. aku teringin nak try naik ambeng dia. beb kalau orang tanjung karang kuala selangor kata xdak tempat makan bes kat sana nipu ler. punya banyak glerk kot makan sedap2 huahua. aku da ulang tempat sama 2 3 kali da huii. oh ada satu lagi kedai soto orang kata sedap. tapi ari2 aku penah makan bungkus xde elr sedap sangt. tapi kalau mau try la dak?

lepas 2 kami meneruskan perjalanan ke tempat yang dituju. jam menunjukkn pukul 7 malam.
mencari2 kami menggunakan gps. ok jumpa. dan mata aku terpaku. oo mannn this is AWESOME! AWESOME!! bes siot tgk kabin bnayk2. tempat dia ekslusif! sekali kami nak p parking la nampak matahari terbenam n pantai remis! ooo mannnn indahnye ciptaan ALLAH. perghh xley jadik kena p ni. kena p. sebelum azan kami melihat matahari terbenam dengan suasana yang aman. puas ati xtau nak cakp cam mana la. aku la puas. depa aku xtau hahha

seliper persahabatan. kahkah

ini the kabin!

kecik kan? tapi mahal ook

aku sewa long beach. mmg terbaik depan pool. mmg cantik view. xrugi
me n kechik . eh

bujet cantik la cam 2?

piezx yo

then malam 2 kami g makan kat jeram. apa lagi aroma ikan bakar ler. actually dari the kbin ni kalau terus ja da boleh tembus dah aroma ikan bakar. tapi sebb kami xtau kami pun hala la ke kanan ikut jalan besar. 

masa ni kami order la macam2 tapi sayangnya makanan dia semua sama rasa. mintak siakap 3 rasa yang dapt entah masakan apa siap ada daun kari. kahkah. ada ke siakap 3 rasa pakai daun kari? apa ke dunia ni. pastu minta ketam masak cili. sama rasa dengan siakap 3 rasa 2. apa ke citernya?? hahaha total makan kat sni dalam rm140 tok 3 orang. 

ni dia ni dia
ok la dah penat. malam 2 seperti biasa bujet pillow talk xkan berjaya bile anda dengan ili. hahaha. sambung nnti da malam. nak tidoq.

No comments:

Post a Comment