Sunday 10 May 2015

Project Bag Pack Hong Kong Part 6

sambung...

pagi2 bangun untuk ke avenue star. ari2 p avenue star malam. so dapat tgk pancaran lampu jer la. so oagi2 ni teringin nak tgk tapak tangan pelakon terkenal. kadang2 aku terpk wat d heck is dis. nak tgk watpe tapak tangan dorang. lebih kurang sama ngan aku gak. haha tapi kan da sampai ke hongkong ni. alang2 dak . so tgk ler kami.. keluar  dari california hotel pusing kiri. terus ja sampai ujung. itu la dia avenue star. sebelum sampai 2 akan nmpk la chungkin mansion. bnyk orang malaysia tido kat cni. makanan halal pun banyk kt cni.
nice place tok tangkp gambo

hai semua. jgn ingt saya pakai baju sama dengan hari pertama. saya bnyk bju hijau

yeeehaaaa. tapak tangan

hiyarghhh

kcing kcing
lepas 2 kami nak p la kan museum of space. apakah malangnya pada hari tersebut kerana dengan ini dimaklumkan muzium itu hanya bukak pada pukul 1 tengahari. terkejut boboy. cam mana lak boleh kul 1 baru bukak museum. lalu aku pun kekecewaan. pastu kami pun p la muzium of art sebelah jer. dekat2 avenue of star tempt ni. jgn risau korang akan nmpk sign board punya. 

museum of space bukak kol 1 sob sob

hiii


ni aku suke pasal museum of art
 pastukami pun p makan dan siap2 nak balik. kami balik kami amek bus. A21 rasanya nno bus. xingt sangt. tp kena amek bus dekat seberang jalan dari aku punya hotel. kami tersilap sudah g tunggu dekat bus stop sealiran ngan hotel. n then jalan bertentangan 2 pun ada bnyk station . so ko kena baca la sikit bus yang nak p airport amek ke x. jgn tersilp sebb ada satu station 2 dia hanya akan ambil dari pukul berapa hingga pukul berapa je. itu pentingnya membaca.

sampai la kami ke terminal 2 dan situlah tempat kami shopping barang disneyland. murah beb! ada diskaun!

pizza y beso. satu slice rm10 di chungkin mansion hahaha

mau balik sudahh

naik kete lajuuu.. 

duit dollar hongkong dah tukr won korea. kenapa ek? hahaha

produk disneyland

buku journey to hong kong 
so kesimpulan yang dapt saya buat kalau pergi ke hong kong ni adalah anda hendaklah seorang yang pennyabar dan tidak ambil hati. sebb rakyatnya yang menjadi peniaga agak biadaap sikit. xley nak wat apa la yang 2. luar bidang kuasa kita. n hongkong bkn tempat untuk kau pergi kalau ko first time p luar negara or pg jauh2.meninggalkan impak yang tidak berapa bagus. 

kalau pergi bag pack maka dengaan itu semua kena ambil tahu pasal tempat yang hendak pergi. xley buta-buta je p dengan harapan orang tahu. sebb semua pun xtahu, kalau tahu boleh gak la tolong menolong satu sama lain + benda pun boleh lancar n cepat ja. ni x terngaga semua kalau xtau. hahaha.

jangan bawak budak kecik kalau malas nak jaga. kihkih. yerla budak2 kan kuat meragam. asyraf orang letih malam2 dia lagi suka ria mengaktifkan diri. tp kalau da mmg nak bawak ank jalan2 maka bawak lah. hehehe

apapun aku puas hati sebb aku dapat rasa naik bnyk kenderaan kat sni. bkn takt naik ketapi mtr je. naik bus 2 tingkat setingkat , feri, jalan kaki, teksi, tram jalan raya, tram naik atas __ (xingat) dan juga feri. yeayyyy. saya berjaya. bkn senang ko nak  buat benda ni bagi aku sebb yerla tempt orang bkn tempat ko. kalau stakat g ocean park disneyland n ngong ping ja xmencabar sebb semua pun naik mtr da sampai. (amboi berlagak. haha)

apapun. sesat itu pasti! yeah!

sekian terima kasih.


No comments:

Post a Comment