Friday 11 January 2013

keperluan untuk positif itu harus ada

merungut merungut merungut, itu la kerja aku yang xberkesudahan.

aku xpaham. kenapa aku selalu jadik bidan terjun? kenpa aku? kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaaa??? mula2 kena p good clinical practice bengkel untuk research sebb orang yang bos nak 2 xdapt p. ok fine. lepas 2 kena jadik iso timbalan wakil pengurusan 2 hospital sebb senior yang patot jadik menolak. so aku pun terkena la jawatan ni. aku xkisah masuk iso kalo jawatan kutip sampah. tapi bkn jawatan ni yang memerlukan aku setiap hari balik lambtt. setiap hari mesyuarat. sampai xdak ruang untuk aku main badminton da. y y y? kenapa bidan terjun ini semua datang padaku? kenapa?? mesyuarat stat kul 5.40. agk2 kul bp balik? hoit nape idup u41 aku xsame ngan u41 orang lain. huh. orang 2 cakp kite jangan berkire masa. orang yang dulu2 boleh jer datang malam untuk berbincang pasal iso bla bla bla. itu mereka depan anda. belakang? sape tau? lolololo. lalu depan pejabat orang pejabt cakp. woo sekarang da jadik orang besar. jawatan tinggi . bla bla bla. aku xperlukan populariti itu kerna aku mmg popular? eh? hahaha ada rasa nak tampo aku x? hahahaha

itu baru 2. sekarang masuk lak cerita aku kena jadik orang methadone ke 2. sebb orang methadone ke2 sebelum aku akan blah. masalahnya orang pertama asek xdak lak. so aku asek kena ganti. n guess wat? minggu depan aku kena ganti methadone seminggu secara mengejut gara2 orang first pg induksi. apakah semua iniiiiiiiiiiiiiiii.. apakahhhhhhh. da la aku xtau cam mana nak spub. cam mana nak transfer patient. macam mana bla bla bla bla. haih. kenapa semua ini terjadi sayang?  kenapa so fast furious benda ni berlaku. 

n wat happen to my mtac? da bape lama aku xdapt p mtac gara2 semua benda2 mepek ni. oh sebb cuti juga. huhu, tugas hakiki aku priority aku da ke indonesia gamaknye semua tugas orang aku lak kena cover. BB. jgn marah tgk statistik nnti. hah statistik punn akuu xtau nak buat ni. mmg aku xtau lansung la. ishzx2. da parah da saya ni

ok petang tadi semua frp xda . so aku yang comel ni kena la handle opd. terbnyk orang la plak(tp xbnyk mana pun). da pulak 2 semua orang col nak mencari aku. mana nak dispense mana nak jawab col. kelam kabut jadinya. haih. apa pulak masalah kali ni?  miss u col aku n cakp " ili hari isnin ni u p qumc yer. kat residnt trolak bla bla bla. i cuti. miss a induksi. miss p wat methdne. so BB suh u buat QUMC, ". wat???????????????????????????? aku jadik terjun bidan lagi ke?????????// yes i am.  hmm n aku baru lepas cntct mmber aku dia cakp TAKUT tetibe kena bagi ceramah. ceramah apa lak aku nak bagi weih???????????????? QUMC aku xpernah meneyentuhmu.. hmmmmm nak kuceramah apa kat orang kalo tetibe dia suh bagi ceramah. mampus. bagi ajaran sesat jer la. hihihi

aku bukan orang paling malang dalm dunia ni. aku bukan. ramai orang yang lagi malang. tapi sebnrnye aku xmalang pun. ok aku sengal. apa aku mepek. lempang mampus. kenapa semua ini terjadi pada aku? mesti ada hikmahnya kan? xpe. sabar tu indah kan? jangan banyak megeluh. nanti hati rosak. benda ni selaluu terngiang kat kepala aku. kawan aku ci qi hua la ni. apa dia cakp 2 mmg tersemat kat minda aku.

n aku akan pk +!!!! kena pk ++ jangan negative2!!!


"If we’re growing, we’re always going to be out of our comfort zone.". so i m growing now!



betol quote ni. kena ikhlaskan ati. baru ley berjaya!


Wherever you go, go with all your heart.


jangan buang masa dgn bersedih dan menangis dan stress dan bla bla bla. buang masa!(tapi ada ke aku nnagis? akan datng? sape tau? )


Don’t waste a minute not being happy. If one window closes, run to the next window—or break down a door.

pkkan boleh dan pk +!


all d best bro =)

No comments:

Post a Comment