Monday 15 October 2012

ppf bernama kak L

tersebut la kisah sejak sebulan yang lalu... aku ditempatkan di opd yang sesak dgn patients (suke suke suke). di situ terdapt la seorng kakak ppf yang dinamakn kak L. omg perbelanjaan aku makin bertambh semenjak satu tempat kerja dgn kak l. bkn apaaaaaaaaaaa. tiap tengahariiiiiiiiiiiiii ajak p makannnnnnnnn. sebelum ni mmg aku jarang makn tengahari. kadang2 balik umah masak apa patot jer. huh. rosak kewangan aku weih. satu hari 2 aku bawak la dia makn kuewtiow kunfu. semenjak itu bile dia nampk aku jer dia kata : ili aku nampak muke kamu , aku teringt kuewtiow kungfu. jom kite makan kuewwtiow kungfu? adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

muke aku ni ada cop makanan ker weih??????? stress. hahahaha

yang xboleh tahan bile dia oncol semingu!!!!!!!!! satu dunia boleh gilerk. sebb apa? sebb dia penakut. in case ada ubt kena amek kat ipd or opd dia mesti akn ajk orang. xkire la pukul 2 3 4 pagi. dia da warning awal2 da. "ili kalo aku kejot kamu kamu bangun tau. xkisah la pukul bape pun". pengsannn oooooo. disebbkn aku ni mmg sangt lemah maka aku turutkan apa dia kata. hahahahha. dia xtau gamaknye yang aku ni kalo tido tido mampus. nak terbangun????????? omg xtau la sape y berjya kejut. mmg hebat la orang 2. hahahah.. 

itu baru cite pasal dia ajk p amek ubat kalo ada orang col suh amek ubt. belum lagik cite pasal pagi2 buta aku belum bukk pintu opd dia da " ili jom la kite sarapan. ili cepat laaaaaa. aku lapo beno ni" n dia keep repeating benda 2 sampai aku ikut dia, adoiiiiiiiiii.. xtau cam mana nak cakp tak ok. aku da  jadik mesin pengikut setia dia da aku rasa. ok semingu dia oncol dia xbalik teluk intan. dia duk quarters dia.. bkn sekadar makan pagi n tengahari. makan petang! makan malam!!!!! smua laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. aku ni mmg jarang kuar makan. so bile dia ada aku kena makan k!!!!!!!!!!!!!!!!!. pengsan... petang2 ajk main badminton! fine la aku tempah court dia ajk main. lepas main ecknya ngadu., " ili kaki aku sakit. kamu xsakit ke?" hahahahahha.. kelako glerk. tapi ptg 2 nak main lagik. hahahha. kental sagt semngtnye.. oh lupe. dia xtau nak naik kawasan umah aku adabukit condong glerk. so dia dgn bijaknye jalan kaki naik ats. da sampai bukit dia col aku dgn keadaan kepenatan n tercungap2 cakp ngan aku " ili kenapa kamu xcakp bukit ni tinggi sangt? aku penatttttttttttt" hahhahahahha. sempat lagik 2. da pnat dok col orang lagik watpe? lagik la penat, kakak kakak. golek2 aku teringt. sabor jer la... 

kakak ni da kawin k. ada ank 2 lagik k! tapi bile dgn orang bujang dia mmg xnampk cam da kawin. kerna perangai kecoh dia 2. hahaha

ok. ada satu hari 2 xley main badmintn, court penuh, dia pun da termenung panjang lalu berkata " ili apa kite nak buat ni, bosan la camni. xmain badminton. mati kutu la aku"... oh no. dalm ati aku da berkata2. apa lak dia nak cakp kal ni hahahha " jom la kite p jalan2. tanjung malim ke" eh? nak p tanjung malim pulak diaaaaaaaa. tapi aku la of course kena bawak kete. hahahaha. da p tanjung malim. makn2 kat kedai xsedap. p umah ija makn lagik. balik p tf value. tf value????????????????? ini lagik satu hal. dia beli bnyk glerk. pastu xbes2 tanya. " ili ni da lebih 50 ke? : " ili ni dalebih seratus ke?" " ili kenapa aku beli bnyk kmu xbeli pape"" ili joom la balik, aku da beli byk sangt ni" ... macam2. masalahnye dalm pada 2. tangan dia mengapai lagi bnyk benda. mata dia melilau2 cari benda lagi. troli da bnyk benda da. kak L kak L. XPENAH AKU JUMPE ORANG CAm ni. hahahahah.. pastu balik ternampk la pulak kedai satay! " eh bos kata satay slim river ni la paling sedap. jom kite try nak?". see. aku da makn bnyk tadik. n kena makn satay lak?????? apakah semua ini? tapi apa daya aku? aku hanya insan lemah. menurt saje. tapi aku xkisah sangt pun, tgk dia gumbire on jer la =)

so kes hari ni adalah pasal ada vip nak melawat slim. bos suh carik makanan. dia urus bahagian 2. lalu dia telah mengajak aku p ke aloha untuk survey. masalahnya. bkn dia p tanya. aku y tanyaaaaaaaaa. padahl dia ajk makann. dia kata xreti. lansung xpecaya. hahahahah. so p la aku tanya. petang 2 lak dapt berita gempak. vip nak lawat eck! omg wanita ni pun gelabah glerk la. da ajk aku p order makanan la itu la ini la. da xnyempat2. gelabah semacam macam orang da xbetol. kelako gilerk. maslahnye dia ajk aku kuar p order sekali! da la xdak orang kat opd. adoii. macam2 la akk ni. n yang lebih menarik dia kata " hah ili cik A kata kamu pun ajk makanan. kamu kena tlg aku" xpasal kan? hahahahhaha

so lepas 2 dia jumpe bos balik. n bos ckp " kan lagi bagus kalo adapuding. puding buah." huh??????..(kebetulan jamuan kawin miss p ari2 aku buat puding buah. hohoho). nasib bek kak l ni bijak. dia p cakp puding orang lain. hahahaha. tap dalm masa y sama dia suh aku standby. takut xdapt col orang 2. kalo xdapt aku kena buat. xpsal kan??????? nasib bek dia dapt carik orang 2. n dia col aku cakp. : "ili laki orang 2 da mati. aku kesian tgk dia. aku pun beli la 2 puding dia." benda patot beli satu jer da jadik 2. betapa budimannye hati dia. kahkahkah. saborrr jer la.

benda paling aku suke ttg dia. dia xberkire pasal makanan. n dia baik ati =) susah nak dapt orang yang berpikiran macam ni walau da dewasa.  dia boleh masuk ngan aku. itu paling bagus. weeeeee

oh lupe. di lahir 7feb. .a ku 8 feb. mayb sebb 2 kami serasi kot. =)


semua ni dia punye. ok tipu ada ckit aku punye

main mesej ngan sape 2 kakak?

stay. sedap ke?

main pecahkan lemak. malam melantak hahah





apapun. hargailah kawan anda. layan selagi anda mash ada kudrat nak melayan =)

No comments:

Post a Comment