Saturday 22 December 2012

journy to d south. johor-melaka-n9 =)

sya terlalu bz dgn kehidupan saya sebagai pegawai farmasi di HSR.saya xtau apa y saya bzka. tapi saya super duper bz. da sebuln lebih pending nak buat post ni. huhu.arghhhh kenapa kena jadik frp dan pk macam2 benda!?? pindah jom? jom jom

JOHOR. ingt senang ke aku nak g johor? hahahha. sussah glerk kot aku nak p tempat jauh2 sorang2. sebb apa? sebb aku ni glerk teruk penakut naik bus. ada experience xbaik naik bus. huhuhu. kisahnya masa balik dari mtrik perak. adabus nama triton ni. aku rasa dia mmg bagi aku naik bus rosak. mula2 kena angkt semua luggage naik ats bus. xley letak bawk.. dia kat takut x balance. aku da pelik da. tapi xpe la. nak balik kl kan. naik2 bus 2 macam pelik ckit. dia cam terhuyung hayang. + +. masuk highway bus 2 da jadik cam feri. tau feri cam mana? bus jalan terus tapi dalm keadan xseimbang. ke kanan ke kiri ke kanan ke kiri. da tau bus cam2 pakcik bus ni g potog lori tangki miyakk. lagi hebat la dia xseimbang n terhuyung hayang. aku d a tinggal wasiat siap da kat kawan aku. bile2 masa jer aku boleh mati k naik bus ni!terbaik bile ada asap terkumpul dekat bahagian tempat duduk belakang. n guess wat? pacik bus cakp "biasa la2!!!!!!" arghhhhhhh stress glerk naik bus 2. mmg takut nak mati ahhh.

depan replika kapal. tangan sape 2?
eh. patot aku ngah cite pasal johorkan? da tersalah masuk cite lak. hahaha. ok aku sambung. actually sehari sebelum aku g 2 aku da rancang ngan mak n macik aku nak g melaka dari tempat kiteorang anto orang bertunang. mak aku kata da dekat sangt. alang2 g melaka. fine laaaaaaaaaaaaaa. aku setuju. da tempah hotel. rupe rupenya jauh glerkkkkkkkk kot dari melaka. tempat aku g 2 da nak masuk pahang. xwajar glerkkkk aku nak g melaka. aku mula la perangai sial aku. lalu kami pun balik rumah tanpa p melaka. tapi kepala aku ni berligar2 memikirkan benda lain.dalma kepala aku JOHOR JOHOR JOHOR. aku col la pagi 14/11/12 nak tanya  budak aky ni cuti x. ok fine dia xkeje. aku pun apa lagi mengorak langkah pepagi buta. pg la aku ke terminal bus kat bandar tasik selatan. eh betol ke? aku da xigt da. tapi tempat bus la. nak beli tiket bus pun xtau k!!! apa la sengal sangt ko ni ili. nak beli tikt bus yang mana pun aku xdapt pk. hailah. susah jadik orang xdapt buat keputusan. hahahah. n aku smpai muar kul4 ptg. pg lawat sepital akay jap. hmmm ada orang batak bagitau dia yer sepital pkai thumb print. ada ak kisah? hahahahahha.

di depan jonker street!
rehat jap kat rumah malam g melaka. jonker street xbukk. tapi malam jumaat aku g dia da bukak! n best glerk!! bnyk benda comel kot kat ctu. dengan nmpk pacik2 tua menari2 kegembiraan ats pentas. kelakar glerk. ok duit da abes bnyk gak kat cni.. huuuuuuuuuuuuu

15hb akay n pozan bawak g ayer itam. OMG OMG OMG. mmg tempat aku kot!!! hahaha bnyk glerk bear cantik menarik tertarik dan debumm. arghh xtahan. n aku berjaya angkot pulang bear rilak kuma yang beso nak pengsan. aku nak peluk pun susah k. hoh. n bantal panjang squirel yang comel. hihihi. sampingan xcakp lagi? beribu2 lemon. ooo men duit aku byk glerk abes kat cni. mepek2 ah beli. macam kayakan? padahal xkaya. duit da makin merundum2 turun. xpe la bkn selalu. bkn selalu? kroh kroooh. raasa nak muntah darah. aku mmg boros!!!!!!!!!!!

jpo???
jb. ada hello kity theme park tapi da terlambt sudah
shafiqahnurain dan fauzan. sesuai ke? hahaha
pastu p jpo. apa 2 jpo? lu pk la sendiri. ok ini bkn tempat aku. hahahaha. ini tempat mahal2 punye. tapi aku ada nak beli kasut sebenrnya. saiz xdak lak. akhirnya adik aku la y dapt. huhuhu. pastu santai jap kat apa bay ntah. aku pun xsure hahaha

malam malam kat jb. aku xingt la nma tempat2. seafood la tapi. makan sampai xlart nak makan da. huhuhuhu

makan!!
dalm perjalanan balik kami singgah la di seremban tok makan nasik arab yang zati cakp sedap.
nasi arab? moh mkn moh

bujet nak jumpe la zati. so g la singgah pd. tapi akhirnya kecewa. zati lak g putrajaya. xsempat jumpe. kalo da mmg itu takdirya dak? huhu. oh asam pedas mahal glerk! nak pengsan masabeli hoh.
port dickson!
ini dia hasil aku beli. hehehhe...
hasil tangkapan maknan. air cordial comel!
benda mepek aku beli. krooh krooh
 ekian sudah penceritaan saya kali ni. saya perasan la saya kerap sangt berjalan ke sane ke mari semnjak akhir2 ni. mana la wang x abes dak? hailah.

terima kasih buat my bff akay n 'pakwenya' upszx. haha mmg pakwe kan? da nak kawin da depa ni. cepat la ckit kawien. elak maksiat. kahkahkah,

No comments:

Post a Comment