Monday 28 April 2014

cameron highland dengan mereka

Banyak tempat yang da p. xsempat nak update. Meh update sikit. Pada 21 februari 2014 kiteorang y gilo2 ni wat perancangan nak p Cameron. Beberapa hari sebelum 2 da rancang sebnrnye.tp xtau jadi ke x.  Perancangan adalah aku yana pija yusri mubin ngan aiman g sane la. Tapi naik satu kete. Aiman naik motor beso dia. Vrooomm voomm. Itu ada lah perancangan semata2. N Bagi aku kalau kau rasa kau nak g bergumbira ngan membo2  go on.kalo ko rasa juz nak ambik hati kawan n ugut2 cakp kalau ni aku xp. Kalau ni aku x p maka xyah pla. Xluak pun x pg dak??

On 21/2/14  aku g bertandang dan tido umah yana kerana perancangan sekali lagi kata nak bertolk pagi2 buta. Cian yana kena kuar sorang2 aku pun tido ler umah yana. Tapi malam 2 yana g la ajak yus n aiman makan kot. Myb dorang punx tau aku ada kat tanjung malim. Kebetuln yus ngn aiman ada kat tanjung malim. Xingt la pulak dia buat pe. Gunting rambut ke? Eh lantak la . xpenting. Y penting cite seterusnya.
Lalu lepas solat yana janji nak jumpe mereka kat kedai sate. Fine, g la. Makan2 satu  kejadian telah pun berlaku dan menyebabkan perancangan jadik tonggang terbalik. Fine. Orang kata salah aku? Maka salah aku la dak? =)

Malam 2 aku pun  da penin kepala la. Aku ingt da xnak g dah. Mmg xnak g da ni. Nak nekad jer. Malas nak masam muka. Menyampah watsoeva. Tapi da berjnjikan? On saja. Esok pagi y kononnya nak g lepas subuh hilang entah ke mana. Kahkahkah. Aku pun bngun lambt. Kata nak tunggu mubin la watsoeva la.akhirnye kami pent tunggu mubin xdatg lalubertolak la kami ke slim river dan seterusnya umah pija. Mereka cube untuk bertanya jom naik satu kereta da la. Tapi xley gak sebb aiman pun naik kete. Sian aiman xdapt tangkap gambo ngan moto dia kat Cameron. Hahahaha

Cian pija menunggu lama. Maafkan kami pija. Haha. Sebelum naik ke Cameron kami singgah beli ubat dulu. Bkn apa. Aku riso 2orang ni muntah lak naik Cameron. Biasalah aku bawak kete kan macam era fazira. Haaha. Kami naik ikut tapah.  Tapah jalan nya mmg bengkak bengok. Selama ni aku pg Cameron orang jer bawak kete. Kali ni akulak bawak kete. Yahuu. Nak bg pija bawak kete dia xberani. Biar aku jer bawak. Kehkeh. Walau aku bawak teruk tapi biarlah aku bawak. Hahah.

menyinggah kami di lata iskandar seketika.

nak lempang? silakan. haha
3 secantik

tgk orang

Kami main tangkp2 gambo2. Kching kcing. Lepas 2 naik lagi kami ke ats. Pija da penin kepala da duk belakang. Dok pegang pemegang dalm kete jer aku tgk. Cian lak. Aku pun bawak kete perlahan2. Tapi masih xmampu menyebabkan pija sihat. Hihi. Orang kata kaloxnak bagi penin. Bawak kete perlahan2. Plus jgn ikut jalannye bengkak bengkok tapi kena terus cikit . makan jalan sikit.  Tapi aku xnak karang makan jalan orang sebelah jalan lainmakan aku. Huhu. Nauzubillaahhh

Alrite lepas 2 kami pun naik ler sampai ler di tanah rata kumpulan kereta en mubin kononnya da sampai brincang. Padahal dorang bertolak lagi lambt dari kami. Hahaha. Kiteorang lambt sangt ke? Idok ler teman tau. Bila kami sampai brincang dok ler col depa Tanya kat mana.upenya bkn betol2 sampai brincang pon. Buat habeh boreh den jo bawak kete laju2. Dalm perjalanan naik ats da nak dekat sampai tu. Kami bukak tingkap merasai kesejukan Cameron dan menjert2 macam gilo. Tapi xgilo ok.

Pastu kami ber6 dipertemukan dan menghala ke kedai makan steamboat. Udara sejuk2 pekena steamboat lak 2 mmg terbaik la kan? Melantak la kami. Air strawberry apa 2 yang sedap? Alamk  xingt la pulak. Tapi sedap la. Mubin sampai tambh 1 gelas lagi. Kami mereasa wafer eskem , scone la. N paling penting fries. Hahahha g naik Cameron makan fries? Macam xdak keje. Tapi bes waat. Hahahha. Masa ni aku xbnyk cakp kot. Aku biorkan orang bercakp sebb aku xnak silap cakp. Xbes la. Nak bercuti . nak silap cakplagi. Nak kena marah lagi. Nak bergado llagi. Itu semua xbes.  Jadi aku take it positif dan abaikan semua benda 2. Yang penting aku bergumbira ngan  membo2.

kami ber6

weehuu

Perjalanan diteruskan lagi. Ke mana? Eh sebnrnye apa purpose kami ke Cameron?? MAKAN. hahahha. Ok steamboat di kedai xtau nama da settle.
Then perjalanan diteruskan lagi ke? Ke ladang strawberry!!! Apa y ada di ladang strawberry. Eskem strawberry!! Air kopi strawberry? Yeke? Aku pun xsure. Kat cni aku rasa makannnya kurang sikit. Tapi ley diterima akal. Aimanla ni bersalah hahaha. Ok tiada siapa pesalah. Semua adalah pembetul. then singgh kat pasr xtau napa apa ntah. 
me n mubin

Pasr sayur2 buah2. Bunga. Ok aku mmg suke. Aku beli la jagunggg. Aku beli lak sayur2. Sayur2 kat Cameron series segar.aku beli cili dalm 2 minggu even lepas da balik medan cili 2 masih fresh. Xdak lembik2 pun. Huiyooo. arganya 8 peket rm10? Yeke? Lebih kurang la. Apa y aku suke kat cni adalah jagung mutiara dia. Sedapnya sebutr2 jagung masuk dalm mulut mengancam tol. tangan aku penuh dengan macam2. Tea entah bape kotak aku beli ntah. Bnyk rasanya. The y sedap aku suke the peach. Tapi ramai orang y xtau benda 2 n xsuke pon.

ili yana dan jagung

Lepas 2 kami pun meneruskan perjalan mencari masjid atau surau. Mak aih msjid dia bukit betolllll.nak park kete sempit pulak 2. Hmm redha jer la. Nak turun 2 dengankadar kecerunan melampau aku pun melakukan reverse penurunan. Gentar cikit. Tapi okla kot.

Perjalanan diteruskan menghala kebun teh . da nak dekat kul 6. Teh 2 rasanya cepat tutup. Kalo dapt p kat kebun the bahagian ats yang ley tangkp gambo ngan the 2 mmg cantik la. Best. Pemandangna menarik.tapi xpe. Kami makan lagi. Makn scone. Pastubeli air entah pape. Aku cube untuk menyapa bagi menjernihkan keadaan. Tapi orang xsudi aku pun malas la. Sempoi. Abaikan dan jgn pk.setelah tanfkp gmbo kami mengucapkan bye2kepada lelaki2 itu terutamanya mubinnnnnnnnnnnnn..
aiman havoc. pija? err err haha

hai malaysia

scones?

kami =) jgn la terpisah persahabatan kami ini hingga ke akhir hayat. amin

 Aku yana pija berbolak balik xtau nak balik ke nak tinggal citu. Kami xtau. Budak2 laki balik. Ada orang ada hal katanya.As usual aku la pembuat keputusan, kalo xbes aku dpandang sebelah mata. Kalo bes xkena pape. Alhmdulillah. Hahaha.  Main2 jer. Aku kenal da budak 2 orang 2. Mmg susah nak buat keputusan, so sebagai kakak y Berjaya aku buat keputusan la. Kami tido Cameron. Tapi mesti tido dekat dengan pasar malam brincang. Yeeehaaaa. Dapt g pasor malam. Yes!! Haha. Da lama aku ngidam nak g paso malam dia. Hahaha. Nak dapt parking masya Allah. Susah tol. Lebih 10 kali aku round kot. Akhirnya parking sisi jalan. huhu


Kami pun tido da di rainbow hotel. Betol ka? Entah betol la kot. Ok dan cantik biliknya. Malam 2 kami pun g jalan2. Budak ber2 ni diet keapa aku xtau. Tapi dorang mmg xbeli makanan bert pun. Aku jer beli. Aku beli nasi greng ayam. Series sedap. Masa ni berlambk2 orang jual stawberi murah2. Memandangkan aku xmint stawberi so aku xkisah pun la xbeli. Cume orang kat slim river jer la  menunggu. Hahah. Air kelapa laut menjadi pilihan. Siap ngan buah lagi. Tapi aku xreti makan hoi. Jadi xdak guna jugak. Huahua.
Tido ngan tenang. Aku la tenang, budak ber2 xtau la tenang x. kot2 aku berdengkor ke? Mana la orang tenang dak? Kot kot yer ili. Kahkah.

Paginya kami memilih untuk g ke big strawberry farm. Sebb aku sangt menyukai eskemnya.!! Sedap ok. Bkn takat 2. Pancake la scone la. Semua kami bedal. Eh ada ke scone? Macam xdak. Haha, xing, aku g parking kat bawah, da la penat nak naik ats bukit jalan kaki. Buat kena marah jer ngna budak ber2. Hahaa.
Perjalanan diteruskan ke ipoh. Ikut simpang pulai balik. Jalan y ni ok sikit. Tapi lambt lak rasanya masa berlalu. Huahua. Ipoh watpa? Perancangan semalm adalah nak tgk wayang. Aku xdak la nak tgk wayang pn. Perancangan jer. Jadikami xjadi la tgk wayang. Stok semua letih. Haha. G carik makanan . hmm makan apa ek masa ni? Hoh kami makan kat medan selera. Sebb sorang xnak makan itulah. Sorang xnak makan ini lah. Jadi pengakhiran medan selera. Weehuu.
nyami!!!

d marvelous!

salad bnyk!!

Singgahlak kami ke kellie castle. Seriously aku xpenah g cni. Jadi teringin la nak p. da alang2. Budak ber2 on jer, aku lagi la on. Aku bnyk tempat xpenh g. so kecian la budak ber2 ni. Terpkse g. hahaha.tangkap gambo kcing kcing sikit. Lepas 2 blah la. Nak masuk kellie cstle xla kot. Aku rsa dalam 2 xdak papepun.Tapikena bayo sampai bp  rm ntah. Same macma aku g rumah terbalik ari2. Byr rm10. Bila masuk tgk kete tgkumah dah kuar. Hehe

HAII


xdak keja ka ada keja ka

selfie? bosann

Odw balik slim kami nyinggah lagi, singgah mana lak kali ni? Utc!!! Utcc pusat trasnformasi anda. Yeke utc? Ke rtc? Yang dekat ipoh 2. Pun boleh nak g aku ni. Masuk mydin je pon padhal. Saje jer. Xnak balik awal kot gamknya masa 2. Haha. Dah 2 singgah  lak melantak capati. Melantak capati di chenderiang? Btol ke nama tmpt 2. Aku pun xsure. Tapi sedap k capati diaaaaaa. Menjilat jariiiii. Bungkus 2 3 ketol bawak balik umah . panaskan. Mmg terbaik dari ladanggggggg.


piezx yo!

muka poyo

Ok itu saje. Pastu pulang balik. Aku g race ngan pacik baru balik surau rasanya. Huhu. Maafkan saya pokcik. xberniat.

Sampai di situ saje ceritanya. byeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. lalalal


No comments:

Post a Comment