Wednesday 24 December 2014

20hb dan harimau malaya. aummmm

Tanggal 20 disember2014 hari y penuh dgn  perancangan y pelbagai.

Bermula dgn bangun pagi gosok gg dikejutkan oleh kakak kepoh y tido umah aku. Omo. Bising kak linda kejot aku mcm dia kejot lembu. Haaha. Kena pakse sarapan kat luar. Fine. Da lmbt nak g knduri yana. Bujet knduri yana makan2 kul11. Upenya kul 11.30 baru mulaaa. Sang lelaki datang. Sang?pon boleh la. Haha.



Kat umah yana kami makan kambing golekkk. Embekkkkkk. Itula bunyi kambingnya. Hii. Kemudian bnyk lagi la kami makan. Da puas tgkp gmbo pg ke umah najihah. Ok dia g tkr persalinan. Mmg xsempt la kan nak tgkp gmbo ngan dia. So kami pon dpt tngkp gambo ngan pengapet jala. Hahaha
C najwa c tutup mata pengapitnya. Haha. Y blkg 2 gambo hubby najihah muka diptg haha.
Nk dijadikan cite. Aku Nak p stadium ptg 2. Yezzaaa. Semngt harimau malaya.sudah bangkittt. Bawak kete merempit mcm era fazira. Sampai sungai bulh tkr persalinan kuning demi mu harimau malaya. Lepas 2 beli mknn nak bawak dlm stadium. Then pecot lagi nak ke sungai besi amek kezen. Sekali kezen aku ckp xdpt g sg besi sbb ujan lebat. So aku kena amek kat kajang lak. Jauh gak kajang 2.
 Umpama kau patah balik nak g stadium xsilap aku. Tp apa nak buat. Jam da pukul bp da. Kauntr tiket katanya totop kul6. Huhu.mula la gelabah risau xsempt amek tikt. Huhu. Ha pasal tiket. Aku da bgn pagi g beli online. Patot farid g amek tiket. Aleh2 dia bz xdpt amek. Grrr. Padahal ila dr isnin sampai kamis dok ulang alik stadium. Da la email tiket hilang. Nasib bek farid ingtkan utk amek.kalau x x bertiket la temannn.kena la g email web jual tikt ni.Huhu. Nak dijadikan cite la 2
 Mcm2 halangan nak tgk bola. Da amek ila g la ke lrt. Nak naik ke bukit jalil. Parking lakk masalah kat tbs. Full ok. Trun2 eh mcm boleh prking je sau tmpt ni. Aku pon parkng angkt kasut n jalan la.menuju ke lrt. Setengah jalan pacik polis tanya nak g mana. N dia tanya gak kete letk mana. Grr. Dia ckp xley ltk situ. Aku da la nak terkucil.. buat hal betol laaaa. Tp amek jugak lak kete. Parkg la tmpt polis bntuan ckp td. Da letk kete cr tndas. Kuar tndas brg teringt somethg dlm kete. Ohh mennn. Kete jauhhh. Kena la pulak patah balik. Huu. Xpa la. Masa 2 da pukul 5. 30 gamaknya.tunggu lrt dgn bnyk nyer manusia. Berhimpit2 masuk lrt. Hampir2 tinggalkan kezen aku memandgkan dia xley masuk. Tp ats sebb kebijaksanaan dia alih2 boleh masuk lrt 2. Alhamdulillahhh. 

Oh kat semua kawasan lrt ni sampai stadium line dem teruk. Dahsyt sangt. Line aku ok la gak. Sepupu aku mmg teruk xdpt line dia. So handpne akulah y menjadi tmpt perhubungan komunikasi kami. Hii. Da sampai stesen bukit jalil hujannnnn. Hujan y turunn bagaikan mutiaraa. Cr la kawan kezen aku y sedg sibuk beratur nak redeem tiket tok kami. Trjumpa kawan kezen aku. Ok dia blnja selempang malaysia. Yeyay jimatt. Time kasih yaaa. Hihi. Trskan pencarian. Ila dgn handpne aku berlari2 anak cr kawan dia. Tpkan aku rasa dia da trlepas  . Aku xley nak jerit. Da nak pengsan kejar dia. Haha. Dia bujet kalau g sana cept2 ic aku xda xda guna gak. Haha. Sabo jerla nyah.laki kawan dia mcm bad mood la. Yerla nak amek tiket kena bertr tunggu n bla bla bla. Dpt tiket ada satu lagi masalh. Where is faridddd? Sapa farid? Kezen ke 2. Kmon. Masalah. Line da la prob.argh alih2 col dia dia ckp dia da masuk.ada tiket lebih. Kawan dia xjadi follow. Omoo. Xke ko sakit ati?kunun2 sakit la. Hahaha. Xpe idup mesti diterskan. Pg la kmi ke pintu ijau utk masuk stadium. Alih2 payung ngan air aku kenam rampas. Huu sedihnyaaa. Mskdlm tetibe nampk farid. Okkk. Tngkp gmbo dluu



Masa gol pertamaa kami melonjak bagai nak gile. Kedua ketiga juga. Sampai tersepak org dpn. Terhantuk org blkng. Glerk bes upeya tgk bola kat stadium. Unik perasaan ini. Ok poyo hahha. Tp 10 minit terakhir membawa kekecewaan pada squad malaysia. Tp kami pasrah sebb mmg itu la pon kebiasaannya. Cume dis timw kite berjaya 3 gollll. Yihaa. Apapun tabik spring sama ultra malaya. 
Berjaya bangkitkan semangt semuaaa. Sampai ke akhir kami tunggu. Masa nak balik gilo sesak keadaan.mmg lautan  manusia y xnmpk papee. Tiket pon xbeli 

lagi lak 
 Mmg penat la. Huu. Beli tiket express push2 masuk dlm ramai2. Gate lrt da nak totop. Penyokong tegar marah. Tarik balik gate 2. Nak g naik train kunun2 la g sri ptaling dlu dgn harapan boleh naik tanpa sesak. Tp hampa. Tetap sesak. Dahsyt glerk kot dlm train. Mcm dlm tin sardin je dah. Huhu.  Apapun kenangannn. Malam 2 aku balik gak umah kak nora. Sampai kul 1pagi gamaknya. Esk 2 kami sekeluarga makan di seoul garden ijam belnje.


N Rezeki2 hii.lepas 2 ajak mak g big bad wolf. Xbnyk sngt buku menarik. Huhu. Tp beli gak la
Ingt nak balik slim terus malam 2. Tp mcm xsempat. Esk pagiya brtlk 6 pgi ke teluk intan. Nasib baik mata ni baik xbuat hal ngantuk dlm perjalann. Ok da ngantuk. Itu sahajaa.byeeee

No comments:

Post a Comment