Sunday 15 February 2015

Projek Bag Pack Hong Kong Part 2

assalamualaikummm semuaaaa. lalala. ili nadirah kembali bagi menyambung perjalanan cerita bag pack hongkongku. muahahah

alrite. da naik bus. tgk pemandangan then sampaila kami di bandar dia. mangkok yau ma tei. tsim sha tsui, kami kena benti dekat bus stop 13. nama jalan 2 cameron road ke canton road , nathan road la tapi. hahaha. so dekat situ la kami punya hotel. kami terpaksa berjalan jauh sikit sebelum sampai ke hotel. sebnrnye xjauh mana pun. cuma sebb bawak beg beso. dgn asyraf lagi so jadi perjalanan rasa panjang sangt. pun boleh. kedudukan hotel antara ct bnk dengan bnk apantah satu lagi. anda akan nmpk bahagian atas papan tanda tulis golden crown court. anak2 semua hotelnya bkn macam hotel kita ya. seketol kat ctu dengan papan tanda holiday inn. no no no. hotel california ni di tingkat 4. diaa punya jalan kalau kuar lif 2 comelllll sangt. lepas2 bahagi 2 lagi. satu untuk masuk lif satu kuar lif. terlebih sikit masuk zon lagi satu tukang jaga bangunan marah hoiii. macam halau ayam dia buat kite nyah. hahaha. aku da tau da perangai orang hongkong ni melalui apa yang aku punya kawan pg. depa kata orang hongkong ni rude. ok yang pertama da nmpk. tadaaaaaaa

lepas 2 naik la atas. g nak check in la ni. orang laki tu suh duduk dlu. ok no prob. lepas 2 dia tanya bape orang. cakp la 4orang. pastu cakp 1child. dia geleng 2 kepala. da napa plakkk.. pastu dia cakp. u have 5 person. but u book for 4. masalahnya asyraf tu 3 tahun kottt. apakah??? itu dikira sebagai one person? glerk kaut untung dema ni. pastu tanya la how much? dia cakp hkd 200 per night. wat? wat? asyraf for hkd200??????? 4 night  = 800 hkd? wat wat. kalau kat malaysia da dapt satu bilik lain hoit. yerla tapi dia cakp this is hongkong rate. puih hongkong rate. kawan aku dapt murah ja. sabo jerla dengar. untuk budak kecik macam 2 kena bayo hkd 200. da la cakp pun kaso. rude ke 2 aku nmpk di cni. dia tunjuk la bilik kak nora. xdak la beso manaaa. dia bayo 700 hkd untuk bilik y kecik 2? kelakar. patut bagi la bilik besar sikit sebb kau da suh dia bayar tok tambahkan ank dia. n guess wat? dia cakp ngan akak aku this is d biggest room. ok bilik cenonet 2 biggest katanya? jadi cam manakah bilik aku? kahkah. sesampai bilik aku mata aku terbuntang luas terbukak2. umpama ko masuk dalm bilik stor. tempt solat pun xdak. semayang atas katil. peti sejuk pun gantung kat atas oii. bilik air of course transparent. haha beg da tentu2 bawah katil dak? pay less get less. pay more get more? xmasuk dalam cite aku. aku pay bnyk la gak k. baik aku duduk guest house je cam 2. bayar murah kecik macam ni pun xpe. xdak makan hati. huahuahua.

ini saja kawasan bilik 2. yang aku berdiri ni pintu,
da beberapa hari kat hotel ni aku nyer cadar kotor. aku mintak dia tukar. kali pertama suh tukar x tukar. kali kedua suh tukar pun xtukar. xke rasa nak marah!.kuang ajo tol. dia xamek port lansung pun apa custmer cakp. sampai ke akhirnya mmg xtukar kot cadar aku 2. aku tido atas cadar kotor. sekian. oh bkn 2 je masa nak kemas2 beg asyraf punya tuala dengan topi aku bagi dia hilang. hmm. xkan la tuala 2 akk aku bawak g jalan2 dak? kalau topi 2 mayb la kakak aku tercicir. haih . dunia dunia,

actually aku da nmpk da rate tuk hotel ni mmg rendah je. tapi aku xpaham kenapa akk aku pilih hotel ni. dia kata dia da cari y terbaik.ok sebb bkn aku y cari jadi aku pun malas cakp bnyk. kang dia marah cam era fazira aku lak y kena dgr. sekali dia da rsa baru dia tahu. kehkeh.

kesimpulannya katakan tidak pada hotel ini
aku nak try rate kat agoda. xley la pulak. maybe sebb bkn aku y beli kot. aku baca la review semua orang kat agoda 2. mmg most of them pk kan bnda y sama dengan aku pk. so maknenya bkn aku y cerewet atau demand ok. mmg situasi aku alami sama dengan orang lain. ada yang siap kena bayor 500hkd sebb lewat checkout lewat sejam.lepas 2 orang 2 siap cakp hope not to see u soon. biadap glerk. ishzx2.  dorang ni kaki kebas duit orang la aku ingt. pastu ramai orang y complain pasal lelaki kat counter 2 owner dia rasanya. oh lepas 2 maksudnya bilik ak 2 kire "beso" gak la. sebb ada yang xdak peti ais lagi. omg. oh lepas 2 gambar dalam agoda 2 fake belaka. hnya 1 2 bilik ja cam2. tapi aku tgk macam semua orang je dapt bilik kecik. dunia dunia. ok stop complain hotel xguna ni.

rakan2 yang manis sekalian silalah tempah hotel lain selain hotel ni. disaster. kalau da terpakse barulah amek. tapikan kalau dekat atas chungkin mansion 2 macam takut lak kawasan dia 2. bnyk orang2 asing. takut woooo. tapi macam murah la. kawan aku ley dapt satu bilik 4 orang dengan arge 250. y aku 2 orang rm2++so sekati la nak tido hotel mana haha

sambung2. lepas 2 kami pun kuar la hotel. tempat pertama y kami akan  p adalah ke SINO center untuk mencari ding ding travel.naik mrt ke mangkok yer. sampai mangkok sila keluar e2. lepas 2 macam kena u turn ke arah jalan beso. lepas 2. aku da xingt. kahkah. sino center brjaya menyesatkan aku. pengumuman yer sino center 2 xda tulis sino center. ada tulis tulisan cina plus huruf s. kena naik tingkat 14 xsilap untuk ke ding ding travel agency 2. kat sana aku beli tiket ke disneyland dengan harga hkd350 dan untuk naik peak tram hkd 60.orang tulis dalam blog macam senang jer kan nak cari tempat 2. tapi aku punya la sesat melarat dengan manusia yang ramai glerk. aku x paham kenapa ramai sangt orang kat hk ni. banyak glerkkkkkkk.. lepas 2 setiap satu blog ada kedai sasa kedai banjour. setiap satu blok ok. kalau kat malaysia ni satu tempat satu je watson. ni x sampai 5 6 7 8 9 10 ok. nampk sangt kuasa membeli orang hongkong sangt hebat. semua tempat aku g penuh lak 2. xdak nyer kosong2. lompong2.
mongkok y penuh dengan manusia
lepas 2 kami menyesatkan diri ke ladies market pulak. beb ini pun nyaris sesat. mmg tawakal la masa 2. tapi xpe sebb aku ni tabah aku ikut je google map. bkn apa takut silap jalan cian orang y ikut aku. da la asyraf ada. kang merengek2. pening2. haha. sampai di ladies market tanya la magnet. bkn aku tanya. akk aku tanya. bila cina tu tgk kami macam nak bla. dia urut akk aku kuat1. pastu macam marah2 suruh amek gak. ni benda ke 3 rude aku tgk orang hk buat.orang xnak beli kau nak marah buat apa macik oii? sekati dia la macik oiiii. tapisebb aku da expect bnda ni so aku buat derk jer la. dapt hkd 120. pastu jalan lagi kak nora lak nak beli dapt hkd100. lepas 2 jalan lagi aku lak dapt hkd80. kahkah. makin lama makin menurun.lepas 2 beli baju 4 hkd 100. aku syak boleh dapt murah lagi. sebb muka orang 2 relax ja bagi lepas.

ni la ladies  mrkt. cred to bro in law for pic 


disebbkan masa semakin mencemburui kami kami pun pulang la dulu. nak kejar light beam at avenue of star pukul 8 ni. keluar dari tsim sha tsui mrt station exit e2 xsilap. alah tgk jer la signboard exit. depa ada tulis. perot da lapa hoi. nasib baik ada beli hero dekat malaysia.


cantik . penuh dengan lampu

asyraf y kononnya xsuke tgkp gambo

light beam. nmpk x????
ok kami da abis jalan2. nak tgk tapak tangan jackie chan xley lak. bnyk orang. lepas 2 manusia bnyk. mmg x la kan nak p. haha. lepas 2 jalan la ke arah chungkin mansion. sehaluan dengan hotel. dkat ctu sibuk la cari kedai makan mana nak p. ak nak cari ma restaurant tapi xdak lak. so aku ternmpk bismillah restoren. orangnya serve amek order pun macam friendly la gak. penah nmpk orang cakp pasal makan kat cni. so naik la tangga g tempt ni. tgk tempt maknnya n menu mcam xselera. mula2 aku xorder makan. xdak selere. lepas 2 order gak la. sebb mcam kena makan kan. tapi sedap gak la daging kat cni. nasi dia pun quite ok. harga? mula2 ternganga, 60hkd tok nasi goreng sayur. kahkah. rm30 hoii. bkn bnyk mana pun. tapi xpe lahkan da itu standard hk. hahaha. nasb bek da baca blog2 orang so tau la y hk ni makanan mmg mahal kat cni.
oh masa mula2 masuk chungkin mansion ni kau akan rasa macam masuk dalam satu tempt kongsi gelap. hahaa. mula2 la. sebb bnyk orang asing. muka gangster boleh tahan gak. pastu aada orang sua2 leaflet tok makan kat kedai dorang la. tapi xpe dunia harus diteruskan. apa kena mengena? hahaa.

then balik la kami ke hotel sejemput luasnya 2. nasib bek aku da siap2 beli macm langsir plastik tok totop toilet2. kalau x transparnt glerk. akay nmpk aku , aku nmpk akay. xke haru. hahahaha. kita kena manage betol2 pergerakan kita dalam bilik ni. nasib bek fungsi bilik ni hanya untuk tido n mandi ja. kalau aku masuk toilet akay kuarkan bg dari bawah katil amek barang. begitu la sebaliknya. kalau nak solat pun macam 2 gak. hahaha.

ok hari da malam. esok nak balik slim river. maka sambung lain masa. berakhir lah hari pertama kami di hongkong. yeyayy


No comments:

Post a Comment